חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לו רק היו לי דירות בנווה צדק

מאת: דודישנדל"ן16/03/20183652 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת סקארט

דירות בנווה צדק תמיד הרגישו לי אפופות קסם כלשהו, משהו אקזוטי, זר, לקוח מאגדה אפילו. ובתור אחת שהחלום שלה הוא לחיות בתוך פנטזיה, תמיד נמשכתי מאד לשכונה הזאת. אני אולי קצת מוזרה, אבל אני בטח לא היחידה שמרגישה משיכה לנווה צדק, קשה לומר שאין בה קסם המיוחד רק לה, איזושהי עננה של שלווה ורומנטיקה וחופש ששוכנת בדיוק מעליה.

נכון, היא עברה כל מני שלבים ותהפוכות לאורך השנים, ואפשר להתווכח היום על עד כמה היא באמת כזאת קסומה ורומנטית וכובשת, אבל מבחינתי זה משהו בשורשים שלה, משהו שלא משנה כמה שכבות ושינויים יקרו, לא ייעלם אף פעם. תחושה מסוימת שמתעוררת בפנים גם בטיול קטן בשקט בסמטאות לעת שקיעה.

חוץ מאותה אווירה קסומה, הדירות בנווה צדק הן עצמן חלק מרכזי באופי השכונה. קו מנחה אדריכלי שנותן תחושת כפריות עתיקה ואינטימית, מרגיש קטן וחמים יחסית, אבל עדיין מרווח מספיק. הסמטאות הצרות, הצמחייה והירק והאמנות המקשטת כל פינה ומאפיינת כמעט את כל הדירות בנווה צדק וגם את רחובותיה השמורים. לעתים התחושה היא כמו להתהלך בגלריה אחת גדולה לאמנות, שכן רבים מהדיירים הם אכן אמנים המקשטים את בתיהם וסביבתם ביצירות האמנות שלהם. כך גם כל סביבה מתאפיינת בסוג קצת שונה של אמנות. פסיפס אבנים וזכוכיות צבעוניות, מני פסלים, ציורים, גרפיטי ועוד.

דירות בנווה צדק הן מצרך יקר במיוחד ולמעשה, יוקר המחייה בשכונה הזו ספציפית התרומם פלאים בשנים האחרונות. ככל הנראה בגלל יופייה והאווירה המיוחדת שבה, היא הפכה אט אט למשכן קבוע לתיירים עשירים שלעתים אף מגדילים ורוכשים שם דירות, מה שכמובן מעלה את מחירי הנדל"ן עבור המקומיים. מקומות הבילוי וההסעדה וגם חנויות הנוי הפכו מפוארות יותר ויותר וכך גם עלות הבילוי או הסחורה. יש היאמרו כי הפכה פחות ופחות אותנטית ויותר מצועצעת, מתוירת ו"פלצנית".

עם זאת, עדיין מתקיימים בה סיורים היסטוריים של קבוצות עם מדריך, גם לתיירים וגם לישראלים, כי יש בה גם מטען היסטורי מעניין והיא שופעת סיפורים מרתקים. בשנת 1887 הוקמה נווה צדק והייתה השכונה היהודית הראשונה שהוקמה מחוץ לחומותיה של העיר יפו.בשל כך, ישנן סיפורים היסטוריים רבים סביבה ונופך נוסטלגי המושך מבקרים רבים.

עם כל הטענות שנווה צדק "התקלקלה" וכבר איננה מה שהייתה פעם, אני חושבת שאפילו טיול רגלי פשוט בשעות ערביים, עם גלידה מאחת הגלידריות, בריזה מכיוון הים וסיבוב בין האמנות הפזורה היא חוויה מרגיעה ונפלאה ומהנה. לא צריך הרבה כדי להנות ממנה, לא צריך להיות בעליהם של דירות בנווה צדק, או לשבת בכל המסעדות היקרות או לעשות שופינג בחנויות היוקרה. אפשר פשוט לטייל ברוגע ולדמיין שאתם מהלכים בין סמטאות עתיקות באיטליה או פריז או ספרד, להתמכר לתחושת הניכר הברורה המורגשת ממנה ולהתענג על האקזוטיות, ווזה נהדר כשלעצמו.

 



תגיות המאמר: נדלן, דירות יוקרה


 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186677 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/183664 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/1811179 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183353 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181807 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/182841 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישדתות02/05/182456 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222687 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202514 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183246 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183221 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183249 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182587 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica