חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פתיחת מושב החורף – נאומי פתיחה

מאת: אברהם פכטראקטואליה19/10/2018765 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נתניהו – בנאום מקיף על הישגי הממשלה עם עקיצות קטנות וגדולות כלפי המתנגדים והביקורת הארסית כנגדו.

הגברת ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה – בנאום קשה לוחמני, תוקפני, מלא תסכול, שנאה אישית לנתניהו והרבה דברי סרק-סרק למען הפרוטוקול, התקשורת והכותרות.

הטענה שפוגעים בדמוקרטיה, כי אין חופש, אין שוויון, פוגעים בתקשורת, הן טענות על גבול המגוחך, כאשר הרשימה המשותפת של המיעוט הערבי מגיעה ל-12 מנדטים, והם מעל בימת הכנסת ובכל העולם מטיילים ומשמיצים ותוקפים את המדינה, זה פגיעה בדמוקרטיה?

כאשר העיתונים הגדולים, תוקפים באופן קבוע את הממשלה, השרים וראש הממשלה, זה פגיעה בעיתונות? רשתו הטלויזיה תוקפות את ראש הממשלה – זה אל חופש התקשורת?

לדעתי, הדברים ששמעתי, מפי לוסי אהריש, באותו יום ממש, עולים בהרבה באיכות ובתוכן על נאומה של ציפי לבני, ולכן אולי הרעיון להחליף ביניהן הוא לא רע.

מושב החורף - נאומים

פתיחת מושב החורף של הכנסת. לבני תוקפת את נתניהו מתוך קנאה, שנאה ותסכול אישי, פוליטי, בכך מוסיפה לו מנדטים על מגש של פוליטיקה. צורת הנאום שפת הגוף, הפנים הביעו תסכול עמוק מהכשלון שלה כשעמדה בראש מפלגה שזכתה ב-24 מנדטים, נכשלה בהקמת ממשלה, ריסקה את המפלגה עד עפר ונשארה עם 6 פליטים איתם, זגזגה למפלגת העבודה. במפלגה הדועכת של העבודה ששלטה ביד רמה במדינה 40 שנה והביאה הרבה הישגים, כיום עומד בראשה גבאי בית כנסת שלא חבר כנסת ולכן מאפשר לגברת לבני המזגזגת להוביל את המפלגה, כאשר רצונה הסמוי הוא להדיחו ולהשתלט על המפלגה. כל הסקרים עד כה מעמידים את גבאי בשולי הרשימה כמתאים לראש ממשלה וגברת לבני נעשתה בעקבות זאת תוקפנית ודורשנית. כל הטענות שהושמעו על פגיעה בחופש הדיבור, העיתונות, השוויון - הם דברי סרק-סרק. כאשר לרשימה המשותפת של איימן עודה יש 12 מנדטים בכנסת, שרובם שונאי ישראל מובהקים, מסיתים מזגים עם הפלסטינאיים ומשמיצים המדינה מעל דוכן הכנסת, זה לא נחשב לדמוקרטיה, לשוויון, כאשר העיתונות תוקפת ורומסת את הליכוד, את ראש הממשלה על כל מהלך - זה לא חופש עיתונות. האם חופש ושוויון, זה רק מה שהתקשורת חושבת ומאשרת. האם שמעתם בנאומי המושב החדש גישה אובייקטיבית, מילה טובה על הישגים בכלכלה, בטחון, קשרי חוץ. האם שמעתם מילה טובה על שב"כ, משטרה, מבצעי מוסד שהיו ועוד יהיו. מה הכל שחור, לא היו הישגים, לא היו שיאים, לא היו סקרים שטוב לחיות במדינה? יש מקום לביקורת, יש המון דברים לתיקון, אפשר להצביע, אפשר להרתיע אפשר להשפיע, אבל צריך קצת הגינות וקצת פרגון במקום שצריך. מה שמפתיע בכל הסיטואציה הזאת שהדברים שאמרה לוסי אהריש בתכניתה בטלוויזיה בהתייחס לחייה הפרטיים ונישואיה, הם הרבה יותר מוצלחים, נכונים וכנים מהנאום של גברת ציפי לבני והם הקיפו הרבה יותר בעיות בוערות מכל הנאומים בכנסת ואולי כדאי להחליף ביניהן לטובת המפלגה. וכדאי להזכיר לגברת לבני שאם היא תחליט לרוץ לבד לבחירות, לא בטוח שתעבור את אחוז החסימה. ואחרי ששמעתי את דברי לוסי אהריש על המצב במדינה והחתונה כדאי ללבני ללמוד איך ומה להצהיר מעל בימת הכנסת. הדברים של לוסי היו מוצלחים בהרבה מהנאום של ציפי, ואולי כדאי וראוי להחליף ביניהן בכנסת. ולסיום לא לשכוח יש לנו ארץ נהדרת ומדינה מג..ני...בה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: