חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגהה

מאת: kinneret ovספרות28/07/20131232 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד המשפטים הידועים הוא שאין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. הגהה או התקנה לפי אחת ההגדרות האחרות של האקדמיה ללשון העברית, היא אחת הפעולות שנכללות בתהליך הכתיבה ואחת החשובות ביותר . בשלב זה עובר הטקסט הכתוב קריאה מלאה ודקדקנית שכוללת בדיקת איתור שגיאות הקלדה טכניות, שגיאות כתיב, טעויות בפיסוק, בדקדוק ועוד. מטרתה היא להפוך את הטקסט  לראוי לחשיפה.

היא אינה רלבנטית רק לטקסטים שנועדו להפצה בציבור רחב כדוגמת יצירה ספרותית, מאמרים עיתונאיים ועוד אלא גם לכאלו שנכתבים לצרכים אישיים כדוגמת עבודה אקדמית או קורות חיים.

הגהה נכונה יכולה לעשות את ההבדל בציון שיינתן על העבודה או בקבלת הזימון הנכסף לראיון עבודה משום שהיא זו שמאפשרת בסופו של דבר לבחור את המילים המתאימות, המסר שהכותב מעוניין להעביר ויכולה להשפיע על התדמית שלו בעיני הקורא.

קורות חיים של מועמד לתפקיד שמצריך יכולות כתיבה גבוהות יכולים להיפסל על הסף אם השפה בהם אינה ראויה. הציון על עבודה אקדמית עלול להיות נמוך בהרבה אם בשל משלב השפה היא לא מצליחה לשקף את הידע של הכותב.

בדומה, בעל עסק המעוניין לקדם את עצמו על ידי מאמרים ברשת האינטרנט עלול לפספס את המטרה שהציב לעצמו אם מאמרים אלו הופצו כאשר ניכרות בהם שגיאות פיסוק, כתיב ועוד. הסיבה לכך היא שהקורא עלול לקבל את הרושם שאם הפרסום נעשה ברמה ירודה אזי הוא מעיד גם על איכות המוצרים או השירותים.

הגהה איכותית תיעשה בדרך כלל על ידי בעל מקצוע המתמחה בתחום זה שעבר קורס עריכה לשונית ובעל השכלה בתחום הספרות והבלשנות של השפה העברית. בדומה, הגהה של טקסט שנועד לקהל מוגדר רצוי שתבוצע גם על ידי אדם שמזוהה גם עם התחום הרלבנטי לו. הסיבה לכך היא שהשפה בה משתמשים לכתיבה משפטית או טכנית יכולה להיות שונה מזו של טקסט ספרותי.

לקבלת פרטים נוספים אודות שירות הגהה, יש להיכנס לאתר "לאה חובל – שירותי כתיבה"

 



תגיות המאמר: הגהה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אחרת - אדריכלות, עיצוב פנים ובנייה ירוקה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת kinneret ov

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142838 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: kinneret ovגינון30/04/141096 צפיות
תכנון גינה חסכונית במים לא יחייב אתכם לייבש את השטח אלא יגרום לחיסכון משמעותי בעלויות האחזקה. תכנון גינה באופן שיוביל לחיסכון במים רצוי שיעשה על ידי בעל מקצוע מתחום אדריכלות הנוף או הנדסת המים.

מאת: kinneret ovהשקעות20/03/141387 צפיות
השקעות בנדל"ן בארה"ב עדיין צריכות להיעשות בצורה הנכונה על מנת להפיק מהם את המרב ולא למצוא את עצמכם דווקא מול הוצאות וסיכונים מיותרים. לכן לפני שבוחרים נכסים בשביל השקעות נדל"ן בארה"ב כדאי לזכור שארה"ב היא מדינה גדולה המורכבת ממספר מדינות שלכל אחת מהן יכולה להיות המיקרו כלכלה שלה.

מאת: kinneret ovלימודים בחו"ל19/03/147762 צפיות
לימודי רפואת שיניים אפשריים ברומניה, הונגריה, בולגריה, סרביה, מולדובה, לטביה, צ'כיה, פולין ועוד. תנאי הקבלה ללימודי רפואת שיניים בחו"ל כוללים בדרך כלל : אנגלית ברמת ארבע יחידות לימוד לפחות, בגרות בכימיה, פיזיקה וביולוגיה, מבחני כניסה אינדיבידואליים לפקולטה וראיון קבלה.

מאת: kinneret ovעיצוב גינות27/02/141039 צפיות
בחזית הבית, או מאחוריו, יש לכם שטח קטן ואתם חולמים ליצור בו גינה יפה, מקום נעים וצבעוני, בו תוכלו לשבת וליהנות מקפה של בוקר, או מאחר הצהריים שמשי עם הילדים. אז מאיפה מתחילים? קודם כל, מתכננים! עיצוב גינות קטנות, מצריך תכנון מדויק, על מנת שניתן יהיה לשלב בגינה את כל האלמנטים הרצויים, אך בצורה הרמונית ולא מעמיסה. כמו כן, תרצו לתכנן גינה אשר יהיה קל לתחזק אותה ולשמר את המראה הנעים שלה.

מאת: kinneret ovניהול30/12/13977 צפיות
רואה חשבון ירושלים מסייע רבות גם בכל הנוגע להתנהלות יעילה ואיכותית מול גופי הממשלה השונים, כגון ביטוח לאומי, מע"מ ועוד. בצורה זו, ניתן לחסוך זמן וכסף, ולדעת באופן בטוח כי עניינים חשובים אלו מתנהלים כהלכה, ואינם נדחים או גורפים חובות וקנסות מיותרים.

מאת: kinneret ovאדריכלות נוף 26/12/131379 צפיות
עיצוב גינות באופן כללי הוא האומנות, התהליך ותכנון הצמחייה והנוף. הוא יכול להיעשות אומנם על ידי בעלי הגינה בעצמם אך על מנת לקבל תוצאה איכותית ומשביעת רצון כדאי להיעזר באנשי מקצוע מתחום הגינון והנדסאי או אדריכל נוף בעלי ניסיון בתכנון של גינות עם שטח קטן יחסית.

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172183 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171768 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162622 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163495 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162755 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163857 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153102 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica