חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכות הציבור לדעת – אבל בערבון מוגבל

מאת: אברהם פכטראקטואליה11/07/2019741 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אבל לזכות הציבור לדעת – יש מגבלות וגבולות אשר הציבור לא תמיד ולא בכל נושא צריך להיות מודע לכל הפרטים והשלכות, אלא להסתפק בידיעת המסגרת הכללית בלבד.

יש נושאים בטחוניים, מבצעים, מדיניים, לפעמים כלכליים או קשרי חוץ שהציבור לא צריך לדעת את כל הפרטים הרלוונטיים לפני, בשעת או אחרי...

בנושאים בטחוניים, מבצעים, יש פרטים מוכמנים טכניים בעלי חשיבות בטחונית, מבצעית, שהשתיקה יפה להם וטוב שכך.

בפרסום על הכשלים במבצע בעזה, היתה לדעתי, פרסום יתר מוגזם, במיוחד הפרסום על ירי על כוחותינו מכוחותינו, ולדעתי היה מקום להסתפק בביצוע תחקיר מבצעי שמסקנותיו ילמדו ויושמו וחיילנו נלחמו בגבורה כולל חברים שנפלו במהלך הקרב.

הציבור זכאי לדעת, אך לא את כל התמונה

תחקיר הצבאי ,על המבצע בעזה על תוצאותיו פורסם בכותרות יתר בתקשורת .לדעתי בצורה מוגזמת ומיותרת ,במיוחד הגילוי על שני לוחמים שנהרגו מאש כוחותינו. על מה ולמה הפרסום הזה, למי זה מועיל כאשר הנזק המבצעי האישי המשפחתי והציבורי קשה יותר מהגילוי המיותר. מה הפסול הצבאי, מבצעי, ציבורי בפרסום בנוסח....המבצע בעזה נחקר יסודית מבחינה מבצעית על כל היבטיו והמסקנות יוצאו וייושמו בהתאם. הלוחמים שהשתפו במבצע פעלו בגבורה עד לחילוץ המוצלח תוך הקרבה וגילוי אומץ לב של החברים שנפלו ונפצעו בשעת קרב...שירתתי 22 שנה ומדי פעם אני משתומם על פרסומים מיותרים שמשרתים יותר את האויב מאשר את הציבור הישראלי ועוד לא מצאתי תשובה הגיונית. לדעתי הפרסום המפורט על המבצע בעזה והכשלון הוא גדול יותר מהכשל המבצעי בפועל.

ברגע האחרון

בעקבות התחקיר שפורסם, הודיע חמאס על נצחון של חמאס במבצע הכושל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: