חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההיסטריה וההיסטוריה של דירות יוקרה בתל אביב

מאת: דודישנדל"ן22/02/20174175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחינה היסטורית, דירות יוקרה בתל אביב לא תמיד היו בנמצא. לצעירים שבינינו אולי פרט זה נראה הזוי, אבל זו הייתה המציאות הישראלית של קום המדינה. למעשה בנייני דירות כפי שאנחנו מכירים אותם כיום החלו להבנות בישראל רק בשלהי שנות ה-60 של המאה ועשרים. עד אז בנו שיכונים הכוללים דירות קטנות, קטנות מדי.

בניית הבניינים החלה ממש עת החל להתפתח המעמד הבורגני בישראל - בשנות ה-70 התחילו לבנות לגובה, אבל גם אז רוב הבניינים לא היו מיוחדים ורובם דמו זה לזה.

לקראת תחילת שנות ה-80 התחלנו לראות בניינים בעלי שבע קומות ויותר (אז הם נראו לנו כמו גורדי שחקים ממש!!!), הם נבנו בעיקר באזור תל אביב, לעתים גם בחיפה. בתקופה זו גם הדירות הפכו למרווחות יותר ובעלות מאפיינים ייחודיים, כלומר, מעט שונות זו מזו. כבר לא היינו חייבים לגור בבנייני רכבת אפרוריים ואפילו היה מצב לנוף, או רחמנא ליצלן, למרפסת.

בשנות ה-90 המהפך הושלם. בתקופה זו לא רק שהחלו לבנות בניינים בכל רחבי הארץ, הם היו שונים זה מזה, בעלי אופי ייחודי, מספר החדרים גדל, הושקעו אלפי שקלים בעיצוב ודקורציה והתחלנו לטעום את טעמם של החיים הטובים.

עם העלייה באיכות החיים התחלנו לראות בקו הרקיע של תל אביב יותר ויותר מגדלים, וליתר דיוק מגדלי יוקרה. השיא היה לקראת סוף שנות ה-90 ונראה שהיד עוד נטויה, שכן ממשיכים לבנות גם היום עוד ועוד מגדלי יוקרה בתל אביב, שמאוכלסים על ידי עשירי הארץ, סלבס וכן, גם על ידי עשירי העולם.

מבחינה היסטרית,

העשור האחרון מסמל את שיא היסטרית הביקושים לדירות יוקרה בתל אביב. אולי זו העלייה בכמות העשירים והמתעשרים החדשים, אולי העלייה הכללית באיכות החיים ואולי זה בכלל בגלל העלייה המתמדת במחירי הדירות בשוק הנדל"ן הישראלי .
הליברליות, היותה מרכז תרבות ועסקים, הדו קיום שמתקיים בה, אזורי הבילוי הרבים, המסעדות, הפאבים והמועדונים, פיתוח התשתיות של העיר – כל אלו תורמים להיסטריה ולמירוץ המטורף אחר דירת יוקרה בתל אביב אבל יש עוד גורמים נוספים.

גם תמורות במדיניות הישראלית בשנים האחרונות תרמו רבות להסתערות על דירות היוקרה של תל אביב. ההקלות במיסים שמדינת ישראל מציעה לעשירים שרוצים להשקיע בנדל"ן הישראלי, היציבות המתמשכת בעליית מחירי הנדל"ן בתל אביב בפרט ובישראל בכלל – גם הם הופכים אותנו למקור משיכה למשקיעים.

ואם מוסיפים לזה את ירידת קרנו של שוק ההון והריבית האפסית על חסכונות שגורמים אף הם  להעדפת שוק הנדל"ן כאפיק השקעה כדאיי יותר על פני שוק ההון – הרי שמתחילה להצטייר תמונה מלאה יותר אודות שוק הנדל"ן היוקרתי בתל אביב, המבהירה לנו מדוע יש כזו היסטריה לדירות יוקרה בעיר הלבנה.

לסיכום, נכון זה ג'ונגל שם בחוץ. יש דרישה גבוהה מתמיד לדירות יוקרה בתל אביב שממשיכה לעלות ונראה שההיצע לא מצליח להדביק את הביקוש, אבל אם פועלים נכון ניתן למצוא גם היום, באווירה ההיסטרית ששוררת, דירות יוקרה בתל אביב – הן להשקעה, הן לנופש והן למגורים.

הארגונים הירוקים בחרו בסוככים כפתרון ההצללה האקולוגי ביותר!

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186673 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/183659 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/1811139 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183348 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181799 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/182835 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישדתות02/05/182450 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222666 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202512 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183244 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183218 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183247 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182581 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182250 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica