חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קידום אתרים - הארכיטקטורה היא אבן יסוד

מאת: דויד מנשהבניית אתרים18/05/2014996 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ארכיטקטורת האתר – אבן היסוד לקידום

בוני אתרים (ונקווה שהם הצליחו לגרום גם לבעלי האתרים להבין את חשיבות הנושא) הבינו כבר מזמן שיש צורך לבנות את האתר באופן הטוב ביותר, עם הכלים הטובים ביותר. אבל, אין בכך די משום שהרבה יותר חשוב מכך שהאתר יהיה בנוי נכון מבחינת מנועי החיפוש (ואם הוא יהיה בנוי כך, משיגים ממילא את המטרה שהוא יהיה בנוי נכון מבחינת הגולשים!).

ראשית לכל , יש חשיבות גבוהה מאד שהאתר לא יסבול מבעיות מבניות, קרי שגיאות 404 ושגיאות אחרות. עם זאת, הבעיות שהמאמר הזה מתייחס אליהן, הן דווקא הסוגיות העוסקות בארכיטקטורת האתר והניווט בו. ללא טיפול נכון בשני הגורמים הללו, כמובן בלי להתעלם מהנושאים האחרים, נפגעת מאד היכולת לקדם את האתר.

המילה "ארכיטקטורה" בהקשר של אתר אינטרנט נשמעת אולי מוגזמת, אבל מדובר במבנה לכל דבר ועניין, לא פחות מאשר מבנה פיזי (טוב, אולי הגזמתי קצת...). בכל אופן, מדובר על מבנה האתר, דהיינו האופן שבו מקושר כל עמוד לתוכן אחר באתר. אם לפשט קצת, מדובר באופן שבו הגולשים, או מנועי החיפוש, מנווטים את דרכם בתוך האתר ובין העמודים הכלולים בו.

כפי שציינתי בהערה כבר בפתיחה, התועלת היא לטובת כל בעלי העניין, גולשים ומנועי חיפוש כאחד. כל הצדדים רוצים לנווט בקלות ובמהירות אל העמוד שהם רוצים להגיע אליו. במילים אחרות, הגולש צריך להגיע אל העמוד הדרוש לו במינימום הקלקות.

עד כמה מהותי מבנה האתר?

ארכיטקטורה שהיא "לא משהו", עלולה לפגוע קשות בדירוג האתר ובתוצאות החיפוש שלו. שאת משום שמנועי החיפוש כבר לא יתאמצו מדי למצוא את התכנים שהוסתרו במבנה שאיננו לוגי ונגיש – כך שהמנועים הללו גם לא יאנדקסו את הדפים הבלתי נגישים – וללא אינדוקס, הם לא ממש קיימים. משום כך, יש לעשות כל מאמץ להמנע מחציצה בין הגולשים ומנועי החיפוש לעמודים שונים באמצעות דרישה למילוי טופס. מנועי החיפוש לא ימלאו את הטפסים – ולכן לא יוכלו לאנדקס אותם, כך שהם נסתרים לחלוטין ממנועי החיפוש. התוצאה: "מחיקה" של העמודים האלה מ"מאגר המידע" של גוגל ושאר מנועי החיפוש.

תרגיל עקיפה? לא ממש מוצלח...

ניסיון לעקיפת מכשלת הטפסים, יכול להיות ע"י מתן מפת אתר בפורמט XML למנועי החיפוש, כדי להסביר להם איך להגיע לדפים ה"נסתרים",, זה לא ממש יעזור. גוגל ואחיותיה לא ילכו שולל.

בניה נכונה: לפי ההיררכיה

ברור, איפוא, שאם יש דרכים לא נכונות לבניית אתר, יש דרכים נכונות שיביאו את מנועי החיפוש למחוא כפיים (שוב היסחפות) לבונה האתר. הדרך הזו היא תפריט ניווט הבנוי בצורה היררכית. כלומר, לפשט את החיים (סוג של חיים...) למנועי החיפוש, כלומר להסביר להם את החשיבות שאתם מייחסים לדפים שונים שבאתר. משום כך, האתר צריך להיות בנוי ממספר דפים מרכזיים, המקשרים אל דפים בדרגת חשיבות נמוכה יותר ואלה יקשרו מצידם אל דפים אחרים בדרגת חשיבות עוד יותר נמוכה. הדירוג שלהם במנועי החיפוש יהיה בהתאם למספר הקישורים שכלולים בהם - מספר קישורים גבוה בעמוד יוליד דירוג גבוה יותר.

מה זה אומר?

כל מה שנאמר עד עתה (לקח הרבה, הא?) היה כדי להבהיר שהאתר צריך להיות בנוי עפ"י מספר רמות. הראשונה שבהן היא עמוד הבית, המכיל את רוב הקישורים. תפריט הניווט המרכזי הוא הרמה הבאה. בכל אתר הקטגוריות של הניווט המרכזי צריכות להיות בנויות כך שיקדמו מילות מפתח ספציפיות. כל קטגוריה בתפריט הניווט מקשרת אל עמודים הכלולים תחת הנושא של מילות המפתח. עמודים אלה מהווים את הרמה השלישית במבנה האתר. באופן דומה, עמודים אלה מקשרים אל רמה נמוכה יותר - למשל דפי נחיתה באתר עבור מוצר ספציפי, או עמוד עם תוכן ספציפי.

מסקנה

המסקנה מכל מה שהצגתי כאן, היא בנו את האתר נכון (היה צורך להגיד את זה...?) והדרך אל קידום נושא פירות תהיה קלה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/151118 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/151156 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/141086 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/141171 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/141107 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/141033 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143240 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213631 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194087 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175730 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174883 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172723 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172295 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162139 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica