חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד רוני אילן - מה צריך לעשות אם קיים חשש להפרת זכויות בקניין רוחני?

מאת: רוני אילןקנין רוחני03/11/20138141 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


משרד רוני א. אילן ושות', עורכי דין, מתמחה בהענקת ייצוג משפטי בנושא קניין רוחני, בעולם שבו תחום הטכנולוגיה מתפתח באופן מתמיד ומביא לסוגיות חדשות בתחום. הייצוג הניתן הוא לנתבעים ולתובעים בסוגיות קניין רוחני. תחום משפטי זה עוסק בזכויות של אדם או גוף מסוים על רכוש שאיננו מוחשי, כמו למשל שיר, רעיון מסחרי או לוגו כלשהו.


תחום הקניין הרוחני כולל בתוכו תחומי משנה רבים ומאתגרים, ובהם סוגיות המתרחשות מדי יום וקשורות לזכויות על סוג הקניין הלא מוחשי. הנה מספר סוגיות שמשרדנו עוסק בהן:
דיני פטנטים – מדובר בזכות השימוש הבלעדית שהמדינה נותנת לבעל המצאה כלשהי. הזכות מוגבלת ל-20 שנה בישראל. כל פטנט חדש שנרשם, מעוגן בהגנות של דיני הקניין הרוחני. לעתים, מתרחשות הפרות של פטנטים ולכן יש צורך בייצוג משפטי של בעל הזכות או של המפר.

סימני מסחר – מדובר בסימנים שנועדו להבדיל מותג או אדם מסוים מאחרים ולהעניק להם ייחוד. לא פעם מתרחשות הפרות, או קיימים חשדות להפרות של סימני מסחר, ולכן מתעורר צורך בייעוץ ובליווי משפטי של ההליכים.

מדגמים – זכות קניינית שבמסגרתה מוענקת הגנה על עיצוב של מוצר תעשייתי, בין אם הוא חדש או מקורי. הזכות מעניקה לבעל המדגם הרשום את הבלעדיות על השימוש במדגם. כמו בסוגיות האחרות, גם כאן עלולות להופיע בעיות משפטיות בדמות בעיות ברישום, או הפרת מדגם.

דיני אינטרנט – בתוך שני עשורים השתנה עולמנו מקצה לקצה, וההתפתחויות הטכנולוגיות יצרו עמן סוגיות משפטיות שדורשות מענה. אחת מהן היא זכויות היוצרים באינטרנט והשימוש ביצירות כלשהן.
על מנת להתמודד עם סוגיות של קניין רוחני, יש צורך בליווי משפטי על ידי צוות מיומן. משרד רוני א. אילן ושות', עורכי דין, מייצג תובעים ונתבעים ופורש בפניהם את הכלים והאפשרויות השונות בשדה רחב זה. אם קיים חשש להפרת זכויות בקניין רוחני, או אם נתבעתם בשל חשד להפרת זכויות, ניתן ליצור קשר עם משרדנו.

לפרטים נוספים - רוני אילן :
משרד עו"ד רוני אילן ושות'.
בית גיבור ספורט, קומה שביעית.
דרך מנחם בגין 7, רמת גן.
טל: 03-755-5222

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עו"ד רוני אילן ושות'.
בית גיבור ספורט, קומה שביעית.
דרך מנחם בגין 7, רמת גן.
טל: 03-755-5222

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני אילן

מאת: רוני אילןקנין רוחני07/02/148082 צפיות
המילה "מקוריות" היא מילה מרכזית ביותר בכל הקשור לדיני זכויות יוצרים. רוני אילן מסביר כי המשמעות שלה היא שהמקור של היצירה, בין אם מדובר בשיר, סיפור או פסל קינטי, הוא ביוצר שלה, כלומר שהיצירה תהיה הקניין הרוחני שלו ורק שלו.

מאת: רוני אילןנדל"ן ומקרקעין21/01/141178 צפיות
מדריך הפטור לדירת מגורים שפורסם על ידי רשות המיסים, כולל בתוכו מידע מועיל, אבל לא מידע מקיף, על תנאי פטור מסוימים למכירת דירה לצורך מגורים. באופן זה למשל, צריכה הדירה להיות גמורה בזמן המכירה. במקרה זה יש להיזהר, שכן עליה להיות דירה למגורים. המבחן הוא שילוב של אובייקטיביות ולפעמים גם סובייקטיביות, אך אין מדיניות קובעת בנושא. לצורך העניין, דירת משרד, גם אם היא מילאה תנאי אובייקטיבי ומשך הצינון (ארבע שנים), עלולה להיפסל, רק משום שהיא משמשת משרד, על אף הניגוד המוחלט לחוקי התב"ע.

מאת: רוני אילןחוק ומשפט - כללי01/12/13894 צפיות
חוק איסור לשון הרע נועד להגן על כבודו של אדם ושמו הטוב, באמצעות איסורים שונים על פרסום מידע העלול לגרום להשפלה, להטעיה או לביזוי. יחד עם זאת, חוק איסור לשון הרע עומד לעתים קרובות בסתירה לזכות היסוד לחופש הביטוי.

מאת: רוני אילןחוק ומשפט - כללי01/10/131373 צפיות
החלטה "נבונה" הייתה אצל מקבלי ההחלטות במשרד הפנים להגביל את רישיונות הנשק במדינת ישראל. אותה החלטה "הועתקה" בהפוך מהקונגרס האמריקאי שהחליט שלא לאשר החמרת הגבלות על רכישת נשק.

מאת: רוני אילןחוק ומשפט - כללי02/09/131139 צפיות
הלכת שיתוף, המכונה גם "חזקת שיתוף", מתייחסת להלכה משפטית מקובלת שאינה מעוגנת בחוק, הנוגעת לאופן חלוקת רכוש בעת הליכי גירושין. הלכה זו רלוונטית עבור זוגות שהתחתנו לפני שנת 1974, או לזוגות ידועים בציבור.

מאת: רוני אילןחוק ומשפט - כללי05/08/13989 צפיות
רשם החברות הינה יחידה אירגונית ברשות התאגידים השייכת למשרד המשפטים, העוסקת במספר הליכים שונים הקשורים להתנהלותן של חברות ושותפויות שונות בארץ, ופועלת בהתאם לחוק החברות משנת 1999.

מאת: רוני אילןחוק ומשפט - כללי02/07/131020 צפיות
לאחרונה אנו שומעים את המונח "תספורת כלכלית" לא מעט. תספורת כלכלית, או במילים אחרות – "הסדר חוב", הינה הליך משפטי לכל דבר המשנה את תנאיהם של חובותיו של החייב, וכל זאת נעשה לטובתו. בפתח הדברים ייאמר כי המושג "תספורת" אינו המצאה ישראלית וכי משתמשים בו רבות לאחרונה במדינות רבות.

מאמרים נוספים בנושא קנין רוחני

מאת: tiloniקנין רוחני09/05/171678 צפיות
תשלום עבור רישום סימן מסחר מושפע מכמות האגרות ומסוג האגרות שיש לשלם, ממקרים לא צפויים של התנגדויות, מהיקף ההשקעה הנדרשת מעורך הבקשה ועוד. לאור כל זאת ניתן להבין כי עלות רישום סימן מסחר לא יכולה להיקבע מראש וכי היא יכולה להשתנות ממקרה למקרה ובכל מצב

מאת: ניב אבןקנין רוחני13/02/171608 צפיות
איזה רעיון טוב יש לכם הבוקר? משהו מהפכני שיכול להציע שינוי מרענן לדרך שבה כל אדם בעולם המודרני או אפילו אנשים ממדינות העולם השלישי יכולים לנצל בצורה תדירה? לפני שאתם הופכים את הרעיון לכדי פטנט רשום קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: רוני הכהןקנין רוחני06/02/171664 צפיות
הרבה לפני שפטנט מתקדם אל עבר שלבים מורכבים של פיתוח, תמיד ראוי שיתבצע חיפוש מקיף שלפיו יהיה ברור עד כמה הוא חדש ומקורי.

מאת: שרון צרפתיקנין רוחני23/11/161763 צפיות
תהליכים מאוד מורכבים שכן כדי שהמצאה תהפוך להיות פטנט רשום ומוצלח צריכים סוללה שלמה של בעלי מקצוע בתחום. מה כולל צוות מנצח להעמדת פטנט?

מאת: אופירקנין רוחני30/12/151877 צפיות
לעתים, נוטריון צריך לנסח אישורים המעידים כי הכתוב בהם – אכן נכון. ישנם כל מיני מסמכים שבלעדיהם לא ניתן לקדם תהליכים בארץ ובעולם. כך, למשל, אישור שאדם מסוים חי הוא אחד מאותם אישורי נוטריון המעידים כי האדם נותר בחיים.

מאת: ראובן ברמןקנין רוחני14/07/152147 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים www.epal.co.il מסביר בצורה פשוטה מהו פטנט, התנאים לרישום פטנט, תהליך הרישום, ועוד.

מאת: רוני אילןקנין רוחני07/02/148082 צפיות
המילה "מקוריות" היא מילה מרכזית ביותר בכל הקשור לדיני זכויות יוצרים. רוני אילן מסביר כי המשמעות שלה היא שהמקור של היצירה, בין אם מדובר בשיר, סיפור או פסל קינטי, הוא ביוצר שלה, כלומר שהיצירה תהיה הקניין הרוחני שלו ורק שלו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica