חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עבירות ביטחון בצבא

מאת: דוד כהןצבא וביטחון27/02/20148541 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבירות המוגדרות כעבירות ביטחון, הן כלל המעשים אשר פוגעים בביטחוןהמדינה ובכך, מסכנים את המדינה ואת צבא ההגנה לישראל. כמו כן, ביצוען שלעבירות מסוג זה, עלול לפגוע בשלומם של אזרחי המדינה.

תחת ההגדרה שלעבירות ביטחוניות, נמצאות כלל העבירות, אשר ביצוען, עלול לפגוע בריבונותהשל המדינה, עבירות אשר ביצוען עלול לייצר קונפליקטים, עימותים, מאבקיםומלחמות, כל שכן לפגוע ביחסים דיפלומטים וביחסי חוץ של המדינה ועל ידי כך,לסכן את שלום המדינה ואזרחיה. עבירות אלו מוגדרות על פי חוק העונשין כבגידהבמדינה וכוללות גם שירות בכוחות האויב או מתן סיוע לכוח עוין בזמן מלחמה.

עבירותהביטחון השכיחות כוללות, גניבת מסמכים בעלי סיווג בטחוני והפצתם, פרסוםתמונות אישיות הקשורות בדרך זו או אחרת לצבא, ברשתות החברתיות, העלאת מידעמסווג לאינטרנט ודיבור בטלפון סלולרי אזרחי על מידע צבאי מסווג.

ריגול גם הוא נחשב לעבירת ביטחון. חוק השיפוט הצבאי מתייחס לכל העברת מידע לגורמים עוינים, פרסום או הפצה של מידע מסווגוהימצאות בשטחים אסורים, כאל עבירות ריגול ומייחס לעבירות ביטחוניות מסוגזה, חומרה רבה. חייל החשוד בביצוע עבירות ריגול יעמוד לדין והעונש המרביהצפוי לו, הינו 15 שנות מאסר.

סעיף נוסף לחוק השיפוט הצבאי הנוגעלעבירות ביטחוניות, הוא פגיעה בכוחות המזויינים. סעיף זה כולל מעשים כמופגיעה בכוחות צה"ל, פגיעה בכוחות הנלחמים לצדו של צה"ל, פגיעה בכוחותהמשטרה, ניסיון לעורר מרד, מרידה, השתמטות וסרבנות.

עבירת ביטחוןנחשבת לעבירה פלילית אשר דינה הוא חמור מאוד ונוקשה מאוד, אי לכך, תהליכיהאכיפה, השיפוט והענישה, מתנהלים בצורה אחרת מהמקובל.

אם בכל מקרה שלביצוע עבירה, זכאי החשוד לייצוג של עורך דין החל מתהליך החקירה, במקרה שלחשד בביצוע עבירה הפוגעת בביטחון המדינה, ברשות החוקר הממונה על החקירה,למנוע מהחשוד להתייעץ עם עורך דין, בעשרת הימים שלאחר תחילת החקירה. בנוסף, באפשרותו לבקש אישור מבית משפט מחוזי, להארכת התקופה, ל 21 יום.

כמוכן, באפשרותו של החוקר הממונה למנוע מהחשוד לעמוד בפני שופט לזמן של 96שעות, מרגע המעצר, ולאחר שראה שופט, ניתן להאריך את מעצרו של החשוד בתקופהשלא עולה על 35 ימים, מבלי שהוגש כתב אישום.

החוקר הממונה על הפרשה רשאי לא לדווח על עצירת החשוד לתקופה של שבעה ימים, כאשר אישור משר הביטחון יאריך את התקופה ל 15 ימים.

עצירת חשוד בביצוע עבירת ביטחון יכולה להתבצע גם על ידי מעצר מנהלי. מעצר מנהלי מאושר על ידי משרד הביטחוןוהוא תקף לשישה חודשים אשר בסיומם, ישנה אפשרות להאריך את המעצר לעוד שישהחודשים. מעצר זה, אינו מצריך כתב אישום, שופט או בית משפט.

עבירותביטחוניות הינן נושא רגיש במיוחד והעונשים הצפויים לעבירות מסוג אלו,חמורים ונוקשים. לכן, חייל אשר הועלו נגדו חשדות לביצוע עבירה ביטחונית ,כדאי שיפנה לעורך דין המתמחה בתחום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ - שיווק באינטרנט, קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד כהן

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213623 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211226 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212183 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202889 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201467 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205174 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221496 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152514 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152531 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica