חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוות דעת מומחה רפואי

מאת: עורך דין ירון מויאלנזיקין26/01/20149581 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על פי החוק בישראל, בכדי להגיש תביעת נזקי גוף יש לצרף אליה חוות דעת מומחה בתחום הרפואה הרלוונטי אשר תומך בטענותיה. חוות דעת רפואית מצורפת לכתבי תביעת נזקי גוף על רקע המקרים הבאים:

  • רשלנות רפואית.
  • תאונת עבודה או מחלה שהתפתחה כתוצאה מן העבודה.
  • תאונה אישית דוגמת נפילה בקניון.
  • אובדן כושר עבודה, מחלה ועילות נוספות להגשת תביעות ביטוח.
  • נכות - תביעה אשר מוגשת למוסד לביטוח לאומי או למס הכנסה.
  • פגיעה במהלך שירות צבאי או שירות ביטחון.
  • פגיעה עקב תקיפה או פעולת איבה.

בתביעות נזקי גוף על רקע תאונות דרכים, ביהמ"ש ממנה בעצמו את המומחים הרפואיים בכדי לקבל הערכה של הנזקים שנגרמו לתובע.

חוות דעת רפואית משפטית מתייחסת לממצאי הבדיקות והאבחון הרפואי של התובע, הערכת אחוזי הנכות הרפואית הזמנית ו/או הקבועה ממנה סובל התובע בהסתמך על סעיפי הנכות המפורטים בתקנות המוסד לביטוח לאומי וכן הנסיבות שהובילו לנזק הרפואי. לעיתים, יש צורך בצירוף מספר חוות דעת לכתב התביעה. למשל, תביעות רשלנות בלידה אשר מוגשות על רקע שיתוק מוחי ממנו סובל הילד מוגשות בצירוף חוות דעת של מומחה בתחום המיילדות וכן חוות דעת של מומחה בתחום של נוירולוגית ילדים.

היות ותביעות נזקי גוף הן מורכבות ביותר, סיכויי הצלחתן ללא ייצוג של עורך דין נזקי גוף נמוכים מאד. חשוב שתחום נזקי הגוף הינו נרחב ומומלץ לפנות לעורך דין אשר מתמחה ובעל ניסיון במקרים דומים למקרה של האדם המבקש לתבוע. לדוגמא, במידה ואדם נפגע כתוצאה מרשלנות במהלך טיפול רפואי, מומלץ כי יסתייע בשירותי עורך דין רשלנות רפואית כיוון שלא כל עורך דין נזקי גוף מתמחה בתחום מורכב זה.

עו"ד נזקי גוף צריך להחזיק בידע משפטי כמו גם רפואי. עליו  לפנות למומחה הרפואי הנכון בהתאם לתחום הספציפי הרלוונטי לתביעה, רצוי מומחה רפואי מנוסה ובעל רזומה עשיר. כמו כן, עורך דין בעל ניסיון יידע להכין את הלקוח לקראת בדיקות אצל מומחים ו/או וועדות רפואיות.

במידה ובית המשפט מקבל את טענות התביעה, גובה הפיצוי שהוא פוסק הינו בהתאם לאחוזי הנכות מהן סובל התובע לפי חוות הדעת. פעמים רבות הצד הנתבע מגיש גם הוא לבית המשפט חוות דעת רפואית אשר תומכת בטענות ההגנה שלו וסותרת את טענות התביעה. במקרים מסוימים בהם ישנן חוות דעת סותרות, בית המשפט מחליט למנות מומחה רפואי נוסף מטעמו, בכדי להגיע לפסיקה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין ירון מויאל מתמחה בתחום רשלנות רפואית , נזקי גוף וכןתאונות אופנוע קשות. עו"ד ירון מויאל הינו בעל ניסיון של למעלה מ- 15 שניםבטיפול בתביעות רשלנות רפואית, נזיקין ונפגעי גוף קשים.
עורך דין ירון מויאל - רשלנות רפואית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין ירון מויאל

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית30/09/132734 צפיות
התחום של רשלנות רפואית נכלל בדיני נזיקין. מטופל אשר נפגע עקב רשלנות רפואית, צריך להגיש את תביעתו כלפי מי שהזיק לו או התרשל כלפיו. לרוב, הצד הנפגע אינו בעל רקע משפטי או רפואי בכדי להבין את מי עליו לתבוע במקרה שלו - האם עליו לתבוע את הרופא שטיפל בו, מספר אנשי צוות רפואי, קופת החולים או בית החולים בהם טופל וכו'.

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית29/04/13808 צפיות
כשליש מסך התביעות המוגשות כל שנה לבתי המשפט בישראל בגין רשלנות רפואית הן על רקע רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה. ברבות מתביעות אלו, הנזק בגינו נתבע פיצוי הוא פגיעת שיתוק מוחין אצל הילוד.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192395 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193117 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica