חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ארגון מצליח: תקשורת בין אישית בין העובדים - ובין המנהלים לעובדים

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי19/08/2012965 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התקשורת שבין מנהל הארגון לעובדיו היא כלי חשוב מאין כמוהו בארגז הכליםלביצוען המשימות השוטפות בארגון. תקשורת מסייעת למנהלים ולכלל העובדים לבצעאת עבודתם כנדרש והיא מהווה מרכיב קריטי בהצלחת תהליך העבודה כולו. מנהלהארגון חייב להבהיר את המשימות למנהלי הפרויקטים השונים, והם מצידם –חייבים להדריך ולהכווין את העובדים הכפופים להם – ולהבטיח כי המשימה תושלםבמהירות וללא טעויות.

מאת: אילת צורי - כתיבה שיווקית לאינטרנט

מנהלי ארגונים מקדישים קרוב לשש שעות ביום לתקשורת בין-אישית. הם מבליםזמן רב בפגישות פנים-אל- פנים או בשיחות טלפון עם הממונים עליהם, עםהעובדים, עם הלקוחות ועם הספקים. באופן טבעי הם אף עושים שימוש במכתבים,תזכירים או דוחות אם לא ניתן לשוחח טלפונית או לקיים פגישות פנים או אלפנים או כשהשימוש במסמך יותר מתאים להקשר.

לכן, ברור כי תקשורת אפקטיבית בין כלל העובדים בכל הדרגים היא הבסיס להצלחת הארגון. יתרה מכך, התקשורת בין ממלאי התפקידים בארגון היא במידה רבה גם "הדם הארגוני" שבלעדיו יחדל הארגון מלהתקיים. הנה כמה סיבות לכך:

ראשית, התקשורת מספקת מוטיבציה משום שהיא מאפשרת לעובדים להבין בדיוק מה עליהם לעשות, כיצד עליהם לבצע את המשימה בצורההיעילה והטובה ביותר, ומה יהיה עליהם לתקן אם הביצוע אינו לשביעות רצונם שלהמנהלים. זכרו, כי הסבר טוב ברור ונהיר עשוי להסיר מכשולים רבים בהמשךהדרך. בהקשר הזה ראוי לציין כי גם הגישה של העובדים עצמם לעבודה תלויה במידה רבה בהיקף המידע שהם מקבלים. לשם המחשה, עובד שנחשף ליותר מידע אודות הפרויקט שהוא מבצע צפוי להפגין גישה חיובית יותר מעובד אשר לא נחשף למידעזה כלל.

שנית, התקשורת היא באופן טבעי גם מקור מידע עבור קברניטי החברה,אשר לוקחים חלק בתהליך קבלת ההחלטות. כל פיסת מידע שמועלית אל שולחןהדיונים בחדר יכולה לסייע בבחינתן של מגוון חלופות, אשר יש בכוחן לקדם אתמטרות הארגון.

אין כל ספק כי בעולם שבו אנו חיים המשפט "לא טוב היות האדם לבדו" מקבל משנה תוקף. הקשר האישי הנרקם בין העובדים הוא חשוב מאין כמוהו. לא בכדי שמות חברות רבות דגש על קיום פעילויות התורמות לגיבוש העובדים.

לבסוף, התקשורת היא גם המפתח לתהליכי הפיקוח והבקרה על איכות הביצוע ועל אופיו. ההיררכיה הארגונית מחייבת את העובדים הנתקלים בקושי כלשהו בביצוע עבודתםלדווח על כך לממונה הישיר שלהם. או אז, הממונה הישיר יקבל החלטה בדבר האופן שבו נכון יהיה להתגבר על הקושי שנוצר.

אסכם באירוע אופייני: מנהל מחלקה בארגון פיננסי מוביל פיגר באופן משמעותי במילוי דוחות ביצוע אחר עובדיו. כל הניסיונות לברר את הסיבה לכךעלו בתוהו, וכמובן שבאופן מתמשך פגע הדבר בהערכת ביצועי המחלקה בקרב הנהלתהארגון. גם הניסיונות לברר את הסיבה לכך לא צלחו. רק בייעוץ תקשורתי אישישקיבל, הסתבר כי למנהל, מוכשר ואינטליגנטי לכל הדעות, הצליח הייתה בעיית תקשורת עם הממונה עליו, והוא ייחס את מילוי הדוח לרצון של הסמנכ"ל "לעקוב אחריו". לאחר שלמד בייעוץ בתקשורת בין-אישית כיצד לבטא את עצמו באסרטיביותובבהירות, נעלמו באורח פלא גם הקשיים שלו במילוי הדוח ותפקוד המחלקה השתפרפלאים. הישג זה חשוב בפרט על רקע העובדה שכל ניסיון לברר את הסוגיה באופן ישיר לא צלח, ואילו שיפור בתקשורת הבין-אישית יצר מספר שיפורי תפקוד מקבילים, שלכאורה אינם שייכים זה לזה.

לסיכום, בכדי להבטיח את קיומה של תקשורת יעילה בכלל דרגי הארגון, חייבמנהל הארגון לזהות ולאתר מוקדם ככל הניתן את חסמי ההתקשרות ואת הסיבותשגרמו להם לחסמים אלה. למותר לציין כי יהיה עליו לעשות ככל יכולתו כדי למנוע את הישנותם ולדאוג לכך שהתהליך כולו יתנהל במספר מינימאלי של הפרעות,מכשולים וחסמים בתקשורת הבין-אישית.


אילת צורי המפתחת של שיטת צורי – מנהלת המכון ל- הדרכה בכתיבה עסקית, קורס בכתיבה עסקית, ייעוץ בכתיבה עסקית, ניהול תוכן לארגונים ועוד…


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131178 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131170 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131053 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול17/02/131530 צפיות
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131646 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131910 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121657 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222212 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221486 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22897 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211215 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21950 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211032 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201512 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica