חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ערן רותם, יועץ שיווק, כותב על מיתוג אישי-מקצועי: תובנות על עסק שהוא אני ואני שהוא עסק

מאת: ערן רותם מיתוג11/09/20121103 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אדריכלים ומעצבי פנים - בדומה לאמנים, יועצים, שפים, מהנדסים, אמנים, מטפלים, מרצים, צלמים ובעלי מקצוע חופשי אחרים – הינם בעלי עסק שייחודו בכך שהם חלק בלתי נפרד ממנו. זהו עולם העסקים האישיים –  בו, לאני והאישי, חלק בלתי נפרד מהעסקי והשיווקי.

מה זה מיתוג אישי?

פרסונל ברנדינג, הינו מיתוג כמו כל מיתוג - רק במקום מיתוג של עסק/חברה או מוצר/שירות, זהו מיתוג של דמות, אדם, אשיות, פרסונה.

מיתוג אישי הוא תהליך שבו האדם משווק כמותג.

מדובר במהלך אסטרטגי שאדם מפעיל כלפי עצמו, ומיועד לקדמו בחייו העסקיים, המקצועיים וגם האישיים.

יש המבצעים את המיתוג האישי בעצמם, תוך שימוש בכלים אינטרנטיים ועיצוביים, שיווקיים ומכירתיים - ויש הנעזרים ביועצי מיתוג, תקשורת, תדמית, מאמנים אישיים ועוד.

בהמשכו של התהליך, האדם אמור להוות מותג שיעורר רגשות וערכים מוגדרים אצל אנשים אחרים. אנשים כלפיהם מופנה המיתוג יכולים להיות לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים, קולגות ומתחרים.

איש השיווק האמריקאי טום פיטרס טבע את המונח "מיתוג אישי" במאמרThe Brand Called Youשפרסם בשנת 1997.‏

הוא קבע כי מיתוג אישי אינו מתבסס על שיפור עצמי, אלא על "אריזה מחדש" או "מיצוב מחדש". כלומר, המיתוג לא נועד לשפר את האדם, אלא רק את האופן בו רואים אותו אחרים.

בעוד תהליך מיתוג של חברות ומוצרים חותר ל"האנשה" של מושא המותג כדי לעורר חיבור רגשי למוצר או לחברה – הרי שבמיתוג אישי נועד לתת תוקף לאיכויות של האדם הממותג ולזהותו ויכולותיו.

המיתוג האישי הוא תהליך טבעי הנוצר עקב הצורך להתבלט בסביבה רווית מתחרים.

מיתוג אישי, מוכר ומדובר בעיקר בשלושה היבטים ותחומים מרכזיים, בהם הוא בא לידי ביטוי משמעותי:

1. מיתוג ברשת, באינטרנט וברשתות חברתיות - מקום בו לזהות המשודרת, המוצגת, הנתפשת והמזוהה יש משמעות גדולה.

בהיעדר ממשק פיזי ואינטראקציה ממשית, הרי שה"כימיה" והתפישות יושגו רק באמצעות התוויות שישודרו ע"י בעל העסק או הפרופיל.

תמונה, סטאטוסים, פוסטים בפורום, מסרים בבלוג, מראה האתר, התמונות שמעלים, הקישורים והסרטים, הערך שתורמים לדיונים וצורת ההתנסחות והשפה. כל אלו מחליפים מראה של העיניים, השפתיים ושפת הגוף והידיים, כמו גם טונציה/איטונציה וקצב ועוצמת דיבור.

כמובן שלהענקת ידע ויצירת תפישת "מומחה" - ישנה חשיבות אקוטית במיתוג אישי.

שימו לב שניתן להיות "מנומס", "שקט", "צעקני", "חכם", "ציני", "טיפש" ועוד - גם בלי לפגוש בך...

לעיתים קרובות מידי נתקל בעורך דין, מעצבת או אדריכל, מאמן או רופא, שפעילותם ברשת החברתית אינה הולמת את עסקיהם, מעמדם או מיצובם: שפה גסה או נמוכה, תמונות לא מתאימות, שיתוף ותיאור התנהגויות לא ראויות, מתן מענה חסר אחריות או מקצועיות ועוד. ישנם מקצועות חופשיים שאינם בעלי משמעות אישית, ולכן זה פחות חשוב או משפיע – אולם יש רבים מאוד שכן.

אחת מהבעיות באינטרנט, הינו זמן השהייה הארוך (זנב) של תכנים, גם שליליים: כשלון, תקלה, טעות, ביקורת על ביצוע, תלונה על שירות, תמונה לא מחמיאה...

במהלך של מיתוג אישי, גם נדאג להסיר ככל שניתן חומר לא מחמיא או פרסומים שליליים, וזאת בעיקר באמצעות יצירת תכנים טריים וחדשים יותר, חיוביים הרבה יותר – שידחקו את הישנים.

אז הקפידו על "שפת מותג" אינטרנטית, התנהגות רשת הולמת, הקפידו על תכנים מחמיאים עדכניים וטריים - והרי לכם מותג פרטי, מיתוג אישי.

2. תדמית עסקית, הנכונה לכולם - אבל בעיקר לבעלי מקצועות חופשיים, בעלי מעורבות גבוהה מול הצרכן, שהעסק שלהםזה-הם והם זה-המוצר/שירות.

בתדמית עסקית נכלול את פרטי הלבוש, האיפור והתסרוקת, תנועות הגוף, השפה, המסרים, לחיצת היד, כרטיס הביקור, מראה המשרד, מראה רכב-החברה ועוד.

כאשר מדובר בבעלי מקצוע חופשי, מומחים, שבאים להיוועץ או להיעזר בשירות שהינו הם-עצמם (כישרון, הכשרה, ידע, ניסיון, רגישות, מנהיגות ועוד) - הרי שגם לתכונות אופי יש חשיבות, ולערכי התדמית יש השלכה על התפישות (יש לבוש שמשרה בטחון, הצלחה, נעימות, ויש כזה שמשרה הרגשת פיזור, חוסר מקצועיות, חוסר הצלחה, חשש).

חישבו עד כמה קריטית התרשמותכם מיועץ המס, רואה החשבון, עורך הדין, סוכן הביטוח, סוכן הנסיעות, האדריכל, יועץ השיווק, היועץ הארגוני, המאמן, המשווק הרשתי, מנהל המכירות, הפסיכולוג ומתווך הנדל"ן (ואילו רק חלק מבעלי המקצועות החופשיים) - מהמראה, מהלבוש, מהשפה ומשפת הגוף, מהרכב, מכרטיס הביקור, מהאתר, מהמשרד.

אז הקפידו על תדמית עסקית ההולמת ותואמת את עיסוקכם והמוניטין שלכם - והרי לכם מיתוג ומיצוב אישי נכון.

3. שם העסק - במקרה שלבעל מקצוע חופשי, נכון ויכול, ואף כדאי, שיכלול את שם בעל העסק. זה יכוללהיות השם עצמו - וזה יכול להיות לצד שם קריאייטיבי ומובהק יותר, כחלק מזהותהעסק ("בניהול...", "לפי שיטת...", "בפיקוחושל...", "בשיתוף..." וכו').

שם עסק אמור להיות ייחודי, בולט, זכיר, קליט, מבודל ובעיקר בעל משמעות. שם של אדם, לעיתים רבות, אינו עונה על הקריטריונים הללו – ולכן נכון לחשוב על שם עסק ממש, ממותג (בעל ערכים תחרותיים ואסטרטגיים) וקריאייטיבי.

אולם, מכיוון שמדובר בעולם של מיתוג אישי – יש מקום לצרף ולהצמיד את שמו של מייסד העסק או מנהלו. זה נכון בעיקר במשרד גדול יחסית, פירמה או עסק וותיק ומובהק, אך יש לו מקום גם בעסק צעיר.

אז הקפידו על שם עסק נכון ומתאים עבורכם, מבדל וייחודי לכם - והרי לכם מיתוג ומיצוב אישי נכון.


מיתוג, הינו סך הערכים הנתפשים שאנו מבקשים לשדר. מיתוג אישי – הינו סך זהותנו וערכינו.

השקיעו במותג שנקרא "אני"!

פנו ליועץ אסטרטגי, מיתוגי ועשו סדר במיתוג העסקי והמוניטין האישי שלכם כמנהלים. חברת ייעוץ אסטרטגי תדע לייעץ וללוות אתכם במוניטיזציה העסקית והאישית שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רותם

אסטרטג שיווק ומיתוג - מומחה קמעונאות, מותגי צריכה ושירותים, מגזרים ושווקים תחרותיים.

מנכ"ל ובעלים של חברת אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד, לייעוץ וליווי פרטני לעסקים, בעלי מקצוע חופשי וחברות קטנות ומשפחתיות בהקמה ובצמיחה, בנושאי אסטרטגיה, שיווק, מיתוג, מכירות ופיתוח עסקי. מתן ייעוץ והכוונה לאפיון הזהות העסקית, הבידול, המיקוד והתקשורת השיווקית המתאימה.

מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי - ייעוץ וליווי חברות ומנהלים המעוניינים בצמיחה והתפתחות עסקית ושיווקית. ייעוץ וליווי אסטרטגי במיקור חוץ לחברות וארגונים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן רותם

מאת: ערן רותם פרסום24/10/121191 צפיות
מקומונים הינם מערוצי הפרסום והקידום הנגישים והשכיחים בקרב בעלי עסקים קטנים – בוודאי מקומיים. לצד האינטרנט, נטוורקינג, הרדיו המקומי, שילוט ודיוור – מדובר בערוץ שיווק זול יחסית, נפוץ ובעל כיסוי רב ומהיר יחסית. אולם, האם הפרסום הזה בכלל רלוונטי? הרי הדיון החם בעולם הפרסום כיום, הוא האם העיתונות גוססת בהדרגה. תיקון: הדיון החם עוד יותר בעולם העיתונות - האם העיתונות המקומית כבר מתה?... לכאורה, בעולם בו כולנו בכפר גלובאלי, ושכל אחד בפייסבוק מבאר שבע, יודע בשניות על כל מה שיש וקורה בחדרה - האם יש

מאת: ערן רותם טיפים שיווקיים23/10/121879 צפיות
בלוח השנה בישראל, הכולל עיתויים עונתיים, לצד אוניברסאליים ויהודיים, "תקופת החגים" מתייחסת לשתי תקופות מרכזיות: חופשת חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) וחופשת חג הפסח (מרץ-אפריל). את תקופת חגי ראשית השנה, מלוות "עונות המלפפונים" – החל מטרום החגים, בעת חופשת הקיץ ביולי-אוגוסט, וכלה בלאחר החגים, בתקופת יובש נוספת של חודש נובמבר. רק לקראת דצמבר, עם בוא החורף, חנוכה וסוף שנת העבודה, חוזר השוק להתעורר באופן מלא, וממשיך עם חג פורים, עונת האביב, ולאחרי הפסח עם החגים הלאומיים, ולבסוף שבועות ועונת הקיץ ... >>

מאת: ערן רותם אימון עסקי16/10/121198 צפיות
מתי טעיתם לאחרונה? לא טעיתם?? זו ממש טעות... לטעות, וכמובן לשיעור הנלמד באמצעותה, יש ערך עסקי, אימוני, ניהולי רב. אז תרשו לעצמכם לטעות. זה לא רק מותר. זה אפילו כדאי ומשתלם... ערן רותם, יועץ עסקי ושיווקי, מנטור ומלווה אישי למנהלים, מציג גישה שונה ומעניינת לחשיבות של הטעות.

מאת: ערן רותם מכירות15/10/121578 צפיות
יקר, משתלם, שווה, כדאי, זול, עממי, יוקרתי, נחשב, ‫איכותי, מותג, שם דבר...‬ ‫ הכול עניין יחסי...‬ אז מה ההבדל בין יקר (Expensive), לבין יוקרתי (Prestigious)? ‫בלשון ימינו, יקר הוא דבר שעולה הרבה‬ ‫כסף,‬ דבר שקשה להשגה, אולם ‫בלשון המקרא, יקר הוא ‬‫דבר חשוב, נחשק, מיוחד‬ ‫ונכבד, יוקרתי‬. אם כן, ‫יוקרתי, הוא בהכרח יקר, אולם ‫יקר אינו בהכרח יוקרתי.‬ אז מה באמת ההבדל בין השניים ואיך זה קשור למיתוג, שיווק ומכירות? ערן רותם, אסטרטג שיווק, מיתוג ומכירות, מנכ"ל משותף ב-Growing Biz, מסביר.

מאת: ערן רותם ייעוץ עסקי12/09/122218 צפיות
יש משפט ידוע, המגדיר ניהול חכם - כך: Do What You Do Best - And Outsource The Rest. לאחרונה, נדמה שכל העולם עובר לאאוטסורסינג... אף אחד כבר לא עושה כמעט דבר לבד, בעצמו - ומעדיפים להמיר העדר זמן או ידע, בכסף, ולמקסם פעילות באמצעות מערך שירות וביצוע חיצוני לחברה. ייעוץ שיווקי, ייעוץ משפטי, משאבי אנוש, שירותים כלכליים, רכב, מחשוב, גיוס והשמה, מזכירות, מכירות, הדרכה, ניקיון, ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, עיצוב גרפי - הכל קיים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או ביצוע שמקורו בחוץ (ואף בחו"ל).

מאת: ערן רותם מכירות12/09/122059 צפיות
אז מהו תמחיר? ומה היא המחרה? ואיך עושים את זה נכון? ואיך זה קשור לשיווק? והקשר בין המחרה לרווחיות - ברור, אבל מה הקשר למיצוב ומיתוג? על השאלות האלו עונה ומסביר ערן רותם, יועץ שיווק ומיתוג ויועץ עסקי למכירות, ומנכ"ל משותף בחברת הייעוץ Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי.

מאת: ערן רותם שימור לקוחות11/09/121875 צפיות
לקוחות. אי אפשר בלעדיהם, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק. לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית. לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות. אנחנו משקיעים בהם, בחגים שולחים להם ברכות, נותנים להם הטבות והנחות - ולא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים. עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם. האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה?

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192735 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162697 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162189 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162010 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica