חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקשורת ארגונית - שלוש תובנות ארגונית לחברי הכנסת החדשים

מאת: אילת צוריניהול17/02/20131531 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

למד בשקט את השטח במשך 3 חודשים

למרות שהעבודה הפרלמנטארית היא מעין פרס לתלמיד מצטיין, הרי שהיא שונה מאוד מעבודות אחרות. אפשר להתבלט בצעקנות (עיין ערך  אנסטסיה מיכאלי) אבל עבודת החקיקה מטבעה היא מעמיקה וכזו אשר כרוכה בלימוד עובדות רבות בעולמות תוכן אשר אינם ידועים לח"כ הצעיר: כספים, בריאות, ביטחון, רווחה. לא בכדי ציין חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה הכהן, שהתבלט בעבודתו היסודית בכנסת ה-18, כי הוא ישב בשקט במשך 3 חודשים ולא הגיש אף הצעת חוק.

תכנן את פעילותך הפרלמנטארית מראש – תכנן את השיווק העתידי שלך

בדומה למלאכה שיש להשקיע בלימודו של תפקיד חדש, על חבר הכנסת החדש לבחור במהלך שלושת חודשי ההתנסות את עולמות התוכן אשר מדברים אל ליבו באופן הרב ביותר שכן בהם הוא יוכל להתבלט, להציג את אישיותו ולהטביע את חותמו.

על חבר הכנסת להתמקד בעשייה הקשורה לתחומים הקרובים ללבו: הגשת הצעות חוק, גישור בין חברי הסיעות השונים לקידום נושא, חברות בוועדה או ראשות ועדה. לטיפוס החקרן והמעמיק כדאי להתוודע להצעות החוק הקיימות בנושאים החשובים לו. לטיפוס התקשורתי, כדאי להתעסק בגישור וליצור קשרים גם עם חברי המפלגות היריבות. לטיפוס הסקרן, כדאי להתעסק בתחום ייחודי, כמו תמלוגי הגז בארצות המערב. למנהיג, כדיא לחתור לראשות וועדה או לסגנותה. תכנון זה יסייע לך למתג את עצמך בתחום מסוים ולקבע את עצמך בתודעת הציבור בצורה מדויקת וספיציפית.

מצא הקבלות בין ניסיונך הקודם לפעילות הפרלמנטרית – אל תיראי אחותי

מניסיוני, גם אם פעילות זו או אחרת היא חדשה לגמרי עבורי, תמיד יש לה מאפיינים שבהם התנסיתי בעבר. לדוגמה: אם אני מנהיגה, אמצא את עצמי תמיד בראש נושא או בראש תחום. אם עסקתי בהוראה, איכשהו אמצא את עצמי מסבירה ומבארת לנוכחים נושאים מסובכים. אם בהיות סטודנטית נהניתי ממחקר, אמצא את עצמי חוקרת נושא לעומקו ואפילו מבלי משים הופכת למומחית בו.

אילת צורי - המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית,כתיבה עסקית,
כתיבה שיווקית לאינטרנט,כתיבה אינטרנטית,ניהול תוכן לארגונים,תקשורת פנים בארגון,תקשורת ניהולית ועוד..
מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח.
לפרטים נוספים: 03-6471355/ 052-3510583

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131179 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131172 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131056 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131649 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131914 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121660 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאת: אילת צוריניהול05/12/122336 צפיות
בשלהי חודש אוקטובר פרסמתי פוסט קצר שמבהיר את מהות המושג "תרבות ארגונית" ומבקש להרחיב על החשיבות הטמונה בה. בשבוע שעבר הוספתי והתייחסתי למכלול האמצעים והשיטות המסייעים בהטמעתה של התרבות הארגונית. כעת, הייתי רוצה להרחיב מעט ולתת מספר טיפים מעשיים המתאימים לכל מנהל באשר הוא, בבואו להטמיע את יסודות התקשורת למנהלים , תוך הדגשה על העברת מסרים אפקטיבית בין ההנהלה לעובדים ובין העובדים לבין עצמם.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201489 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201618 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201339 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica