חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאונות עבודה על פי חוק - נפגעת?

מאת: seowebנזיקין22/11/20091239 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תאונות עבודה גבו את חייהם של 54 עובדים בשנת 2005, באותה השנה קיבלו קרוב ל 14 אלף איש פיצויים מביטוח לאומי בגין פגיעות ופציעות שגרמו לאובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונות עבודה.

יש לזכור כי תאונות עבודה נחשבות גם לכאלו הקורות בדרך אל ומהעבודה.

מחלות אשר נגרמו עקב העבודה, כמו בעיות שמיעה או כאלו שנגרמו בגלל עבודה עם חומרים מסוכנים ועוד, נחשבות גם כן לתאונות עבודה. על פי ביטוח לאומי גם תקיפה ותקיפה מינית במקום העבודה תחשב כפגיעה בעבודה.

מהי תאונות עבודה? על פי הגדרת המדינה, תאונת עבודה הינה אירוע הפוגע בעובד, בעלת שתי הגדרות, הראשונה מגדירה את תאונת העבודה ככזו אשר מנעה מהעובד למעלה משלושה ימי עבודה או חלילה למוות ומשמשת את משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה בעיקר לטובת חקירות ותיעוד, השניה מופיעה בחוק ביטוח לאומי ונוגעת בעיקר לגבי הזכאות לפיצויים.

על פי חוק ביטוח לאומי פגיעה בעבודה היא תאונות עבודה או מחלת מקצוע ומפורטים הנסיבות בהן מכיר המוסד פגיעות ככאלו, פירוט והסברים ניתן לקבל באתר ביטוח לאומי וכן באתר הרשמי של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה.

במקרה של תאונות עבודה יש לדווח גם במקום העבודה ובמקביל לביטוח לאומי. ביטוח לאומי עומד לרשות הנפגע בתאונות עבודה וקבלת פיצויים מותנת ברמת הפציעה ואחוזי הנכות.

ניתן גם לתבוע את המעביד במידה והוא הגורם לאותה תאונת עבודה עקב רשלנות, יש להבין כי במידה ותאונת העבודה אינה באשמת המעביד אין עילה לתביעת פיצויים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018504 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101957 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102472 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101772 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101740 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102183 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102185 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192394 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193116 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica