חפש מאמרים:
שלום אורח
12.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה – חלק ב'-אהבה

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים07/01/2014703 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
בס"ד

איך להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה – חלק ב'-אהבה

אמא יקרה,

אבא יקר,

מורה יקרה,

במאמר הקודם,  "איך להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה ?"  הסברתי כיצד ניתן לפתח "תפיסת מסוגלות גבוהה" אצל ילדים.

ציינתי שם, 4 פעולות עקרוניות שיש לבצע:

א. תצרי עבור הילדים חוויות של הצלחות.

ב. תבררי עם הילד למה הוא מייחס את ההצלחה.

ג. תבדקי כמה אמירות מעודדות וכמה אמירות ביקורתיות הוא מקבל ביום ?

ד. אל תוותרי לילד על ביצוע משימות בטווח היכולת שלו.

 

במאמר זה ברצוני להסביר מהו התנאי הבסיסי שנדרש ממך כאמא על מנת לפתח את המסוגלות העצמית של הילד שלך.

אפתח בשאלה אישית אלייך. התשובה לשאלה תשאר אצלך, אינך צריכה לגלות אותה לאף אחד.

כמה את אוהבת אותך ?

הרבה ?

מעט ?

תשובה אחרת ?

כעת אשאל את אותה שאלה, באופן יותר ספציפי ?

כמה מ 1 עד 10 את אוהבת אותך ? (כאשר 1=לא אוהבת, 10=אוהבת מאד).

בלי לחשוב. מהבטן.  מה התשובה ?

זכרי את המספר הראשוני שנתת לעצמך.

מהו הדבר הכי חשוב שאת כאמא צריכה להעניק לילד שלך ?

את היכולת שלו לאהוב את עצמו.

כיצד אמא יכולה להעניק לילד שלה את "אהבתו את עצמו" ?

ביכולתה לאהוב את עצמה. אמא שאוהבת את עצמה יכולה להעניק לילד שלה את האהבה שלו לעצמו.

כולנו רוצים להיות אוהבים ואהובים.

מהי אהבה ?

רגש של התפעמות, הוקרה, שמחה פנימית והתלהבות כלפי אוביקט מסוים. האוביקט יכול להיות בן הזוג, רעיון, הילדים, משפחה, אמא, אבא ולפני כולם הקב"ה.

אילו סוגי "אהבה קיימים" ?

א.     אהבה התלויה בדבר-אהבה עם תנאים.

ב.     אהבה שאינה תלויה בדבר-אהבה ללא תנאים.

מה אומר לנו, החכם באדם, שלמה המלך על אהבה ?

משלי, פרק ד' פסוק ו'                אַל-תַּעַזְבֶהָ וְתִשְׁמְרֶךָ אֱהָבֶהָ וְתִצְּרֶךָ

משלי, פרק י' פסוק י"ב     שִׂנְאָה תְּעוֹרֵר מְדָנִים וְעַל כָּל-פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה

משלי, פרק יז' פסוק ט'     מְכַסֶּה-פֶּשַׁע מְבַקֵּשׁ אַהֲבָה וְשֹׁנֶה בְדָבָר מַפְרִיד אַלּוּף

אסביר כעת את הפסוקים.

אַל-תַּעַזְבֶהָ וְתִשְׁמְרֶךָ אֱהָבֶהָ וְתִצְּרֶךָ – "אל תעזוב את התורה ואז היא תשמור עליך, אהב את התורה והיא תגן עליך - ע"פ פירוש יסוד מלכות.

שִׂנְאָה תְּעוֹרֵר מְדָנִים וְעַל כָּל-פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה – "...כשישראל מטיבים מעשיהם הקב"ה מכסה על פשעיהם"-ע"פ פירוש רש"י, שמובא ביסוד מלכות על ספר משלי.

מְכַסֶּה-פֶּשַׁע מְבַקֵּשׁ אַהֲבָה וְשֹׁנֶה בְדָבָר מַפְרִיד אַלּוּף – "אם יחטא איש לאיש, וזה מכסה עליו ואיננו מזכיר לו את חטאתו ואינו מראה לו פנים זועמות, גורם לו שיאהב אותו. ומי שנוטר איבה ומזכירו כך וכך עשית לי אז מפריד ממנו אלופו של עולם שהוא הקב"ה, שהזהירו לא תיקום ולא תיטור (ויקרא י"ט, י"ח). - ע"פ פירוש רש"י, שמובא ביסוד מלכות על ספר משלי.

ע"פ הפירוש, אנו רואים, שלמה המלך כותב במשלי על האהבה ביחסים שבין הקב"ה לעם ישראל.

מהפסוקים במשלי, עולות המהויות הבאות בהקשר לאהבה:

שמירה.

הגנה.

סליחה (כיסוי פשע).

משהו שאת אוהבת את שומרת עליו, את מגנה עליו, את סולחת לו.

וכשזה בהקשר אלייך ?

את שומרת עלייך ? את מגנה על עצמך ? את סולחת לעצמך על דברים שעשית ולדעתך היו לא ראויים ?

אם התשובה היא חיובית אז את יכולה להעביר את הרגשות האלה לילד שלך !!!

אם התשובה היא לא, כדאי לברר מדוע אינך שומרת, מגנה וסולחת לעצמך.

אציין כעת, שתי סיבות:

א.     בהתקשרות הראשונית שלך עם אמא שלך לא התרחשה התקשרות של שמירה, הגנה וסליחה.

ב.     ההשפעות של ההתקשרות הראשונית יצרו תבניות של מחשבות, רגשות והתנהגויות כאלה כלפי עצמך.

אם אכן, ההתקשרות הראשונית לא אפשרה שמירה, הגנה וסליחה אין זה אומר שהדברים לא ניתנים לשינוי. המודעות לכך, היא הכלי הראשוני לשינוי. מהרגע שאת מודעת לכך, האחריות לשינוי היא שלך. הדברים ניתנים לשינוי וזה תלוי בך !

 

כעת, אעבור ל 3 צעדים לקידום ביטויי האהבה שלך לעצמך ולילד שלך:

א.     קבלי אותך כמו שאת. קבלי אותו כמו שהוא. עם החסרונות שלו ועם החוזקות שלו. זה הילד הטוב ביותר עבורך !

ב.     האמיני בעצמך ! האמיני בילד שלך !

ג.      כבדי את הרגשות שלך ! כבדי את הרגשות של הילד שלך !

במאמר הבא, אי"ה, ובלי נדר, אפרט כיצד לקבל אותך ואת הילד שלך כפי שאתם !

 

ברצוני לאחל לכם הרבה הצלחה בפיתוח תפיסת מסוגלות גבוהה לילדים שלך,

איריס זנזורי    M.Ed

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איריס

איתור יכולות ראויות ייחודיות סגוליות.

ייעוץ אישי, מדריכת יועצים-superviser, מרצה לפסיכולוגיה, קורסים מקוונים והערכה ומדידה. מייל: contact@yoursuccesstoolbox.com אתר: http://www.yoursuccesstoolbox.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איריס זנזורי

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים18/02/142777 צפיות
מה זה להיות מחוברת עבורך ? אני מניחה שמיד תשאלי מחוברת למה ? מחוברת לעצמי ? מחוברת לבעלי ? מחוברת לילדים ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים29/01/141138 צפיות
החיים הם מעיין נובע של התמודדויות. כולנו צריכים להתמודד בחיים. התמודדויות עם מצבים שונים: בקריירה, בפרנסה, בזוגיות, בעבודה, בעבודת ה', בריאות, חינוך ילדים ועוד.... היזכרי לרגע בקושי שאת חווה עכשיו. נזכרת ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים21/01/14754 צפיות
כמה פעמים הרגשת שהתגובה של הילד שלך לא מתאימה לסיטואציה ? כמה פעמים שמעת את המילה אוףףףףףףףףףףףףף! כמה פעמים הרגשת שהילד כועס ותגובת הכעס פשוט לא בעוצמה מתאימה. איך להצמיח ילד שיודע לווסת את הרגשות שלו ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים02/01/14607 צפיות
האם את מספקת את הצרכים של הילד שלך ? איך את יכולה לדעת האם את מספקת את הצרכים של הילד שלך ?

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים02/01/14809 צפיות
בס"ד רוצה שהילד שלך יקשיב לך ? האם את נתקלת בבעיות משמעת עם הילד שלך ? זה בוודאי גורם לך להרגיש לא נעים.

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים28/12/13586 צפיות
האם את יודעת לזהות את החוזקות שלך ? האם את יודעת לזהות את החוזקות של הילד שלך ? 4 צעדים פשוטים לזיהוי החוזקות שלך ושל הילד שלך.

מאת: איריס זנזוריחינוך ילדים22/12/13652 צפיות
ובכן, מהו תפקידו המרכזי של בית הספר ? תפקידו המרכזי של בית הספר הוא ליצור אצל התלמידים איווי ללמידה. מהו איווי ללמידה ? תאווה ללמוד. כן! כן ! תפקידו של בית הספר הוא להאהיב את הלימוד על הילדים כך שתהיה להם תאווה ללמוד. תאווה ללמוד יותר מאשר לראות כדורגל, יותר מאשר לשחק קנדי קרש ויותר מאשר ללכת לקניןן.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19373 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19366 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19347 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19363 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19357 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19394 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19358 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica