חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חובת תשלום מס רכישה בעת קניית דירה חדשה מקבלן – חלק ב'

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין09/05/20131042 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פטורים והקלות בתשלום מס הרכישה בעת רכישת דירה שנייה

החוק קובע מספר תנאים שעליהם להתקיים על מנת שיקבל רוכש הדירה פטור מתשלום מס הרכישה או הקלה כלשהי באותו מס.

כך למשל, במקרה בו לקונה הדירה יש דירה נוספת, יוכל הרוכש להתחייב על מכירת הדירה השנייה תוך זמן קצוב מרגע קניית הדירה החדשה - על מנת לקבל את הקלות המס המתאימות. במקרה זה ישנם שני מסלולים: המסלול הראשון מתקיים במקרה בו מתבצעת רכישת דירה מיד שנייה, כאשר בו מחוייב הקונה למכור את דירתו השנייה תוך שנתיים מיום הרכישה. המסלול השני מתקיים במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן - אז על הקונה למכור את דירתו השנייה תוך שנה מיום שקיבל את הדירה החדשה מהקבלן.

במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן, אגב, ניתנת האפשרות לבחור כל אחד ממסלולי הפטור. כך למשל, אם מדובר במקרה בו  נמכרת דירה "על הנייר" אשר מועד המסירה הצפוי שלה הוא בעוד שנתיים - עדיף לבחור במסלול השני ולהנות כך מהקפאת מס מצטברת של שנתיים + שנה.

חשוב לדעת כי במקרה ולא עמד הקונה בהתחייבויותיו ולא מכר את דירתו הישנה במועד שנקבע, יהיה עליו לשלם את ההפרש במס הרכישה על פי חישוב של דירה נוספת, ובתוספת של הצמדה, ריבית וקנסות.

פטורים והקלות במס רכישה במקרים של העברת דירה ללא תמורה

במקרים שבהם הועברה הבעלות על דירה ללא תשלום עבורה, כגון במקרים של מסירת דירה במתנה - ישולם מס רכישה של שליש מגובה ממס הרכישה הרגיל באותו מקרה.

במקרה שבו הועברה הבעלות בין בני זוג נשואים המתגוררים באותה דירה - הם פטורים לחלוטין מתשלום מיסים. במידה והם אינם מתגוררים יחדיו, ישלמו מס בגובה שליש מהמס הקבוע באותו מקרה.

במקרה בו מועברת הדירה לקרוב משפחה (הגדרת "קרוב" היא הגדרה קבועה בחוק) ישלם מקבל הדירה שליש מהמס הקבוע בחוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גיא מנדלסון מתמחה בדיני מקרקעין. בעל תואר ראשון ושני במשפטים.
שותף במשרד מ. מנדלסון ושות', המתמחה בנדל"ן ומשקיע נדל"ן בעצמו.

מחבר "המדריך לרכישת דירה". לקבלת המדריך במתנה כנסו לכאן.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא מנדלסון

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן18/07/13899 צפיות
רבים מאיתנו רואים ברכישת דירה חדשה מקבלן חלום רחוק שנראה לחלוטין בלתי מושג. מה שרבים אינם יודעים הוא כי משרד הבינוי והשיכון מסייע לאוכלוסיות רבות בקבלת משכנתאות רכישה, החל ממענקים וכלה בנקודות זכות המוענקות לאותן אוכלוסיות ומאפשרות להן לקבל משכנתאות בסכומים גבוהים יותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן11/07/13918 צפיות
צעד מהותי וחשוב כמו רכישת דירה מחייב אתכם לנקוט בכל אמצעי ההגנה והבטחון שבהם תוכלו לנקוט, על מנת להבטיח שהעסקה תתבצע לטובת כל הצדדים, ועל מנת שתקבלו את הדירה שרכשתם בדיוק כפי שהובטח.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן04/07/13905 צפיות
לאחר ההסכמה בעל פה ביניכם ובין מי מטעמו של הקבלן, תקבלו לידיכם טיויטת חוזה רכישת דירה מהקבלן לעיון וחתימה בהמשך, בצירוף כל הנספחים הרלוונטיים. במקרים מסויימים תצטרכו לחתום גם על טופס "בקשה לרכישת דירה" – מעין מסמך מקדים המלווה את הסכום הראשוני לתשלום, שיופקד בנאמנות בידי עורך הדין מטעם הקבלן, עד לחתימה על החוזה.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן27/06/13786 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא צעד גדול וחשוב, ולכן נוצר הנוהג לחתימה על זכרון דברים ראשוני כהקדמה לחתימה על החוזה בין המוכר והקונה. זכרון דברים, בניגוד למה שרבים נוהגים לחשוב, הינו מסמך משפטי לכל דבר, ומחייב את שני הצדדים על הפרטים המצויינים בו. בכל מקרה של חילוקי דעות בהמשך, מהווה זכרון דברים מסמך רשמי בפני בית המשפט.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין20/06/131259 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש ומשמח בחיינו. בפעולה זו, אנו למעשה מגשימים חלום אנושי טריוויאלי, של קורת גג לנו ולבני משפחתנו. עם זאת, תקלות וליקויים עלולים להיווצר תמיד, גם בדירות שנבנו על ידי הקבלנים הטובים ביותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן ומקרקעין20/06/13962 צפיות
רכישת דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש ומשמח בחיינו. בפעולה זו, אנו למעשה מגשימים חלום אנושי טריוויאלי, של קורת גג לנו ולבני משפחתנו. עם זאת, תקלות וליקויים עלולים להיווצר תמיד, גם בדירות שנבנו על ידי הקבלנים הטובים ביותר.

מאת: גיא מנדלסוןנדל"ן13/06/13935 צפיות
רכישת דירה חדשה היא החלטה שאין להקל בה ראש. החישובים הפיננסיים שאנו עושים לפני ביצוע צעד שכזה הם חשובים ביותר, אולם הם לחלוטין אינם מספיקים. הנה עיקרי הדברים שחשוב לבדוק לפני רכישת דירה מקבלן.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201320 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201511 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201308 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201593 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201002 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20959 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica