חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם וכיצד ניתן להתמודד עם סחרחורת?


חולים הסובלים מסחרחורות עוברים בירור מקיף במרפאות אף אוזן וגרון או בירור תוך כדי אישפוז בבית החולים. במידה ונשלל קיומה של מחלה קשה המחייבת התערבות כירורגית, ישנו סיכוי גדול שהחולה ישמע מהצוות הרפואי המלצות בנוסח: “אין טיפול. צריך ללמוד לחיות עם המצב".

באופן טבעי, המלצה כזו תגרום תסכול רב לחולה ובמקרים רבים - להחמרה בסימפטומים של המחלה. השאלה בה נעסוק במאמר זה, היא האם ישנה דרך שבאמצעותה החולה יכול להתמודד עם סחרחורת?

ד"ר שמש זכריה (M.D.) מבי"ח הדסה עין כרם יתאר בקצרה את האפשרויות הנפוצות.

קיימת רשימה ארוכה של גורמים לסחרחורת. במידה לא נמצאה דרך לטפל בגורם, ישנן מעט אפשרויות טיפוליות:

(1) פיזיותרפיה שמטרתה להרגיל את החולה ל"תנועת הקריסטלים באיבר שווי המשקל" באוזן הפנימית.

(2) תרופה בשם בטאסרק או בטיסטין. 

(3) תרופות הרגעה. 

(4) טיפול באמצעות איזון מטבולי שמטרתו לאפשר למנגנוני הריפוי של הגוף לשקם את הנזק.

האם חולה שלא טופל או חולה שהטיפול לא הועיל לו יכול להתמודד עם התקפי הסחרחורת שלו או שמא הדבר בלתי אפשרי?

במידה ובנוסף לסחרחורת החולה מפתח חרדה או פחד. האם כדאי לטפל בחרדה/פחד או שעדיף להשאיר את המצב הקיים?

ראשית יש להבחין בין פחד לחרדה. פחד הוא מצב בו מתקיים איום ממשי על החיים או על הבריאות. לדוגמא: אדם רודף אחרי אדם אחר כשסכין בידו במטרה להזיק לו, אזי הנרדף סובל מפחד משום שמדובר באיום ממשי על חייו.  להבדיל, כאשר אדם מרגיש פחד עם כל הסימנים הנלווים: הזעה, דופק מואץ, תחושת דחק, קוצר נשימה וכדומה. אך אין רודף – זו חרדה.

האם סחרחורת דומה לרודף או שיש להתייחס אליה כאל דמיונו של החולה? בהעדר ממצאים בבדיקות אובייקטיביות, יהיו רופאים שיגידו שהם מטילים ספק בטענה שהחולה סובל מסחרחורת. 

חשוב לזכור שלסחרחורות ישנן דרגות שונות של עצמה. כאשר מדובר בעצמה רבה ישנה סכנת נפילה. זו סכנה ממשית ובגיל גבוה יש סיכוי לחבלה בעצמות, שהידועה בהן היא שבר בצוואר הירך.

מבחינתי הפסיכולוגיה של החולה לא קשורה לסכנת הנפילה. חולים עם רמת חרדה גבוה וחולים עם רמת חרדה נמוכה נופלים באותה המידה.

הפרמטרים הקובעים הם מידת הפתאומיות של ההתקף, עוצמת ההתקף, משך ההתקף והמיקום של החולה. אם החולה נמצא במיטה, או שהחולה נתמך על ידי אדם שנמצא לידו ויודע על הסכנה, סביר שהוא לא ינזק. לעומת זאת, אדם בודד, אדם שאין לו על מה להישען משום שאין מעקה בסביבה, פועל שעובד בבניין ועומד על פיגום או חולה שנפל על הרצפה ואין מי שיגיש לו עזרה – עלול להחבל באופן משמעותי, להישאר נכה, ואף למות.

העובדה שמדובר בסכנה ממשית מעידה שזהו פחד ולא חרדה. הפחד ממלא כאן תפקיד חיובי והוא מניעת חבלה פיסית. חולה שפיתח פחד מפני נפילה נזהר יותר מחולה שאיננו מפחד. פחד קיצוני יכול לשתק את החולה עד לרמה כזו שהוא שלא יוכל לתפקד. משום כך, לצורך שיפור איכות החיים כדאי להפחית את הפחד, אך חשוב גם להשאיר חלק ממנו בתור מנגנון הגנה מפני נפילה, כל עוד המחלה פעילה.   

לקריאה נוספת אודות סחרחורת והטיפול בה 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקריאה אודות טיפול רפואי בסחרחורות, טינטון ומחלת מניייר

 Medical treatment for Dizziness, Vertigo & Tinnitus

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית בן צבי

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי24/03/1311535 צפיות
ורטיגו הוא תחושה נורמלית שמתוארת על ידי האדם כתחושה שהוא מסתובב או שהעולם מסתובב סביבו. לרוב הוורטיגו קשור לבעיה באוזן פנימית. האוזן הפנימית מורכבת משני חלקים, התעלות החצי העגולות והפרוזדור, שמסייעים לגוף לדעת היכן הוא ביחס לכוח המשיכה.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי22/02/112842 צפיות
אדם שסובל ממחלת מנייר יקבל המלצה להפחית את כמות המלח. כמו כן יטופל בתרופות משתנות. חשוב לציין שהטיפול הרפואי במחלה מורכב, אך לצורך הבנת ההגיון העומד מאחורי הטיפול, יוצגו הדברים באופן פשוט

מאת: אירית בן צבימשחקי כדור21/07/101227 צפיות
לפני ובמהלך המשחקים הגיעו תלונות רבות מצד השחקנים, המאמנים וצופים רבים שסובלים מרעש הוובוזלה ועורכי הערוצים ששידרו את המשחקים אף נאלצו להשתמש בתוכנות לעיבוד אותות קול על מנת להוריד את רעש הרקע המטריד של חצוצרות הפלסטיק הרועשות.

מאת: אירית בן צבידיאטה ותזונה17/07/102249 צפיות
אצל חולים הסובלים ממחלת מנייר ניצפתה הצטברות נוזלים באוזן הפנימית. מחקר ניסיוני הראה שניקוז נוזלים באמצעות ניתוח לא שיפר את הפרוגנוזה (הערכת סיכויי ההחלמה) אצל חולים אלה. גישה שמרנית לטיפול במקרה של חשד לבצקת באוזן הפנימית מוצדקת כיוון שאין לה תופעות לוואי.

מאת: אירית בן צבירפואה17/07/101464 צפיות
פגישה רפואית יעילה בין חולה הסובל מטינטון (רעשים בראש או באזניים) לבין הרופא מתחילה בבית. במידה ואירגנת את המסמכים הרפואיים שלך באופן מסודר, רעננת את זכרונך לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך הכוללת בעיות רפואיות מהן הינך סובל, הנסיבות ששבעטיין קיבלת טיפול תרופתי, כירורגי או טיפולים אחרים – הינך מסייע מאוד לרופא לקיים תכנית טיפול אפקטיבית.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי17/07/103472 צפיות
ניתן לסווג טינטון בדרכים רבות. לחלק מהכותרות שבהמשך הכתבה ישנה משמעות מעשית, מבחינת התוכנית הטיפולית, וחלקן נועדו לתאר את המצב הרפואי בלבד. במאמר קצר שלפנינו ננסה לסקור את הדרכים החשובות ביותר לסיווג הטינטון (טיניטוס בלעז).

מאת: אירית בן צבידיני עבודה22/03/101600 צפיות
לעיתים גם עובדים וותיקים שנחשבו למסורים ובעלי תפוקה גבוהה עלולים להגיע לנקודה בה הם מפוטרים או מסווגים על ידי המעסיק כעובדים הנמצאים "צעד אחד לפני פיטורין". אחת הסיבות לכך יכולה להיות ירידה משמעותית בתפקוד המקצועי עקב טיניטוס (רעשים באוזניים או בראש) או סחרחורת קשים.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223125 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213628 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201739 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201510 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201781 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201499 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica