חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משחקי הרכבה לילדים – קסם שלא נעלם

מאת: daronetחינוך ילדים12/09/20121968 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם כמה משחקים שככל הנראה אף פעם לא יהיו משעממים, גם כאשר הצעצועים המסורתיים הולכים ומפנים את מקומם לטובת המחשבים והטלפונים הסלולאריים. משחקי הרכבה לילדים ממשיכים כבר שנים רבות לזכות באהבתם של ילדים רבים מכל העולם, וככל שעובר הזמן רק מתבססת אחיזתם בשוק הצעצועים וסוגים חדשים ומשוכללים יותר של משחקי הרכבה הולכים ומומצאים. למרות הגיוון הרב של משחקי הרכבה הם מבוססים כולם על אותו עיקרון של חיבור אלמנטים יסודיים זה לזה בדרכים שונות. לפעולה פשוטה זו יכולים להיות יתרונות רבים עבור הילד וכן עבור התפתחותו.

משחקי הרכבה לילדים – מאפיינים בסיסיים

במקרים רבים יהיו החלקים של משחק ההרכבה זהים או דומים זה לזה מבחינת המבנה, כאשר ההבדלים ביניהם יהיו בעיקר בצורה ובגודל. בדרך כלל מעוצבים החלקים בצורה כזו שכל חלק יכול להתחבר לחלקים אחרים באחד או יותר מצדדיו. כך ניתן להרכיב מבנים מורכבים, דו מימדיים או תלת מימדיים. סוג אחר של משחקי הרכבה לילדים מבוסס על מגוון של חלקים מצורות שונות, כמו למשל קוביות, גלגלים, מקלות וכדומה. באמצעות שילוב של סוגים שונים של חלקים יכול הילד לבנות מבנים ואף מכונות פעילות במקרים מסויימים.

משחקי הרכבה וחשיבותם להתפתחות הילד

למשחקי הרכבה ישנם יתרונות רבים הקשורים להתפתחותם של ילדים. אחד היתרונות הגדולים ביותר של משחקי הרכבה לילדים הוא היכולת שלהם לפתח אצל ילדים הבנה טובה של הצורות ההנדסיות השונות. משחקים אשר מבוססים על צורות היסוד כמו משולשים, משושים וריבועים, יוצרים אצל הילדים מושגים הנדסיים אשר ילוו אותם עוד שנים רבות. משחקי הרכבה כאלו מאפשרים לילדים להרכיב באופן חופשי מבנים מורכבים המבוססים על מספר מצומצם של צורות יסוד, והם לומדים את התכונות הייחודיות לכל צורה וצורה.

בנוסף למשחק החופשי בצורות משלבים משחקים מסוג זה גם אתגרים בהם על הילד להגיע בכוחות עצמו לתוצאה מוגדרת מראש, כגון דוגמא מסוימת המצוירת על ניר וכדומה אותה עליו להרכיב באמצעות הצורות. באופן דומה מפתחים משחקי הרכבה לילדים לא רק את ההבנה של צורות הנדסיות אלא גם את היכולת להבחין בין צבעים שונים, גדלים וכדומה. הילדים בוחנים את החלקים השונים ולומדים לסווג אותם על פי קריטריונים שונים (צבע, צורה, גודל וכדומה). לפעילות מסוג זה ישנה חשיבות רבה להתפתחות המיומנויות הקוגניטיביות של ילדים בכל גיל.

יתרון נוסף של משחקי הרכבה לילדים הוא כי הם מפתחים בילדים יכולות ריכוז אשר כיום נמצאות בסכנה מתמדת מול ים הגירויים אליהם נחשפים הילדים. כל מי שראה ילד שוקד על הרכבת משחק הרכבה במשך זמן רב מכיר בוודאי בעובדה כי משחקים מסוג זה הם אולי הפתרון היחידי העומד נגד הבעיה הכאובה של בעיות קשב וריכוז, בעיות אשר מאפיינות את רוב הדור הנוכחי של ילדים.

 



תגיות המאמר: משחקי הרכבה לילדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דרונט חברת בניית אתרים מאז 1999 כאשר בתקופה זו הקימה אתרים רבים עבור לקוחות בגדלים שונים החל מחברות קטנות ועד לחברות בינלאומיות, כולל מוסדות וארגונים מובילים בישראל.

בנוסף לשרותי בניית אתרים, מציעה החברה שרותי קידום אתרים במנועי חיפוש מובילים בעולם.

ניסיון עשיר בתחום ומתודולוגיה שנבחנה לאורך שנים, עושה את ההבדל ומשפרת מעמדיהם של אתרים בתוצאות חיפוש.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת daronet

מאת: daronetייעוץ משפטי26/05/144627 צפיות
זכויות רפואיות הוא מונח שאנו נוטים לשמוע פעמים רבות, אולם לא תמיד ולא כולם באמת מבינים במה מדובר. רבים מניחים כי מדובר במצב שבו רק אנשים החולים בסוג מסוים של מחלות יכולים ליהנות מתנאים כאלה ואחרים המגיעים להם על פי חוק, אולם לא כך הוא הדבר, אלא מדובר בפיצוי כספי חד פעמי ביחד עם פיצויים ארוכי טווח וקבועים שמגיעים למי שנפצעים, נפגעים או חולים במסגרות חייהם השונות.

מאת: daronetאופניים25/02/148748 צפיות
כל מי שהתנסה פעם ברכיבה על אופני הרים מקצועיות יודע כי ההבדל בינן לבין אופניים רגילות הוא הבדל של שמיים וארץ. נכון שלפדל על הכביש זה לגמרי לא רע, אבל אין כמו רכיבת שטח מלאת אדרנלין בטבע.

מאת: daronetניקיון20/02/141199 צפיות
אנו רגילים כי הזרמת מים בברז, הדחת המים בניאגרה או כל פעולה אחרת של זרימת מים לצנרת הביוב מסתיימת בהעברתם החופשית אל מערכת הביוב הראשית והרחק מהמבנה. משאבות ביוב נכנסות לתמונה כאשר אין כך הדבר וקיים החשש הגדול, אשר לעיתים מתממש, של הצפה.

מאת: daronetבניין ואחזקה - כללי31/12/131549 צפיות
למרות שרובנו סבורים כי קבלת טופס 4 מהווה את הפרוצדורה האחרונה בטרם אכלוס המבנה, הרי שע"פ ההנחיות מדובר בתהליך "מתגלגל" אשר אליו יש להתכונן בהתאם ובאופן מסודר לאורך כל שלבי הבנייה. להלן השלבים השונים שיש לעבור בטרם מקבלים טופס 4 חתום ומאושר.

מאת: daronetהורות27/11/131325 צפיות
כל הורה מכיר את תחושת החוסר אונים אשר אנו חשים בכל הקשור לתינוק הקטן שלנו. התינוק שלנו יתחיל לדבר ולחוות דעה רק בעוד שנים אחדות וכרגע אין לנו שום דרך לדעת באופן חד משמעי מה הוא צריך באמת.

מאת: daronetניקיון24/11/131255 צפיות
פינוי אשפה בידי חברות המתמחות בכך ניתן לביצוע גם עבור מבני מגורים (אשפה ביתית) כגיבוי לשירותי העיריות, כנ"ל לגבי אירועים המופקים מתחת לכיפת השמיים ולמעשה, בכל מצב בו נוצרת פסולת גדולה ונפחית.

מאת: daronetבניין ואחזקה - כללי14/11/131399 צפיות
אחד הדברים השימושיים ביותר בעבודת הגינון הוא המפוח. מפוחים משמשים גננים, עיריות ומתחזקים של גנים בוטניים בתור מכשיר אולטימטיבי אשר עוזר לפנות פסולת גזם ועלים נושרים מהדרכים ו/או לשאוב את הפסולת ולצמצם את נפחה בצורה משמעותית

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196299 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196258 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915606 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196283 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196188 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915435 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193827 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica