חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זהו יום הבוחר

מאת: אברהם פכטראקטואליה12/04/2019833 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוקרים ופרשנים – מוטעים

שלושה גנרלים עם קסטנייטות לא יכלו לסרן מסיירת מטכ"ל. הקמפיין האגרסיבי של השמאל ובמיוחד כחול לבן-רק לא ביבי-חזר אליהם כבומרנג בתוצאה "רק ביבי." הטעות האסטרטגית של השמאל -נוצלה בצורה נבונה על ידי הקוסם הפוליטי שהוביל אסטרטגיה חכמה ויעילה ביותר והראה להם איך מנהלים קמפיין נכון בתנאי שטח קשים. מול תקשורת לא אוהדת ופרשנים זחוחים דעת כמו אברמוביץ שבכל הזדמנות הדגיש את המלצות היועץ והחקירות -אהוד ברק שרץ בהיסטריה מבמה למיקרופון בסיוע של בוגי יעלון להתריע על שחיתות וצוללות-על 13 שנה של די והותר, עשה ביבי את הבלתי יאומן והכה אותם שוק על ירך מבחינה פוליטית. הטעות הגסה "רק לא ביבי" הביאה את הציבור הימני לדבוק בימין ובמנהיגו ולתת לו אוויר להובלה ל-4 שנים נוספות. ההישג של גנץ הוא ללא ספק מרשים אך לא יעיל. היתרון היחיד של גנץ בבחירות הוא יצירת מפלגה נוספת גדולה כאופוזיציה על חשבון הרס השמאל הציוני ,מפלגת העבודה ומרץ, שהביאו את המפלה על עצמם והרוויחו אותה ביושר. מפלגת כחול-לבן, היא מפלגה אד- הוק כמו הרכב של להקת פופ לזמן שאול ללא בסיס אידאולוגי משותף וללא דבק בין אנשיה. המשך הקיום שלה לטווח ארוך הוא בספק גדול והוא עלול להתפורר עם הזמן כמו כיסא של איקיאה. נקודה נוספת להדגשה הן טעויות הסוקרים, במיוחד של מינה צמח שבכל בחירות טועה בגדול (פרט לקמיל פוקס שהיה הקרוב ביותר) כך שלמעשה אפשר לקחת את המדגם של מינה צמח להוסיף בין 7-9 מנדטים לימין ולקבל תוצאה סופית. ושאלה נוספת המצביעה על חוסר ניסיון פוליטי, אדישות, יהירות לרוץ עם נאום נצחון בשעה 12 בלילה ולקבל נאום כשלון ואכזבה בשעה 2 בלילה? ושוב חוזר הניגון הלכתי לישון עם פרס בוזי גנץ והתעוררתי עם ביבי ושרה. הפרשן המהולל אברמוביץ העיד על עצמו כי הוא מבין בכדור רגל טוב יותר מאשר בפוליטיקה שזה נכון אבל שכח את העקרון הקלאסי שכדור רגל משחקים 94 דקות, וגול בזמן פציעות שמביא נצחון הוא מתוק ביותר. ולסיכום אצטט את העיתונאית אילנה דיין "מאוהדי" נתניהו המובהקים בתקשורת האנטי ימנית--שאמרה :ביבי הוא לא קוסם רגיל -הוא הודיני.

הצעת ייעול נגד דיכאון פוליטי

סיוטי לילה. אני זוכר שהלכתי לישון עם פרס וקמתי עם ביבי, ואז הלכתי לישון עם בוזי ושוב קמתי עם ביבי. מתי יפסק הסיוט יש חברים סובלים.

לכל תומכי כחול-לבן

לכל תומכי כחול לבן לא להתייאש, יש לכם ממשלת צללים יפה. גנץ ראש ממשלה, אשכנזי שר לבטחון פנים, לפיד שר חוץ ורכז כתבות על המפלגה בנוסח במחנה - מיקי חיימוביץ שרה לאיכות מזון בריא, בוגי יעלון שר לענייני צוללות וצלילות, ניסנקורן מחזיק בתיק של יועץ כלכלי וועדים גדולים כל היתר פיונים צבועים כחול לבן על לוח השחמט. אז לא להתייאש יש למה לצפות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: