חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הקשר בין העיסוק במדיטציה ליצירת עבודות אמנות?

מאת: ורדה שילהציור07/08/2012957 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה יצא לי לקרוא מאמר בו מדובר על היתרונות, הנפשיים והבריאותיים, שמביאה לנו פעילות במדיטציה. מסתבר שאנשים שעוסקים במדיטציה באופן קבוע מרווחים עוד דברים מהצד: הם בריאים יותר ושמחים יותר.
תוך כדי קריאה, חשבתי על כך, שפעמים רבות בעבר טענתי בפני חברים שהעיסוק באמנות הוא המדיטציה שלי. שמעתי טענה דומה גם מאנשים אחרים שהתנסו בחוויית היצירה האומנותית. אכן, רבות מהנקודות שהועלו לדיון במאמר על המדיטציה, נכונות גם לגבי העיסוק ביצירה אומנותית.

כאשר אני מרוכזת בציור או בפיסול, נוצר מצב נפשי שמקביל, ברמות שונות, למדיטציה: אני נכנסת כולי לעולם אחר, עולם בו שום דבר לא חשוב מלבד היצירה שמונחת לפני ברגע זה.

בזמן שאני עוסקת ביצירה אומנותית, אני מרוכזת בהווה, בכאן ועכשיו. כדי לצייר נכון, עלי להתבונן בתשומת לב במודל ממנו אני מציירת, לשים לב לכל הפרטים, הגדולים והקטנים, ולא לחשוב על שום דבר אחר. בעת תהליך היצירה, אין מקום למחשבות על נושאים אחרים. כולי נתונה בתוכו.

בדומה לאלה שמתרגלים מדיטציה, גם אלה מאיתנו שעוסקים ביצירה אומנותית, מפתחים יכולות וכושר ריכוז ממושך במשימות תפיסה הדורשות אבחנה בין פרטים קטנים. אצל מודטים, לפי המאמר, נצפתה פעילות פחותה ברשת המוחית המכונה "דיפולט". מערכת זו מוכרת כמערכת-המוחית הפועלת כשאנו חושבים על עצמנו. כלומר: כשאנו עוסקים בסיכום העבר ובתכנון העתיד.

בזמן שאני עוסקת ביצירה, גם אינני זקוקה לחברה נוספת. הקנווס והצבעים ממלאים את כל צרכי. כמו בזמן מדיטציה, טוב לי עם עצמי ואינני משתעממת לרגע. עבודת היצירה ממלאת את כל צרכי באותם רגעי קסם. אין לי גם צורך לתכנן מראש ובפרטי פרטים את מהלכי. תוך כדי מהלך היצירה מתחוור לי מה בעצם אני רוצה לעשות. פרטים מתבהרים, לובשים ופושטים צורה, עד שמתגבשת הישות האומנותית עלייה אני עובדת. לעיתים אני מרגישה שאני משמשת צינור לכוונות נסתרות שלא הייתי מודעת להן. לא היתה לי תמונה מוקדמת על איך היצירה עליה אני עובדת תראה בסוף התהליך. זה קורה, כאילו מעצמו, בלי הכוונה רבה-מדי מצדי.

כפי שמציין המאמר, העיסוק במדיטציה מביא גם לירידה ברגישות לדיכאונות. ככל הידוע לי, זה נכון גם לגבי העשייה האומנותית: מאז שהתחלתי לעסוק בציור, הנטייה שהייתה לי להיכנס לדיכאון ירדה פלאים. טוב לי, ואני מאושרת רוב הזמן. בעיקר כשאני עסוקה בתהליך היצירה האומנותית.

בהסתכלות מזווית כזו, אין זה מפתיע כלל, שציירים שסבלו מבעיות נפשיות ודיכאונות, מצאו מפלט מרגיע ביצירה ובאמנות שלהם. מוכרות לנו דוגמאות רבות, אך אולי הידועה והבולטת מביניהן היא סיפורו של וינסנט ואן-גוך. הצייר ההולנדי המוכשר וה"משוגע". הוא צייר מה"בטן", ממקום שלא הייתה לו עליו שליטה. בעודו בחיים, רק מעטים הכירו בכישרונו, אך כעבור שנים, הפך לאחד הציירים המוכרים בעולם.

ואן-גוך הוא אחד הציירים האהובים עלי אתם מוזמנים לראות עבודה שעשיתי בהשראתו כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Have a colorful day צבעים אמנותיים – ורדה שילה 054-6337139 shilovarda@gmail.com https://www.facebook.com/artisticolors ניתן להתרשם מהעבודות שלי כאן וכאן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורדה שילה

מאת: ורדה שילהציור18/11/121063 צפיות
סדנת התחריט בקיבוץ כברי, הוקמה בכדי שתוכל לשמש מקום יצירה לאמני ציור והדפס ומוקד משיכה לקהל שוחר אמנות. בנוסף לחלל העבודה, יש במקום גם שתי גלריות המציגות עבודות של אמנים שעבדו ויצרו בסדנה. מפגשים קבוצתיים, לאורך מספר ימים, מאפשרים לאמנים חובבים כמוני, להכיר את טכניקת התחריט וההדפס וליצור בסדנה באמצעות טכניקה זו.

מאת: ורדה שילהציור05/11/121047 צפיות
השלט "נא לא לגעת" מוכר לנו ממוזיאוני אמנות רבים בעולם. מזהירים אותנו שלא לגעת על מנת שלא נפגע ביצירות היקרות. אם תשאלו על כך אמנים העוסקים בפיסול או בקרמיקה, תגלו שמבחינתם החוויה שאנחנו מפיקים מיצירת האמנות חייבת להתבסס גם על מגע. למה זה כך ואילו יצירות אומנות נועדו לחוש אחר מלבד חוש הראיה?

מאת: ורדה שילהציור01/11/121012 צפיות
"פנים" הם שם כולל לצירוף של מרכיבים רבים: אף, עיניים, גבות, סנטר, לחיים, אוזניים. מסתבר שבמקרה של תפיסת אובייקט מסוים כפנים, יש לנו נטייה ברורה להתייחס ל"יער" לפני שאנחנו מסתכלים על ה"עצים"

מאת: ורדה שילהציור16/10/121492 צפיות
כיצד יצירות אומנות מסבות את תשומת לבנו לפרטים בחיי היום יום שלנו, אשר בדרך כלל אנו לא שמים אליהם לב ומאז, אנו ערים להופעתם בחיינו

מאת: ורדה שילהפיסול10/10/121039 צפיות
אמנות אקולוגית היא אמנות אשר משמשת כתהליך יצירתי הלוקח בחשבון את הניגוד בין הטבע לתרבות האנושית. זו אמנות ששואפת לרפא את מערכות היחסים בין האדם לטבע. וכאמנית אני מושפעת ממנה וחלק מיצירותיי מבטאות זאת.

מאת: ורדה שילהפיסול03/10/121030 צפיות
כל יצירה אמנותית מגיעה ממעמקים בנפשו של האמן היוצר אותה, הפעם אני מנסה להבין אתת מקור המשיכה שלי ליצירת פסלונים בעלות ראשי ציפור

מאת: ורדה שילהציור27/09/121041 צפיות
הדמויות בציוריו של מודליאני בעלות הצוואר הארוך, שימשו לי השראה למספר ציורים אשר ברובם מופיעה דודתי רקליטה.

מאמרים נוספים בנושא ציור

מאת: amirdadon90ציור19/07/163173 צפיות
השאיפה של כל אומן ואמן שמייצרים ציורים היא להגיע לתערוכה שתציג את היצירות שלו. הרי תערוכה נועדה להציג את האומנות, ליהנות מן האומנות של אותו אומן.

מאת: אביב יועציםציור15/12/152652 צפיות
תחום קישוטי הקיר לבית משתנה ומתקדם כל הזמן. בדור מקימי המדינה, שלטו תמונות בני המשפחה או אתרים חשובים ליהדות, לדת ולמשפחה. בדור שאחרי, החלו תמונות לעטר את קירות הבית והסלון. ציורים שונים, פרחים, קצת נופים ועדיין – הרבה זוגיות ומשפחתיות. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום פיתוח התמונות, השתלטו תמונות נופים מרהיבות שצילמו אנשים מטיולים בעולם ואשר הפכו לקישוטי קיר ענקים וממוסגרים. וכיום? כיום הגיע תור הזהב של ציורי קיר מרהיבים שמקשטים את קירות הבית, ונראה שאת הטרנד העיצובי הנפלא הזה אי אפשר לעצור...

מאת: דניאל seoציור08/08/152854 צפיות
פנקסי חשבוניות הינם אמצעי לתיעוד עסקאות שונות מתן שירותים שונים רכישות ומכירות, פנקסי חשבוניות חשובים מאד ובמיוחד לדיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וחשוב מאד שברשותו של כל עצמאי, פרילנס, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עסק או חברה יחזיק עמו פנקסי חשבוניות.

מאת: רוי ורלציור07/05/152610 צפיות
It is easier to earn money online now than it was in the past because more and more people are doing business online. Now that people are comfortable with online transactions, you can join those making money through the Internet. The tips will put you start off on your journey successfully.

מאת: רוי ורלציור13/02/153260 צפיות
Marketing through a mobile services is one of the most modern ways to market your goods. Read on how mobile marketing campaigns that are easy and effective. Do not pester your customers. Always ensure that what you're messaging them about is relevant and important.

מאת: מירה לויציור11/09/143188 צפיות
דברים בעקבות תערוכתו של שלמה כץ במוזיאון רמלה

מאת: דודישציור01/09/148550 צפיות
כבר כמעט 25 שנים שמשפחת סימפסון מתגוררת בפרבר אמריקאי בדיוני שנקרא ספרינגפילד. הומר עדיין עובד בתחנת הכוח הגרעינית, מארג' היא עדיין עקרת בית נואשת ובארט עדיין בן עשר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica