אם חשבתם שעורכי דין נחים על זרי הדפנה ונהנים ממקצוע יוקרתי, שכר נאה ועבודה מעניינת, כנראה שראיתם יותר מידי סדרות אמריקאיות. בשנים האחרונות סובל מקצוע עריכת הדין מירידה משמעותית ביוקרתו, בין היתר משום שכמות עורכי הדין בישראל היא מהגבוהות בעולם.
בכל שנה עולה בהתמדה מספר מסיימי הפקולטה למשפטים במכללות ובאוניברסיטאות ואלפי עורכי דין צעירים וחדורי מוטיבציה להגשים את החלום של אימם הפולניה צובאים על התחום ומנסים להשתלב בו.
מה משמעות המספר?
מעבר לירידה ביוקרת המקצוע, המשמעות היא שכל משרדי עורכי הדין, בין אם קטנים ובין אם גדולים בכל בתחומים נלחמים על כל לקוח הצורך לפרסם ולהשיג לקוחות מסובך במיוחד במקרה של עריכת דין משום שכאן נכנסות לתמונה מגבלות שחלות על עורכי הדין באשר לפרסום. לא כל דבר מותר לפרסם ויש הגבלות ברורות של לשכת עורכי הדין לגבי פרסום בכלל ופרסום באינטרנט בפרט.
הפרסום ברשת
משום שהאינטרנט הפך שחקן מרכזי בענף הפרסום, כל עורך דין וכל משרד רוצים להקים אתר אינטרנט ולשם כך עליהם לפנות לחברה שמכירה לא רק את עולם השיווק האינטרנטי אלא גם את המגבלות של הפרסום בתחום עריכת הדין. משום כך יש לנות לברה מקצועת שבונה אתרי אינטרנט וכאן המקום להסביר על קידום אתרים. קידום אתרים הוא החמצן שזורם באתר של כל בעל אתר אינטרנט. אין משמעות לקיום אתר אם אין מי שרואה אותו ונחשף אליו. משום כך קידום אתרים הוא חשוב כל כך.
איך עובד מנוע חיפוש?
כדי להבין זאת נרחיב מעט על נושא החיפוש ברשת. אדם שעבר עבירה של נהיגה בשכרות וזקוק לייעוץ משפטי בתחום זה יחפש במנוע החיפוש גוגל למשל "עורך דין פלילי" או "עורך דין נהיגה בשכרות". התוצאות שהוא יקבל יתפרשו על פני עשרות עמודים והגולש יבחר לאילו אתרים להיכנס. חשוב להבין כי רוב הגולשים מסתפקים בתוצאות הראשונות בעמוד הראשון ולכן האתרים הראשונים בכל תוצאת חיפוש הם אלה שזוכים לחשיפה הגבוהה ביותר.
קידום האתר= הגדלת מספר הלקוחות
אתר שנחשפים אליו הרבה גולשים מקבל פניות רבות ובוודאי מגדיל את מערך הלקוחות של אותו העסק. משום כך קידום אתרים הוא כה חשוב בייחוד בענף התחרותי של עריכת דין.