חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

qa - הבטחת איכות

מהי משמעות המילה qa?

 

יתכן כי נתקלתם במושג qa, אך אנשים רבים שאמנם שמעו על כך, לא ממש יודעים למעשה על מה מדובר, חוץ מהעובדה שזו איזושהי משרה בתחום ההייטק. ובכן, נתחיל בפירוש המילולי. Qa זה למעשה ראשי תיבות של Quality Assurance, או בעברית – הבטחת איכות. זוהי לא טעות – הבטחה, ולא אבטחה, שזה כבר נושא מעט שונה.

 

מדוע אנו זקוקים ל-qa?

 

Qa לא שייך רק לתחום ההייטק. למעשה, הוא מלווה אותנו לאורך ההיסטוריה, בכל מוצר שאי פעם נעשה, בייחוד אם מטרתו הייתה להימכר. כאשר יש מוצר, ולא משנה אם זו סחורה פיזית או תוכנת מחשב, חשוב להעביר אותו סדרה של בדיקות שנעשות על ידי אנשי מקצוע, כדי לבדוק שהוא תקין ועומדת בציפיות או ביעדים שהוגדרו לו. החברה המייצרת או המוכרת זקוקה לאנשי qa כדי לדעת שהמוצר שלה תקין, וגם הלקוח זקוק לאנשי qa כדי לדעת מה בדיוק הוא עומד לרכוש. הגורם שמזמין את הבדיקות יכול להיות הן זה והן זה. לעתים בדיקת ה-qa מתבצעת על ידי גורם חיצוני ולא תלוי, כמו חברות המספקות שירותי מיקור חוץ שונים, ולעתים בחברה עצמה יש איש או אפילו חטיבת qa הפועלת באופן פנימי.

תהליך הבטחת האיכות מתבצע בשלבים שונים של פיתוח המוצר או התוכנה. החל מהשלבים הראשוניים ולאורך השגת כל יעד, עד למטרה הסופית.

אנשי qa יודעים לזהות תקלות ואת הגורמים לאותן תקלות, ויודעים לתקן ולהמליץ ליצרן כיצד לפעול. כאשר מדובר בבדיקות תוכנה, עליהם להבין את אפיוני המערכת ולעבוד בסביבת עבודה מתאימה לבדיקות.

לעתים מדובר בבדיקות של אתרי אינטרנט. גם במקרה זה, כמו במקרים אחרים, יש לבדוק עמידה בתקנים, אבטחת מידע, בדיקת תצוגה, לינקים, ואת כל היישומים. כמו כן, בדיקת התאמת האתר למנועי החיפוש תוך ידע באפשרויות קידום וההגבלות. חלק מעבודת ה- qa היא ביצוע תרחישי תקלות וקביעת סדרי עדיפויות עבור הלקוח תוך הגשת דו"ח מפורט.

Qa הנו מקצוע מרתק ונדרש כיום באופן רחב.

 



תגיות המאמר: QA


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יונתן רייס

מאת: יונתן רייסנדל"ן27/12/121458 צפיות
עם פירסום דו"ח כדאיות השקעות הנדל"ן, ניתן לראות מגמה ברורה של התחזקות השוק בפריפריות. כך גם בנוגע לדירות למכירה ברמלה.

מאת: יונתן רייסאימון עסקי16/12/121143 צפיות
כחלק מהפופולריות של כל תחום האימון האישי על נדבכיו השונים בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות, עסקים ויזמים פונים אל תחום האימון העסקי, תוך הבנה שזהו תהליך שבסופו של דבר מועיל הן לעובדים והן לחברה.

מאת: יונתן רייסנדל"ן28/11/121425 צפיות
חדרה היא עיר יפה ומטופחת הנמצאת לא הרחק מתל אביב. דירות למכירה בחדרה הופכות מבוקשות יותר ויותר, עם הזליגה ההכרחית מן המרכז לאור יוקר המחייה.

מאת: יונתן רייסנדל"ן04/11/121661 צפיות
אין זה סוד שדירות למכירה בנתניה הפכו בשנים האחרונות למבוקשות יותר ויותר, בעקבות עליית מחירי הדירות הקיצונית בתל אביב. אך חוץ מסיבה זו, ישנן עוד סיבות רבות להפיכת נתניה לעיר מבוקשת בקרב מחפשי הדירות.

מאת: יונתן רייסבניית אתרים17/10/121446 צפיות
בניית אתרים לעסקים היא פעילות שווקית נחוצה שבלעדיה קשה מאוד להסתדר בעולם המסחר. האתר של כל חברה מהווה כרטיס ביקור חשוב ביותר.

מאת: יונתן רייסאימון לאיכות חיים27/09/121691 צפיות
משפחות רבות חולמות על דירה בתל אביב ומוכנות לבצע לשם מטרה זו פשרות רבות. האם זה מוצדק?

מאת: יונתן רייסנדל"ן20/09/121137 צפיות
האפשרויות שטומנת בחובה דירת גג בתל אביב.

מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיות חדשות

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/162023 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/161918 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: sharondan80טכנולוגיות חדשות23/02/161649 צפיות
אנו אולי לא מודעים לכך או חושבים על זה, אבל חיישנים, המכונים גם "רגשים", נמצאים בהרבה מאוד מקומות ובהרבה מאוד תחומים בחיי היום יום שלנו.

מאת: רותם וובזטכנולוגיות חדשות01/09/143395 צפיות
המאה העשרים הייתה מוצפת בהמצאות וחידושים בתחום הטכנולוגי אחד מהם היה המצאת המחשב האישי. המחשב באישי שהתחיל לתפוס תאוצה החל משנות ה- 80 המוקדמות, והתחיל להיות מצרך הכרחי כמעט בכל עסק.

מאת: יזמותטכנולוגיות חדשות03/08/142681 צפיות
אם עד שנה שעברה היה תחום הסלולאר עמק הסיליקון של ענף היזמות, הרי ששנת 2013 הביאה עמה ניחוחות חדשים של טרנד רענן.

מאת: רוני הכהןטכנולוגיות חדשות24/06/144386 צפיות
מיתוג מודרני מצריך שימוש בכלים טכנולוגיים שונים על מנת להגיע לחשיפה גדולה ביותר אל מול קהל היעד הפוטנציאלי.

מאת: עידן עסיסטכנולוגיות חדשות08/12/138352 צפיות
האפשרות וההצלחה בחימום בריכת השחיה שלכם באמצעות קרני השמש משתנות בהתאם לכמות החשיפה לשמש, גודלה של הבריכת שחיה, האם היא קרה במיוחד?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica