חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קבוצות רכישה - יתרונות וחסרונות עיקריים

מאת: אוהד ורדנדל"ן ומקרקעין31/12/20091990 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחירי הדיור בישראל הם מהגבוהים בעולם ואולי הגבוהים ביותר ביחס לשכר הממוצע במשק. עובדה ידועה היא שהאזרח בישראל צריך לעבוד תקופה משולשת ואף מרובעת מזו של עמיתו האזרח בארה"ב או באירופה על מנת לרכוש לעצמו דירת מגורים. אחד הפתרונות היצירתיים שנמצאו לנושא הוא קבוצות רכישה – פיתרון יצירתי ויעיל המקטין את עלויות הדירה בכ 20% ביחס לדירה מקבילה הנרכשת מקבלן.

קבוצת רכישה היא התאגדות של יחידים לצורך רכישת קרקע והקמת פרוייקט מגורים עבורם. מידע נוסף אודות קבוצות רכישה ניתן למצוא באינדקס עסקים במאמר רכישת דירה בקבוצת רכישה.

מהי אם כן, זכות הקיום של הקבלנים כיום? לקבוצות רכישה יתרונות רבים אך גם חסרונות רבים בצידם. מאמר זה יגע בקצרה בעיקריים שבהם וממנו ניתן להסיק לגבי התשובה לשאלה שבתחילת הפיסקה.

יתרונות:

כאשר רכישת הקרקע מתבצעת ע"י קבוצה של יחידים ולא כחברה אין צורך לשלם מע"מ על הקרקע . כאן מגולם חיסכון ראשוני ומשמעותי של 16.5% ממחיר הקרקע.

חיסכון נוסף מתבטא בפטור מתשלומים בגין אגרות בניה והיטלי פיתוח שונים בהם מחוייב הקבלן ואילו רוכש יחיד (או קבוצת רוכשים שאינם תאגיד) פטור מהם. כאשר קבלן מחוייב בעלויות אלו עליו להעלות את מחיר הדירה הסופי לצרכן בכדי לכסות עלויות אלו ולהשאר ברווח לאחר מכירת הדירות.

מס רכישה – כל נכס דנל"ני הנרכש במדינת ישראל מחוייב בתשלום מס רכישה. כאשר הרוכש פונה לקבלן לצורך רכישת דירה הוא משלם הן את מס הרכישה על הדירה עצמה והן על הקרקע שכן הוא רוכש את שתיהן. כאשר הרוכש הנו חלק מקבוצת רכישה, הוא משלם את מס הרכישה על הקרקע אולם אינו נדרש לתשלום מס רכישה על הדירה שכן הוא אינו רוכש אותה אלא בונה אותה. גם כאן מגולם חיסכון של אחוזים משמעותיים בעלות הדירה.

חיסכון בעלויות הקבלן – פרוייקט הבניה בקבוצת רכישה מתבצע ע"י חברה חיצונית אשר מפוקחת ע"י צוות נבחר ומתנדב (ללא תשלום) מתוך קבוצת הרכישה. החברה החיצונית שומרת לעצמה רווח של כ 7 עד 9 אחוזים בעוד רווח קבלני מקובל הנו 17%. מצד שני גם לצוות הפיקוח הוצאות מסויימות המשולמות ע"י רוכשי הדירות חברי קבוצת הרכישה.

בנוסף לכך ניתן למנות חיסכון בעלויות שיווק הפרוייקט שכן כל הדירות נמכרות מראש ואשראי בנקאי סגור מראש היות וכל רוכש מארגן בעצמו את המימון מבעוד מועד.

עד כאן לגבי יתרונות קבוצות הרכישה. כאמור לקבוצות אלו גם חסרונות אשר יש לקחת בחשבון בעת הצטרפות לקבוצת רכישה.

על צד החסרונות של קבוצות רכישה ניתן למנות מספר חסרונות משמעותיים:

בניגוד לרכישה מקבלן, בקבוצת רכישה העלות הסופית של הדירה אינה ידועה ויכולה להשתנות במהלך הבניה בשל שינויים שונים במדד תשומות הבניה ופרמטרים נוספים.

מועד מסירת הדירות אינו ברור שכן בניגוד לקבלן המתחייב על מועד מסירה עם סנקציה על הפרתו. בקבוצת רכישה, התהליך ארוך הרבה יותר שכן הקרקע נרכשת מבעליה ללא שהוסדר נושא היתרי הבניה ותהליכי הרישוי אורכים לעיתים זמן רב ובלתי ידוע.

סטנדרט הבניה, תיכנון הדירות ומפרטיהן יקבע ע"י חברי קבוצת הרכישה באופן דמוקרטי. לפיכך, מי שמצטרף לקבוצת רכישה אינו יכול לדעת מראש פרטים אלו לגבי דירתו מבעוד מועד אלא רק לאחר שהפרוייקט נמצא כבר בעבודה.

ייתכנו שגיאות בעבודה הנובעות מחוסר ניסיון של המארגנים או בחירת בעלי מקצוע שאינם מתאימים ועלולות להאריך את המועד למסירת הדירות או לייקר את הבניה באופן משמעותי.

קיימים היבטים נוספים רבים, לחיוב ולשלילה, של קבוצות רכישה והנושא הנו סבוך ומורכב.

מאמר זה נכתב בסיוע משרד עורכי הדין שרמן, לנדאו ועברי המתמחים בייזום ועריכת חוזים עבור קבוצות רכישה ורוכשים המעונינים להצטרף לקבוצות אלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד ורד

מאת: אוהד ורדמשכנתא07/08/111108 צפיות
נטילת משכנתא היא התחייבות גדולה כלפי גוף בנקאי ומחייבת את הנוטל להבין בדיוק על מה הוא חותם. במאמר שלפניך ניסינו לסקור בקצרה את מסלולי המשכנתא השונים ולתת קוים מנחים לבחירת מסלול המתאים לצרכיך.

מאת: אוהד ורדבניין ואחזקה - כללי29/12/101408 צפיות
רכשתם מגרש במרכז הארץ, טיפלתם בכול האישורים הדרושים ואתם מוכנים לבנות את בית חלומותיכם. כעת הגיע הזמן למצוא אדריכל במרכז שיוכל להעביר את החזון שלכם לנייר ולתכנן את ביתכם. היכן מחפשים אדריכלים במרכז? כיצד בוחרים את האדריכל הטוב ביותר לפרויקט שלכם? האם משרד אדריכלים עדיף על אדריכל עצמאי? ריכזנו עבורכם תשובות לשאלות אלו ועוד במאמר זה.

מאת: אוהד ורדהורות28/12/101842 צפיות
אופניי ריצה לילדים הם אופניים ללא פדלים המיועדים לילדים מגיל 3 ועד 7 ומטרתם ללמד רכיבה על אופניים בצורה מהנה ובטוחה. בעולם בו ילדים משחקים פחות מחוץ לבית ובוחרים את המחשב ובטלוויזיה על פני טיול בחוץ, אופניי ריצה הם כלי חשוב לעידוד פעילות גופנית וחברתית.

מאת: אוהד ורדתחביבים05/08/101925 צפיות
כיום אופני עץ הולכות ותופסות מקום של כבוד בין פריטי החובה לילדים ככלי המכין את הילדים לרכיבה על אופנים ללא גלגלי עזר. מעט על אופני עץ ואופניים בכלל במאמר זה.

מאת: אוהד ורדיזמות עסקית21/04/102003 צפיות
פרק חשוב בכתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכנית שיווקית טובה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות לעסק ולא משנה עד כמה המוצר או הנישה בה הוא פועל אטרקטיביים. למידע נוסף על תוכנית השיווק צפה במאמר.

מאת: אוהד ורדשיפוצים20/04/101233 צפיות
תמ"א 38 יכולה היתה בנוסף לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, גם לפתור חלק לא מבוטל מבועת הנדל"ן שכן היתה מזרימה כמות נאה של יחידות דיור לשוק, בעיקר באיזורי הביקוש ומעט מאזנת את המצב בין הרונים ובין המוכרים. לצערינו לא זה המצב. למידע נוסף צפה במאמר.

מאת: אוהד ורדבניין ואחזקה - כללי25/03/101280 צפיות
סטודנטים מרבים לעבור דירה בתקופת לימודיהם ומיד לאחר מכן, במאמר טיפים איך לשרוד מעבר דירה ויותר חשוב איך לשרוד את חברת ההובלות

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211700 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201519 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201314 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201600 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201006 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica