חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין צבאי בשירות המסגרת הצבאית

מאת: דוד כהןפלילי08/09/2012934 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המסגרת הצבאית הינה מסגרת ייחודית בישראל, בהתאם למציאות בה. הגיוס הוא חובה והשתייכות לצבא, בתקופת השירות היא כניסה לעולם ערכים שונה, בעל מערכות אכיפה וסדר שונים לחלוטין מהמערכות מחוץ לצבא. בהתאם לכך, גם מערכת השיפוט הצבאית שונה, עצמאית, אך מקבילה למערכת השיפוט האזרחית. הדין המשמעתי והדין הפלילי הן 2 סוגים של ערכאות שיפוט צבאיות, כאשר אחת מאפשרת לחייל להשפט מול מפקדיו, במסגרת דין משמעתי ואילו השניה מקיפה את העבירות הפליליות במסגרת הצבאית. עבירות אילו מקבילות גם הן בהגדרותיהן, מלבד עבירות מסויימות, אשר מהוות ייחוד למסגרת הצבא, כגון: עריקות, סרוב פקודה ועוד.

מי שמעניק במערכת הצבאית את התמיכה המשפטית הוא עורך הדין הצבאי. עורך דין צבאי הוא קודם כל עורך דין בתחום האזרחי והפלילי, אך בעל בקיאות בערכאות ובחוקים הצבאיים ומוסמך מטעם ועדה מיוחדת. הוא מכיר את המערכת ואת מנגנון המשפט הצבאי, אשר נחשב לנוקשה ומכיר את העבירות הצבאיות, בין אם מדובר בחיילי סדיר, קבע או מילואים. 

בתחום הדין המשמעתי, אין לחיילים זכות לייצוג של עו"ד צבאי, אך תמיד ניתן להתייעץ, לקבל מידע והכוונה. בערכאה הפלילית מעניק עוה"ד הצבאי, במסגרת תפקידיו את התמיכה, הסיוע והליווי לאנשי צבא בכל דרג. חשוב לזכור כי להבדיל ממערכת המשפט הפלילית מחוץ לצבא, במקרה זה מדובר ברוב המקרים בחשודים צעירים, אשר עבורם זהו בד"כ מפגש ראשון עם מערכת שיפוטית כלשהי, כך שהלחץ ותחושת חוסר האונים היא גדולה.

עורך הדין הצבאי יעניק את הייעוץ המשפטי הנדרש וההכנה לחקירות מצ"ח. הוא מייצג בהליכים משפטיים, בערעורים, בהכנת בקשות משפטיות שונות ועוד. בהתייחס לעבירות היותר נפוצות בצה"ל, נוכל להבין את תיפקודו של עוה"ד הצבאי:

  • סמים – במערכת השיפוט הצבאית, מתייחסים בחומרה לעבירות סמים, לעיתים יותר מאשר במערכת השיפוט האזרחית. צריכת סמים, גם אם היא לשימוש אישי בלבד והחזקת סמים, הן עבירות אשר עלולות לגרור עונש מאסר ולא רק, אלא אף רישום פלילי במשטרה האזרחית. עונשים נוספים בעבירות סמים הם הורדה בדרגה ובסיווג הבטחוני של החייל ועיתים אף שחרור מהצבא. עורך דין צבאי במקרה זה יכול בשלב הראשוני לסייע לחייל מול הטיעונים ולנסות להמעיט מחומרתם, בעת דיון בוועדת הסמים. במידה ובכל זאת החייל מורשע ינסה עוה"ד להציג נסיבות מקלות, כדי להביא להורדת חומרת העונש שנקבע.
  • היעדרות משירות צבאי – בין אם מדובר בהשתמטות, עריקה, או נפקדות, מדובר בעבירה  הנחשבת לנפוצה ביותר בקרב חיילי צה"ל. חומרת הענישה בעבירות מסוג זה, תהיה בהתאם למספר ימי ההיעדרות. במקרים כאלה יכול עוה"ד הצבאי לייצג את החייל על רקע של בעיות אישיות ונסיבות מקלות, אשר הביאו אותו מלכתחילה להיעדר מהשירות ולנסות להקל מחומרת העבירה והענישה.
  • עבירות נשק – בתחום זה יש 3 סוגי עבירות שנחשבות נפוצות יותר: סחר בנשק, משחק בנשק והוצאת נשק מהמסגרת הצבאית, שלא ברשות. מיותר לציין כי עבירות נשק נחשבות לפליליות וגוררות עונשי מאסר ארוכים. גם במקרים של עבירות נשק, יש מקום לקבל ייעוץ, ייצוג בהליכי שימוע ובערעורים ואף בבקשות למחיקת הרישומים הפליליים.
 



תגיות המאמר: עורך דין צבאי, עוד צבאי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ - שיווק באינטרנט, קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד כהן

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213603 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212177 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202884 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201459 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205152 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201363 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201183 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191561 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161929 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica