חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לשלוט בתת מודע בצורה מודעת? 3 שיטות יעילות ופשוטות לעשות את זה

לטענתם, מדובר במשהו מיסתורי הטמון בתוך מוחנו ומהווה את השער לכל שינוי שנרצה לעשות בחיינו ובתוצאות, אליהן אנחנו מגיעים. עם זאת, בכל פעם שאנחנו מנסים להגיע אל הדבר המיסתורי הזה, הוא חומק מאיתנו כמו עשן בין אצבעותינו. לכן, חשוב שנבין על מה מדובר מעבר לכל המיתוסים ואיך באמת אפשר לרתום אותו לצורך שינוי.

מה זה תת מודע בכלל?

תת מודע, הנקרא גם "לא מודע", הוא האוסף של תהליכים פיזיים וחשיבתיים, אליהם איננו מודעים ברגע נתון. בין התהליכים הללו ניתן למצוא את המנגנונים העוסקים בהזרמת הדם, חילוף החומרים, הנשימה וכמו כן גם מנגנוני עיבוד מידע העוזרים לנו ללמוד ולהבין.

במקביל, המודע אוסף בתוכו את כל התהליכים אליהם אנחנו מודעים ברגע נתון. תפקיד המודע הוא להוות שומר סף המסנן מידע ומחליט מה יכנס אל תוך תת המודע ומה לא יכנס לתוכו. במאמר זה ניגע בשיטות שבעזרתן נוכל לייעל את השימוש שלנו בשני המנגונים.

שיטה לשליטה בתת מודע 1: שימוש בשלילה כדי לשתול מחשבות

ב-NLP (לא נעסוק פה בשאלה מה זה NLP) אנו לומדים כי שימוש במילות שלילה, (כמו "לא לדמיין כלב") מקשה על התת מודע לתת משמעות למה שנאמר. אחרי הכל, אנו אומרים לו ממה להמנע. מכיוון שאין לו מידע מה כן לעשות, הוא מתמקד במידע הקיים - הדבר שאותו אנחנו לא רוצים שיעשה.

לכן, נוכל להשתמש בעיקרון זה כדי לשתול בראשנו מחשבות. כשננסח את המחשבה שנרצה לשתול בראשנו, נרצה לנסח אותה בצורה שלילית. לדוגמא, אם נקח את המחשבה "תדמיין את עצמך מצליח יותר כל יום", נוכל לנסח אותה כ"אל תדמיין את עצמך מצליח יותר כל יום".

שיטה לשליטה בתת מודע 2: להשתמש בשאלת ה"למה" נכון

אחד מעקרונות השכנוע היעילים ביותר הוא להתייחס לדבר שאנחנו רוצים שיעשה, כאילו היה עובדה מוגמרת. בצורה זו, אנחנו יכולים להתייחס אל אותו הדבר כבסיס להחלטות אחרות ולהסיט את תשומת לבו של התת מודע מהבחירה "אם לעשות" אל נתינת ההסבר לכך שהוא יקרה.

כאשר אנחנו מתחילים להסביר למה האירוע יקרה, אנחנו למעשה טומנים את המחשבה כי הוא יקרה בתוך ראשנו. כדי לעשות זאת, נצטרך להגדיר את מה שיקרה בזמן הווה ולפניו לשים את שאלת ה"למה". לדוגמא, נוכל לשאול "למה אני מתחיל לזכור דברים הרבה יותר טוב?" ולענות את התשובות הראשונות שעולות לראשנו.

שיטה לשליטה בתת מודע 3: לפתוח אופציות חדשות

באימון אישי מלמדים אותנו עיקרון חשוב לרתימת התת מודע - לאפשר לעצמנו תמיד אפשרויות נוספות שנוכל לבחור מביניהן. כדי לעשות זאת מבלי להתקל בהתנגדות פנימית, עלינו לדעת איך להחליק את המחשבה נכון אל תוך התת מודע. כדי לעשות זאת, נרצה לקחת את תבנית החשיבה הבעייתית, ממנה אנחנו מנסים להפתר, לנסח אותה בזמן עבר ולהוסיף בהתחלה את הביטוי "עד עכשיו".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאור ברקן
Operation NLP

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור ברקן

מאת: ליאור ברקןאימון אישי05/01/146197 צפיות
מזה שנים, אנשים כריזמטיים מהווים תעלומה עבור רובנו.

מאת: ליאור ברקןאימון אישי20/10/132851 צפיות
רוב האנשים משתדל להימנע מסיטואציות שבהן צריך למכור או לשאת ולתת. אחרי הכל, מבחינתם זוהי פעולה שאינה טבעית, עשויה להסתיים בסירוב ודורשת יכולות שלדעתם אינן קיימות אצלם.

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי29/07/132292 צפיות
רוב האנשים אינם מעוניינים בחיכוכים וויכוחים מיותרים. הם

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי29/07/131347 צפיות
רוב האנשים אינם מעוניינים בחיכוכים וויכוחים מיותרים. הם

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי29/07/131048 צפיות
רוב האנשים אינם מעוניינים בחיכוכים וויכוחים מיותרים. הם

מאת: ליאור ברקןאימון אישי - כללי19/06/131156 צפיות
הוא עמד שם קפוא מול הקהל. הפה שלו היה יבש, הידיים מזיעות והפנים שלו בוערות מחום. לרגע קצר שנמשך כמו נצח המבט שלו ננעל על האנשים שמולו. הוא לא רצה להרוס את המעמד. מצד שני, היתה לו תחושה שבכל רגע הכל ישתבש והנה, עכשיו הוא לא מסוגל לדבר. הוא כל כך רצה שזה כבר יגמר. לו רק היה לו שלט שיריץ את הזמן קדימה בשעה והוא לא יצטרך לצפות במה שיקרה עכשיו. פחד קהל עצום ומשתק השתלט עליו. מה הוא יעשה עכשיו?

מאת: ליאור ברקןאימון אישי27/05/131224 צפיות
בעידן הנוכחי, כל אחד מאתנו נדרש לפחות פעם אחת לעמוד מול קהל ולהעביר תוכן מסוים: זו יכולה להיות מצגת בפני המנהלים שלנו, הכשרה לעובדים חדשים ולעתים אף הרצאה מול קהל רב כדי להעביר מידע מקצועי.

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213828 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193182 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173584 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162775 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162631 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163532 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica