חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תרגיל השימוע של פרקליטי נתניהו

מאת: אברהם פכטראקטואליה17/05/2019799 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שימוע ותרגילו שרוב הפרשנים לא מבינים

תרגיל השימוע של נתניהו. רוב הפרשנים המקשקשים בנושא לא מבינים את הנושא. כרגע יש עו"ד אחד שאסף את החומר, היתר לא משתתפים בשל אי ההסדר לגבי שכר הטרחה. פרקליט אחד לא יכול ולא מסוגל לשימוע אם לא יקבל דחייה רצינית אשר אי אפשר למנוע ממנו אם רוצים הליך שימוע רציני, כמקובל וכמגיע לאיש ציבור בכיר. כשהשימוע יתקרב לשלב הקריטי, ונושא שכר הטרחה יסודר, יחזור כל הצוות לפעילות אינטנסיבית לפני החלטת היועץ. ובאשר לשכר טרחה לפרקליטים, על פי התקשיר של עובדי המדינה, מגיעה השתתפות המדינה בלי קשר למצבו הכספי על פי חוק. ובאשר לתרומות להגנה: לא נראה לי שהמדינה או הפרקליטות יכולות להתנגד לאזרח שרוצה לתרום מכספו למשימה הזאת. בוודאי לא נראה לי שקרוב משפחה מוכן להרתם לעזרה. כמו שהמדינה קיבלה בשמחה את התרומה של המיליונר קהאן למבצע "בראשית", והמדינה קיבלה בשמחה את התרומה של המיליונר שמביא את מדונה תמורת שני מיליון דולר לשני שירים, כך אין לה מעמד להתנגד לדוד מיליונר שרוצה לעזור. וועדת ההיתרים יכולה לקבוע סכום השתתפות המדינה ואת היתר הוא יכול לקבל מתרומות, אלא אם המדינה תצהיר לגבי כל המקרים שפרטתי לעיל, תודה על ההצעה, המדינה תעשה זאת לבד. ומאחר ואין סיכוי קלוש שזה יקרה במציאות, אין לבלום את המקור הכספי כל עוד הוא חוקי. כמו שלא ניתן לבלום תרומה להקמת בית חולים או אגף או מתנ"ס או מוזיאון על ידי תורם אדיב.

מסקנה: תרגיל השימוע מרוויח זמן יקר, ההחלטה בדבר המימון תתקבל וההחלטה תתקבל והשירה תמשיך לנסוע. וקחו בחשבון שבפועל נתניהו לא זקוק לחוק הצרפתי או לחוק הישראלי החדש שרוצים להריץ על פי התקשורת, שהרי על פי חוק יסוד הממשלה לא ניתן לפטר או להדיח ראש ממשלה מכהן שהוגש נגדו כתב אישום עד לפסק דין חלוט, לאמור מחוזי ועליון, ואולי גם בג"צ. ועד אז הוא יכול טכנית לסיים שתי קדנציות. אז תחשבו על זה...

חוק החסינות – המעורר סערה

גם היום לפי חוק יסוד הממשלה, יש חסינות לתפקיד. צרפת, בה יש החוק הצרפתי – אינה מדינת עולם שלישי, ודמוקרטיה חזקה. הסערה היא בכוס מים, ולדעתי נתניהו יש לו חסינות לתפקיד, יכול לוותר על המהומה – ולצאת גדול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: