חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חברות לשיווק קרקעות חקלאיות - יזמות או ספסרות?

מאת: טוב לעסקנדל"ן13/04/20131277 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תשובה 1 – מצג שווא בשיווק קרקעות חקלאיות

עבור חלק מועט יחסית מבין האדמות החקלאיות המשווקות התשובה הברורה היא כי למעשה לא מדובר בהשקעה מוצלחת כל כך, כלומר סיכויי ההפשרה של האדמה המשווקות הינם נמוכים למדי והנתונים המוצגים לקונה הפוטנציאלי הינם חלקיים או מטעים. על כן קל להבין מדוע חברה מסוימת בוחרת למכור את הקרקעות ולא לשמור אותה בבעלותה.

תשובה 2 – חלוקת סיכונים בשיווק קרקעות חקלאיות

עבור חלק בלתי מבוטל של החברות העוסקות בשיווק קרקעות חקלאיות התשובה היא כי הן אכן שומרות בבעלותן חלק מסוים מן הקרקעות ומשווקות חלק אחר. בבסיס אופן פעולה זה עומדת העובדה הידועה כי גם השקעה אטרקטיבית בנדל"ן אשר הסיכויים לקבלת תשואה בה גבוהים, אינה נטולת סיכונים. מנגד ככל שהשטח הנרכש לצורך השקעה גדול יותר קל יותר לבעלי הקרקע להוביל וליזום מהלך תכנוני לשינוי ייעוד הקרקע לבנייה (מהלך אשר אמור להביא לעליית ערך הקרקע ומימוש ההשקעה). על מנת לאזן בין הסיכונים מחדש והעדיפות להשקעה בשטח נרחב מנגד, בוחרות החברות היזמיות למכור חלק מן הקרקע תוך החתמת הקונים על הסכם שיתוף המבטיח את פעולתם המשותפת של כל בעלי הקרקע מול גופי התכנון. במקרה זה בהחלט ניתן לבחון את אחוז הקרקעות שהחברה המשווקת מחליטה לשמור בבעלותה כאינדיקציה למידת האטרקטיביות שהיא מייחסת להשקעה.

תשובה 3 – מימון ואשראי בשיווק קרקע חקלאית

נכון לשנים האחרונות בעלי קרקעות חקלאיות, במיוחד באיזורי הביקוש למגורים, מודעים היטב לרווח האפשרי הטמון בהפשרת הקרקע. עניין זה גרם לעלייה ניכרת במחירן של קרקעות אלו בעסקות רכישה המתבצעות בשוק זה.

הפועל היוצא של עלייה זו היא כי החברות העוסקות בשיווק חלקות קרקע חקלאית נדרשות להוציא סכומי כסף נכבדים, מיליוני ₪ לכל הפחות, על מנת לרכוש את הקרקעות. הצורך בהוצאת סכומי כסף בהיקפים המדוברים, מוביל את מרבית החברות בתחום זה לפעול אלא על בסיס אשראי בנקאי הניתן להן (ולא על בסיס הון עצמי של בעלי החברה). השימוש באשראי בנקאי גורם באופן ברור לתעדוף של רווח מהיר בטווח הקצר לעומת האפשרות, שאינה נטולת סיכונים, לרווח גדול יותר לטווח הארוך. מכאן שאופן פעולה זו אינו מעיד בהכרח על אטרקטיביות נמוכה של ההשקעה המוצעת, אלא על דפוס פעולה כלכלי המתחייב מן השינויים אשר אירעו בענף הנדל"ן בשנים האחרונות.

פרטים נוספים על קרקעות חקלאיות, ניתן למצוא בקישור הנ"ל: קרקעות חקלאיות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

באתר טוב לעסק תוכל למצוא מגוון של שירותים לעסקים ופתרונות יעודיים לעסק שלך.

בין הפתרונות ניתן למצוא: שירותי רואה חשבון, ביטוחים שונים כגון ביטוח משרד, מגוון פתרונות תוכנה לניהול עסק ועוד...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טוב לעסק

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151918 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

מאת: טוב לעסקמיסים - כללי21/09/121443 צפיות
הקושי הכלכלי להתקיים בארץ, מעלה מחשבות אצל שכירים רבים, כיצד ניתן להגדיל את הכנסותיהם. אולם רשויות המס מחייבות דיווח והפקת חשבונית על עסקאות, האפשרויות העומדות הן: הקמת עסק - עם כל המשמעויות הכרוכות בדבר. שירות חשבונית לשכיר - שירות המאפשר לך להפיק חשבונית ללא צורך בהקמת עסק.

מאת: טוב לעסקהלוואות21/09/121141 צפיות
עסקים רבים זקוקים לעזרה כספית במהלך חיי העסק, ופונים למקורות מימון לעסקים לשם לקיחת הלוואה. במאמר זה נתאר את סוגי ההלוואות העומדות בפני עסקים.

מאת: טוב לעסקעסקים קטנים ובינוניים21/09/121188 צפיות
רוב בעלי העסקים המתחילים מוגדרים כעוסק פטור - עסקים אשר מחזור עסקאותיהם החודשי הממוצע אינו עולה על 6,624 ש"ח . רבים עדיין חושבים על פתיחת עוסק זעיר, אולם מונח זה אינו רלוונטי החל משנת 2002. במדריך זה תוכלו למצוא פרטים בכל הנוגע לפתיחת עוסק פטור חדש.

מאת: טוב לעסקעסקים קטנים ובינוניים21/09/121217 צפיות
אי שם בדרך המפותלת לקראת הקמת עסק חדש ככל הנראה תיתקלו בשני מושגים שישמעו לכם עמומים מעט במידה ולא התנהלתם באופן עצמאי מול רשות המיסים בישראל עד לאותה עת, והם: עוסק פטור ועוסק מורשה. במדריך זה תמצאו פרטים לגבי הקמת עסק מורשה.

מאת: טוב לעסקעסקים קטנים ובינוניים21/09/122315 צפיות
חושבת על הקמת גן ילדים פרטי? במאמר זה ננסה לעשות לך סדר, בכל הנוגע לרישיון עסק לגן הילדים הפרטי, והצורך בקבלת היתר שימוש חורג לגני ילדים פרטי.

מאת: טוב לעסקביטוח עסק21/08/128643 צפיות
האם קיימת הצדקה לרכישת ביטוח עבור גן הילדים, או הפעוטון אותו אתם מפעילים? שאלה זו יתכן שהייתה רלוונטית לפני מספר שנים, אולם כיום ניתן לומר במידה רבה של ביטחון, כי ביטוח מסגרות חינוך פרטיות (ובוודאי ציבוריות) לגיל הרך הפכה לנורמה, וכמעט הכרח לכל יזם המבקש להפעיל מסגרת חינוך שכזו.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222685 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202514 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183246 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183220 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183249 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182586 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica