חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עסק למעצבים בלבד - מה מיוחד כל כך בניהול עסק של מעצבים ויוצרים ?

"אני רק רציתי לעצב וליצור"
למה צריך שיווק, מיתוג, מיקור חוץ, תמחיר, רווח והפסד.- למה בכלל צריך את זה ?

שאלות כאלו ודומות - שואלים רבים ממעצבי מוצר, אמנים ויוצרים אשר מנהלים עסק- אלו שכל כוונתם מלכתחילה הייתה לעצב וליצור ועל הדרך אם אפשר גם להרוויח. נטיית ליבם הטבעית של אלו עוסקת ביצירה עצמה.רובם (שימו לב- לא כולם!) אינם מבינים במיקוד קולקציה, בתהליכי ייצור יעילים, ניתוחי עלות תועלת, תכנית שיווקית, תכנית מכירות, מיתוג, ניהול מו"מ, אסטרטגיה עסקית ועוד כאלו מושגים אשר בלעדיהם קשה יהיה לנהל עסק צומח ורווחי לאורך זמן.
אז היכן נתקע "הגלגל" ? למה כל כך קשה למעצבים, אמנים ומעצבי מוצר למכור וגם להרוויח ? עסק מסוג זה הינו עסק מורכב הכרוך בניהול תהליך רב ממדי אשר מתנהל בשלבים ודורש מיומנויות רבות, ידע וניסיון רחב בתחומים מגוונים.היוצר הוא רק בן אדם אחד.ולא לשכוח הוא הרי רק רצה ליצור ובזה הוא הכי טוב שיש.היוצר צריך שיהיה פעלולן רב זרועות מיומן בקפיצות מרשימות ובעל קפיצי שרירים גמישים במיוחד,שאם לא כן הוא קצת בבעיה! (וקצת זה כדי להיות מנומסת) אז איך בכל זאת עושים את זה ?
שיטת ה- DESIGN 3 לניהול עסק למעצבים כוללת את שלושת מרכיבי המודל אשר מאפשרת ניהול חכם לאורך תהליך היצירה הייצור והמכירה, ניהול אשר ממקד את היוצר בתהליך ממוקד שוק וממוקד רווח מלכתחילה. אז הנה הקריאה לכל המעצבים, מעצבי המוצר, היוצרים והאומנים ברחבי העולם. DESIGN TO MARKET 
DESING TO COST 
DESIGN TO PROFIT 
וכל אלו מראש !עוד לפני שיצאתם לדרך בתהליך גיבוש הקולקציה. שיטה זו מבטיחה עיצוב קולקציה ממוקדת שוק וצורך של לקוחות- Design to market – ובכך מבטיחה מכירות.ייצור ממוקד לפי עלות המתאימה למחירי השוק Design to cost – ובכך מבטיחה מכירות. והכי חשוב מאפשרת רווח בסוף התהליך- Design to profit – (כסף כזה שאתו אפשר ללכת לבנק). הרעיון העומד בבסיסו של ניהול העסק לפי המודל קורא למעצב המוצר לנהל תהליך "חושב" ולא רק "מעצב" כבר מתחילת תהליך העיצוב. לחשוב מראש מוצר תואם לקוח, מוצר תואם עלות ולבסוף גם מוצר תואם רווח. ניהול "חושב מראש" מאפשר רווחיות ...והתוצאות מובטחות! הנה כמה הכנות ושאלות שכדאי לשאול מראש טרם עיצוב המוצר:
שלב א' – מימד השיווק – Design to Market

  • הגדרת קהל היעד ובחינת מאפייניו לפי פילוח.
  • מיהם המתחרים שלי ומה מאפייןמבדל אותם בשוק המטרה?
  • איפה נכנסת הקולקציה שלי המוצר שלי מבחינת המיצוב והבידול שלו בשוק המטרה?
  • הגדרת המותג – הגדרת המוצר שלי
  • שלב ב' – מימד התמחיר – Design to Cost

  • בניית מודל תמחיר מתאים- כולל פירוט חומרי גלם, עלויות תפעל, ועלויות שיווק- שימו לב עלויות זה לא רק חישוב חומרי גלם!
  • בחינת מודל הרווח לפי מחיר מכירה- קביעת מחיר מכירה לצרכן הסופי ומשם אחורה לסיטונאי ואז יש לבחון האם העלות ריאלית- שימו לב המוצר עצמו מדבר! הוא יאמר לכם בכמה הוא יכול להימכר- שאלו אותו !
  • איתור היצרן המתאים- למחיר המטרה, לאיכות וללוח הזמנים שנקבע. (יש להתייחס מראש לפרמטר העונתיות)
  • שלב ג' – מימד הרווח – Design to Profit

  • תכנון הרווח – ניהול תקציב ובקרה מראש- כמה אני צופה שיימכר ? לנהל תקציב עם מודל רגישות לכמויות- מומלץ לקחת מרווחי בטחון...
  • התאמת מודל הפצה מתאים לרווח שנקבע- (סוכנים במודל מלא/חלקי, ירידים, חנויות/רשתות, אינטרנט וכד'.)
  • שיטת שלושת השלבים למעצבים מבטיחה מיקוד בתהליך עבודה נכון ומאפשרת בסיס איתן למימוש הפוטנציאל העסקי לאורך זמן!

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    סיגלית פילץ ששון
    הישגים ייעוץ עסקי
    מומחיות בתחום- ייעוץ שיווקי\ מיתוג עסקי\שיווק באינטרנט\יעוץ פיננסי  
    sigalit@hessegim.co.il
    נייד   054-5588169
    http://www.hessegim.co.il

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת סיגלית פילץ ששון

    מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132621 צפיות
    המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

    מאת: סיגלית פילץ ששוןמכירות02/08/131284 צפיות
    המאמר מציג נקודת מבט נוספת של מאפיינים בהתנהגות אנושית אשר משפיעה גם על ההתנהגות הצרכנית שלנו. מאפיינים אלו חשובים עבור החלטות לגביי בחירת מוצרי קו קופה מנצחים

    מאת: סיגלית פילץ ששוןעסקים קטנים ובינוניים28/06/131003 צפיות
    המאמר בוחן את אפקטיביות ההשקעה בפרסום בגוגל אדוורדס (ממומן) לעומת השקעה בכתיבת תוכן שיווקי. הוצאה לטווח קצר לעומת השקעה לטווח ארוך ומשמעותה. מה עדיף לעסקים?

    מאת: סיגלית פילץ ששוןצרכנות14/06/131163 צפיות
    ילדים הם צרכנים לכל דבר- וכך מתייחסים אליהם המשווקים והמפרסמים. לאחרונה התפרסמו מחקרים מתחומי הצרכנות אשר מוצאים את הילדים כמקור משמעתי להשפעה על החלטות הקניה של הוריהם. המאמר סוקר כיצד על המשווקים לפעול גם בערוץ זה.

    מאת: סיגלית פילץ ששוןטיפים שיווקיים23/04/131945 צפיות
    המאמר סוקר נקודות בהתנהגות הלא רציונלית של הצרכן. החוקרים מצביעים על מוקדים רבים בהם הצרכן נוהג באופן שאינו מודע ובהתנהגות שאינה בהכרח כלכלית יותר עבורו בבואו לקבל את החלטת הקניה שלו. במאמר זה אתייחס לבעיית ה:Opportunity cost neglect של הצרכן שהיא בעצם- תסמונת הצרכן העצלן.

    מאת: סיגלית פילץ ששוןצרכנות10/04/131124 צפיות
    המאמר מציג היבטים נקודות תורפה בהתנהגות הצרכנית שלנו. מערכת שיקולים שאינה רציונאלית מעצם היותה מוגבלת ביכולות אנושיות

    מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק09/03/131068 צפיות
    המאמר עוסק בטכניקת שיווק חדשה: הנוירו-מרקטינג. טכניקה אשר מאפשרת למשווקים ניתוח תגובות מוח הצרכנים למגוון של גירויים הנוצרים במדיה, באינטרנט ובנקודות מכירה.

    מאמרים נוספים בנושא עיצוב מוצר

    מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר17/10/181474 צפיות
    ה מבינים את התמורה של צביעה בתנור שנעשית בצורה מבוקרת במפעל, ואת החשיבות שלה בשימוש טוב ויעיל ביותר ממוצר אחד.

    מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר14/02/172836 צפיות
    הידעתם כי תחום ההדפסה שקיים בארץ ובעולם כולו התפתח בצורה משמעותית? נכון להיום אפשר לקבל את ההדפס הנחשק גם עבור שימוש פרטי וגם עבור שימוש עסקי שלא רק על פריטי טקסטיל כפי שהיה נהוג במשך עשרות של שנים

    מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162688 צפיות
    לוגו עסקי (סמליל) הוא למעשה אלמנט גרפי שמייצג את העסק ואת מהותו וישמש אותו לאורך מספר רב של שנים.

    מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162799 צפיות
    בעבר, יצירת לוגו הייתה סיפור שלם !! היינו צריכים לבחור מעצב או מעצבת גראפי/ת, לקבל הצעת מחיר, לאשר את הרעיון של אותם מעצב או מעצבת בהתאם לוויז׳ן שהצגנו בפניהם.

    מאת: elichai rubinעיצוב מוצר14/06/152110 צפיות
    דפוס איכות מספק מענה מקצועי ואיכותי לכל סוגי הלקוחות, גם ללקוחות פרטיים המעוניינים להזמין לוח שנה בעיצוב אישי כמתנה למשפחה, לחבר, לילדים, להורים ולכל אדם אחר

    מאת: אודי ביגעיצוב מוצר16/05/152114 צפיות
    שמם של השטיחים, מגיע מהמילה האנגלית המשמשת לתיאור כלבים שעירים במיוחד, shaggy. השם ניתן לסוג שטיחים זה עקב אפיינו העיקרי, שערות השטיח ארוכות מאד. השערות הארוכות מונעות היווצרות כתמים אשר הינם בולטים לעין ומאפשרות ניקוי קל. בזכות, השערות הארוכות, יכול שואב האבק להגיע עד לתחתיתו של השטיח.

    מאת: אוריה בן מנחםעיצוב מוצר24/04/154765 צפיות
    חיתוך לייזר היא טכנולוגיה מתקדמת שבאמצעותה חותכים חומרים שונים, בהם יש שימוש נרחב בתחומים רבים כמו תעשייה, חקלאות, צבא, אמנות, רפואה ועוד. חיתוך לייזר המתבצע בחברות הנמצאות בצפון הארץ

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica