חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרמטכ"ל – נחזיר הבטחון לדרום

מאת: אברהם פכטראקטואליה18/07/2018616 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בינתיים, לצערי אין כיסוי להצהרת הרמטכ"ל.

אם אחרי 60 יום ++ של מלחמת התשה על הגדר ועל שדות החקלאים, עפיפוני אש ובלוני הליום – צריך להצהיר כי נחזיר את הבטחון, מדובר בכשלון בטחוני.

את הבטחון והשקט לדרום – היה צריך להחזיר ולממש כעבור 10-7 ימים מקסימום.

הוויכוח בקבינט הבטחוני – שדלף לתקשורת היה מיותר וקצת מרגיז.

זורקי בקבוקי מולוטוב – זורקי רימונים, זורקי חומרי נפץ בצורות שונות – הם מחבלים לכל דבר ובכל גיל.

להזכיר נשכחות מהעבר – בשנות ה-70, סמוך אחרי כיבוש חברון, נער בן 16 זרק רימון על המתפללים במערת המכפלה וגרם להרוגים ולפצועים רבים.

אחרי מלחמת יום הכיפורים נער בן 16 זרק רימון לתוך מכונית של משפחה ישראלית בעזה והרג שני ילדים ואם.

בירושלים וביש"ע רק לפני שנה – ביצעו נערים ונערות בגילאים 14-15-16 דקירות בסכינים, מספריים וכלים חדים אחרים כולל גרימת מוות ופצועים ואני לא מדגיש את עניין זריקת האבנים שגם הם גרמו לפציעות וחבלות.

ובין לבין – עשרות נערים בטרם מלאו להם 18 שנה – ביצעו פיגועים קשים עם נפגעים ופצועים.

מסקנה פשוטה – נערים/ות 15-16 שמעיפים עפיפוני אש וחומרי נפץ – דינם כדין מחבלים וכך צריך להתייחס אליהם וכך צריך לטפל בהם.

מה שראינו עד עתה – בעוטף זה, זאת אוננות בטחונית – עם יתרון בולט לחמאס.

במשחק טניס זה מוגדר: "אדוונטז" חמאס/ג'יהאד.

הגיע זמן שינוי – מגיע בטחון לעוטף עזה וזה לא קשה, כרגע זה "פייק בטחון".

הגדרת סרק למצב בטחוני בדרום – ע"י חיל האוויר, וזה מתסכל ומרגיז

מטרת חיל האוויר לפגוע בתשתיות לא בפעילי חמאס וטרור.(מן התקשורת באותיות גדולות). ואני תמהה ואני דומע ואני מתגעגע לימים שחיל האוויר בהנחיית ממשלת ישראל ידע מה זאת תגובה ומה זאת הרתעה ומה פירוש צה"ל יביא או יחזיר את הבטחון. ואני שואל הרי התשתיות לא יורות לא מעיפות עפיפוני אש לא יוצרות הרתעה ממשית אלא נזק כספי בלבד כאשר הצד השני יורה כדי לפגוע באזרחי ישראל ילדי גן, מוסדות ציבור, בתי כנסת ובתי אזרחים שחיים בתוכם. האם זאת המשוואה הנכונה זה המסר ששולחים להניה וראשי חמאס וג'יהאד שמתפארים במשוואה החדשה שיצרו מתפארים בראש חוצות שהצליחו להכניע את צה"ל. רוצים לפגוע בתשתיות יש לי הצעה לכמה אפשרויות שמשום מה לא נוצלו ואני יודע על מה אני מדבר אחרי שירות של 10 שנים בשטחים ו-7 ברצועת עזה. הניה מתפאר שהחיסולים לא יחזרו על עצמם בשל עמדתם הנחושה של חמאס האמנם. אחרי יותר מחודשיים ימי אש עפיפונים שדות בוערים חקלאיים מתוסכלים, אנחנו משיבים בירי מלפפונים ומראים בנין אחד ריק שהופצץ אמנם עם מנהרת אימונים ועוד כמה פטריות עשן - זאת הרתעה, זה בטחון, זה דומה יותר לאוננות בטחונית או תקשורת צבאית בזיוף אורגזמה בטחונית או אם תרצו: פייק בטחון פייק הרתעה. העבר הלא רחוק לימד את אזרחי ישראל ואת חמאס ג'יהאד שתגובה חזקה כואבת באנשים, ציוד ותשתיות במשולב הביא לרגיעה של כמעט 4 שנים. אז אם ישראל לא לומדת מהניסיון והמנטליות של המזרח התיכון, שכוח ויותר כוח הוא השלב הראשון להרתעה ישימה, ואחריה באים הדיבורים והגזר ולא להפך.