חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה מהירה

מאת: ענת סדיאטה ותזונה14/12/2009994 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיאטה מהירה הינה דיאטה המתיימרת להוריד משקל באופן מהיר, תוך זמן קצר. בדרך כלל תוכניות דיאטה מהירה אינן משלבות בתוכן פעילות גופנית מתונה. דיאטה מהירה כוללת תפריט נטול מרכיבים המוגדרים שמנים במיוחד: כמו פחמימות, סוכרים ולחלופין מרכיבות את התפריט שלהם ממרכיבים הידועים כמזרזים חילוף חומרים כדוגמת: מרק כרוב או אשכוליות.

דיאטה מהירה פופולארית במיוחד היא דיאטה ללא פחמימות, דיאטה מהירה זו מושתת על הורדה של מרכיב מזון עיקרי וחשוב ביותר לתפקוד בריא ויעיל של הגוף. יש לזכור כי אין תמיכה מצד מומחי בריאות ותזונה או רופאים לסוג זה של דיאטה מהירה לצורך שמירה על משקל תקין. דיאטה מהירה פוגעת בתפקוד הגוף בכך שהיא מונעת ממנו את האנרגיה לה הוא זקוק כדוגמת הפחמימות.

הורדת מרכיבי תזונה על מנת ליצור ירידה מוגברת במשקל עלולה ליצור חוסר ודאי במרכיבי תזונה חיוניים לגוף כמו ויטמינים, מינרלים, סידן ועוד. חוסר במרכיבים אלו עלול ליצור בעיות פיזיות כמו חולשה, עייפות, לחץ דם נמוך, כאבי ראש, כאבי פרקים, דיכאון, הפסקת הווסת אצל נשים וכו. דיאטה מהירה אינה משלבת פעילות גופנית המסייעת בירידה במשקל ושמירה על משקל תקין לאורך זמן. דיאטה מהירה מביאה בסופו של דבר לעלייה חוזרת במשקל עם ריבית של קילוגרמים נוספים שלא היו לפני תחילת הדיאטה המהירה.

דיאטה מהירה הינה דיאטה דלת קלוריות באופן משמעותי ביותר. דיאטה מהירה בדרך כלל אינה עולה על 1000 קלוריות ליום. בטווח הרחוק דיאטה מהירה נכשלת מהר מאוד שכן קשה מאוד לעמוד בא ולהיות רעב כל הזמן.

דיאטות מהירות הן לרוב דיאטות אופנתיות חולפות כדוגמת: דיאטת אשכוליות, דיאטת מרק כרוב, דיאטת לחם, דיאטה ים תיכונית ועוד.

תפריט לדוגמא לדיאטה מהירה:

תפריט לדיאטת לחם:

ארוחת בוקר: 2 פרוסות לחם קל עם גבינה לבנה 5% + חצי כוס חלב דל שומן 1% +1 מלפפון+ 1 עגבנייה

ארוחת עשר: סלט ירקות עם כף שמן זית.

ארוחת צהריים: 4 פרוסות לחם קל עם כף חומוס או פסטרמה דלת שומן או גבינה צהובה 5% או שניצל טבעול לייט 5 אחוז או דג בתנור  + סלט ירקות.

ארוחת ארבע: 1 מעדן 0 אחוז שומן.

ארוחת ערב: 2 פרוסות לחם קל עם רבע אבוקדו או ביצה קשה או כף טחינה או רבע קופסה של טונה במים.

במשך היום יש לשתות לפחות 12 כוסות מים.

כמה מילות סיכום:

יש לזכור כי דיאטות מהירות אינן מומלצות על ידי תזונאים ורופאים בארץ ובעולם. דיאטות מהירות עלולות להזיק למצב הבריאותי של האדם, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטאלית. דיאטה מהירה אינה מספקת לגוף את מרכיבי המזון החיוניים לו להמשך תפקוד יום יומי תקין ויעיל. במידה ויש צורך לרדת במשקל מומלץ להתייעץ עם דיאטנית על מנת להרכיב תפריט דיאטה מאוזן ובריא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


ענת,
כותבת תוכן מקצועית.
כתיבת מאמרים מכל הסוגים.
להזמנת מאמרים ופרטים נוספים ניתן לפנות במייל

anatsi4@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת ס

מאת: ענת סבתי מלון28/02/171028 צפיות
כל השנה אנחנו עובדים קשה ומשקיעים הרבה מאוד מאמץ בניהול משק הבית שלנו. פעם בשנה מגיע לנו לקחת פסק זמן ולנסוע לחופש. אחד המקומות הכי יפים לחופשה משפחתית או זוגית זה האי פאפוס. בפאפוס אנחנו יכולים ליהנות מחופשה באווירה מעולה עם כל הפינוקים שיהפכו את החופשה שלנו לחופשה בלתי נשכחת. מלון אליסיום פאפוס הוא מקום טוב להתאכסן בו כאשר אנחנו יוצאים לחופשה בפאפוס. המלון הוא מלון איכותי מאוד ויוקרתי ואנחנו יכולים ליהנות בו מאוכל מעולה, בריכה איכותית והרבה מאוד פעילויות לשעות הפנאי שלנו.

מאת: ענת סרכב19/08/131279 צפיות
כשרוכשים רכב, אפשר לרכוש אותו חדש מהחנות, או יד שנייה. כמובן שאין כמו התחושה של רכישת רכב חדש, אבל הרבה מאיתנו לא יכולים להרשות לעצמם רכישת רכב היישר מיבואני החברה, ולעיתים גם אין כל צורך בכך. רנו מגאן נחשבת מכונית אמינה וטובה גם כמכונית משומשת, ואפשר לחפש אחת כזו במקום להוציא כסף רב עבור מכונית חדשה.

מאת: ענת סתחבורה ורכב - כללי19/08/131481 צפיות
יצרנית ויבואנית הרכב היפנית – ניסן החליטה לצאת מתדמיתה הסולידית ולהשיק רכב ייחודי שלא נראה כמותו לפני כן. בשנת 2010 הציגה ניסן את – ניסן ג'וק ותוך רגעים ספורים כבשה את כבישי העולם בכלל ואת כבישי ישראל בפרט. אנשים רבים הלכו שבי אחרי מה שמציעה ניסן ג'וק ורכשו לעצמם רכב פנאי שהוא גם משפחתי, גם ייחודי וגם חסכוני.

מאת: ענת סתחבורה ורכב - כללי19/08/131128 צפיות
בשנים האחרונות הפך שוק טרייד אין למקום מצליח ומשגשג. אנשים הבינו כי ישנם יתרונות רבים ברכישת רכב באמצעות טרייד אין והם נוהרים למרכזים וסוכנויות המציעות החלפת הרכב או רכישת רכב בטרייד אין. איך זה עובד?

מאת: ענת סאופנועים19/08/131858 צפיות
אם בעבר היה נדיר יותר לראות אופנועים על הכביש, הרי שכיום כבישי הארץ והעולם מלאים בהם. מעבר להיותו כלי תחבורה, אופנוע כיום משמש גם לשימושים נוספים כמו רכב שטח, רכב ביטחון ורכב פנאי.

מאת: ענת סתעופה03/04/131978 צפיות
טיסה לחו"ל או סתם נופש בארץ תמיד מתקבל בברכה, אך טיסה לחו"ל ונופש במחירים אטרקטיביים וזולים גורמים להנאה מרובה יותר.

מאת: ענת סבעלי חיים - כללי12/03/131986 צפיות
כשאנו בוחרים להביא לביתנו כלב, אנו מתחייבים להעניק לו את הטוב ביותר. עלינו מוטלת האחריות לשמור על בריאותו ולהבטיח לו תוחלת חיים ארוכה. בריאות הכלב ואיכות חיים הם העקרונות שמנחים את חברת המזון הבינלאומית– רויאל קנין. החברה הוקמה בשנת 1967 וחרטה על דגלה לייצר מזון בריא ואיכותי, המותאם לצרכיהם האינדיבידואליים של ידידנו השעירים והנאמנים.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189691 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica