חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כי מצפון תפתח - המנהרה

מאת: אברהם פכטראקטואליה07/12/2018745 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"הפרגון" לממשלה על המבצע – ממש ממיס את הלב, בנוסח פומפוזי, ראוותני, מיותר ואף מילה שההחלטה באה מכיוון הרמטכ"ל, אמ"ן, מוסד ושב"כ במשולב.

העיוורון של האופוזיציה כלפי הממשלה וראשה, הוא כל כך עמוק ומעציב, שקשה לדרוש מהם הבנה או מילה טובה.

עצוב, פתטי, חבל, שאלה הפוליטיקאים, הפרשנים הקטנוניים בצירוף כמה אנשי תקשורת, שרוצים להמליץ לנו על מנהיגות חדשה ודרך חדשה.

חיזבאללה בגיבוי איראן, אמנם רוצים לעשות שרירים מול ישראל, אבל גם הם מבינים היטב שמה שקרה "בדאחייה", הוא קדימון למה שיקרה עם יחליטו בירי טילים על ישראל.

אי לכך בדיקת "הקולונוסקופיה" של המנהרות, נקווה שתעבור בשקט שמא יתפתח לעימות שחיזבאללה לא יתאושש ממנו, ונסראללה אם ישרוד, יוכל פעם נוספת "להצטער פומבית" על מהלך מיותר.

ולא לשכוח – אלה שצועקים היום, שהיה צריך ועדיין צריך להכות בחמאס בדרום ובטרור בצפון, אלה הראשונים, שזועקים שיש קרבנות באדם, ברכוש, בנפגעים ונעדרים.

אז תנו לממשלה לשלוט ולהחליט

מנהרות עליכם ישובי הצפון

הפרגון למבצע בצפון ממש ממיס לבבות מצד התקשורת וקנאים למיניהם בנוסח ספין פומפוזי ואף מילה על לחץ הרמטכ"ל, אמ"ן ומוסד לעיתוי ולמבצע, אבל זאת ישראל של 2019 ואלה עסקניה הקטנוניים. שמעתי את גברת לבני בראיון בוקר ברדיו וקשקושיה וזגזוגיה בנושא המבצע, כל כך הצחיקו אותי, שעוררו אותי לבוקר חדש מלא חדשות פוליטיות דרמטיות על השלכות המבצע ועיתויו. כולל דברי הרהב של רב סמל כבל ואיש עיתון במחנה מר לפיד...וחשבתי לעצמי, אלה עסקניך, אלה רוצים להיות מנהיגיך ישראל.... כמה עצוב... כמה פתטי... וכמה פואטי וכמעט נפלתי מהמיטה. ואסור לשכוח ואסור להשכיח או להדחיק, כל אלה בתקשורת בפוליטיקה והפרשנים המנופחים שטוענים בלהט שצריך עכשיו והיה צריך קודם, למנוע מחמאס וחיזבאללה להתעצם ולהתחמש על ידי מכות צבאיות, הם הם הראשונים שזועקים חמס מעל כל מיקרופון מצוי על מספר הנפגעים, הקורבנות, הפציעות, ההרס בעורף האוכלוסיה במקרה של מלחמה או מבצע מתמשך. אז תפקחו עיניים, פתחו את הראש ותחשבו עצמאית האם הממשלה ביעוץ הרמטכ"ל, המוסד והשב"כ, פועלים וחושבים נכון במציאות הים תיכונית הקיימת. אני חושב שכן...

לבלום את האיום התנ"כי

לבלום את האיום התנ"כי: כי מצפון תפתח המנהרה. הטכנולוגיה התת קרקעית מופעלת בהצלחה ולכך רמז בזמנו נתניהו שבלם את ליברמן מלהרוג את הניה תוך "48 חודשים." משונה, איך ליברמן כשר בטחון טען שלא ידוע לו על שום מתיחות בטחונית בזמן שבצה"ל כבר שנתיים עוקבים אחר המנהרות וההצהרות של חיזבאללה על כיבוש הגליל. להזכיר, תושבי מטולה הזהירו בזמנו על קולות חפירה תת-קרקעיות ולא לקחו ברצינות את הטענות כלפי חוץ אבל לא בטלו כלפי פנים והמשכו באיסוף מודיעיני עד להבשלת המבצע לסתימת הפרצות הבטחוניות. התקשורת והאופוזיציה תקפו את נתניהו, שהוא מאיים לצרכים פוליטיים וצרכים אישיים באיום איראני ובנסראללה בצפון, אבל עתה לא יעזו לחזור בהם כדי לא להראות מגוחכים בעיני הציבור שישה את החיבור בעצמו, נוכח האירועים והעובדות בשטח. גם הקפיצה לבריסל להפגש עם פומפיאו - היא בנושא הזה, בו ישראל מבססת את בטחונה ושומרת על ריבונותה ביד רמה ובזרועה נטויה כלפי מעלה ומטה.

ברגע האחרון:

1. בוגי יעלון בראיון בגל"צ: כשנשאל על אמירתו דאז שלא ידוע לו על מנהרות בצפון, ענה כי ידע אבל שיקר כדי להטעות את האויב.

והשאלה: האם זה חל גם על הצוללות, על פרשת אזריה מחברון, על פרישתו מהממשלה, הכל כדי להטעות את הציבור?

2. לאור הרצון העז לקשור בין החקירות למבצע המנהרות, הצעתי היא לסמן המנהרות במנהרה 1000-5000-4000 ובכך להרגיע את הציבור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: