חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרשנות לחוד – ועובדות לחוד

מאת: אברהם פכטראקטואליה27/01/2019833 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הממשלה ירדה ל-61 מנדטים, וכל קול הפך לקובע מכריע, וח"כ עם שפעת או אסטמה יכול להפיל ממשלה.

הברירה שנשארה – הקדמת הבחירות.

ואז התעוררו הפרשנים וכל הפוליטיקאים הכושלים שהמנדטים בורחים מהם בסקרים, והתחילו להסביר שנתניהו הקדים את הבחירות, בשל החקירות.

ומה שמעניין, שאותם פרשנים הם הם שטענו בלהט שממשלה עם 61 מנדטים קשה לנהל, קשה לשלוט וההחלטות לא יהיו רציונליות אלא החלטות של הישרדות.

המסקנה – מדובר בפרשנים ופוליטיקאים שנעים עם הרוח הנושבת וכך מעוותים מציאות.

ובאותו עניין במעבר חד - הראיון של אולמרט לסיוון רהב, לפיו הוא לעומת נתניהו יצא למעשה צדיק, כשבדרך הוא שוכח את כל עלילותיו ועטיו ודירותיו ובמיוחד מעטפותיו.

צחוק הפוליטיקה – בנט את שקד הימין החדש, נעזר ב"עד המדינה" פילבר בקמפיין הבחירות. ממליץ לו להזהר כי עדי מדינה, זה הופך למקצוע, ראה יומני חפץ.

עובדות לחוד ופרשנות לחוד

איך מפיצים פרשנות כוזבת ומנסים לשכנע באמיתותה. פרשני התקשורת בגיבוי פוליטיקאים שנלחמים על אחוזי רייטינג, צוללים מספרים בכל ראיון מצוי שנתניהו הקדים את הבחירות כדאי למנוע פרסום ההחלטות של היועץ המשפטי. אלא מה, אותם אלמנטים ממש שכחו שהבחירות הוקדמו כי איווט ליברמן פרש בסערה מהממשלה והותיר אותה עם 61 חברים. אותם פרשנים שהיום טוענים שהבחירות הוקדמו, הם אותם פרשנים ממש שטענו בלהט שאי אפשר לנהל את המדינה עם 61 קולות כי זה שביר, זה לא יעיל כי צריך לשמור על קול, ולא נתנו סיכוי ריאלי לממשלה. שכחו גם לציין שלפני פרישת ליברמן, הליכוד טען מעל כל במה שרוצים לסיים הקדנציה במלואה בנובמבר 2019, למרות שהסקרים החמיאו לליכוד והיו שאמרו בקול רם שכדאי להקדים את הבחירות בשל הסקרים המחמיאים. עכשיו כשהבחירות הוקדמו והסקרים עדיין מחמיאים, פתאום כולם רוצים לדעת מה יחליט היועץ המשפטי. ובכן יש לי סקופ והודעה דרמטית: משך השנתיים האחרונות הודלפו ידיעות בדוקות ממקורות יודעי חקירות, שיש בסיס איתן להאשמות על שוחד ו/או הפרת אמונים או קבלת הטבות בשל קידום אינטרסים, וקבלת הטבות באמצעות סיקור תקשורתי חיובי ומלטף. וראו איזה פלא אחרי שהלעיטו את הציבור על בסיס כמעט יומי מה קורה בחקירות, פתאום אצה ורצה הדרך שהציבור ידע לפני הבחירות מה קורה בתיקים, כלומר חוקרים שלוש שנים אלפי עמודים אלפי ראיות ומסמכים, וכל זה ניתן לסכם בחודשיים כאשר השימוע על פי כל ההערכות ימשך לפחות שנה. איפה ההיגיון ואיפה הפרופורציה. ולבסוף נושא נוסף שהמתחרים נלחמים עליו איבוד העמימות מול סוריה. זה נשמע לי כמו שמירת העמימות על הצניעות. סוריה יודעת, איראן גם כן, רוסיה בוודאות, אז איפה ההצטנעות מה כבר לא ברור. שהרי גם לעמימות יש זמן של פג תוקףוהנזק לא גדול עם אתה יוצא גדול.

ברגע אחרון:

פרשנות מוטעית לנושא התרופות להגנת נתניהו

תרמתי במשרד. אין כל פסול ב....תרומות שבאות מחברי המפלגה להגנה של נתניהו, זה חוקי, זה בהתנדבות וזה מרגיז את המתנגדים, כמו שחברים מתארגנים לעזרת חבר חולה, חבר בצרה, חבר מהצבא, חברי מפלגה מתארגנים לעזרת מועמדם. הנסיון להפוך את זה לתרגיל לא חוקי או עקיפת תרומות מותרות לבחירות, הוא לא מוצלח שהרי התרומות למשפט הן כמו תרומות מהציבור למטרות נעלות או כמו דמי חבר למפלגות או עמותות למיניהן. כל זמן שאין חוק האוסר הזאת או מקביל את גובה הסכום, אין מניעה במהלך הלגיטימי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: