חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משפט חוזר - לזדורוב

מאת: אברהם פכטראקטואליה30/10/2019735 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאלמנטים האלה שבחוק – יש להוסיף נימוק נוסף שנקבע בפסיקה ע"י הנשיא (לשעבר) פרופ' ברק והוא: "חשש לעיוות דין". שלדעתי מתממש במקרה זה במלואו.

אני רוצה להדגיש שכבר מההרשעה במחוזי בנצרת כתבתי וטענתי והתראיינתי – שיש לזכות את זדורוב מחמת הספק. אני מקווה שאכן זה יקרה.

בקשה למשפט חוזר- זדורוב בכלא כבר 13 שנה.

בקשה למשפט חוזר לרומן זדורוב. כבר אחרי ההרשעה במחוזי כתבתי כי היה מקום לאור החקירה הכושלת, השחזור הבעייתי, המדובב הפרובוקטור, וחורים נוספים בראיות התביעה. ואת זה אני אומר כתובע בכיר מהפרקליטות שהופעתי בעשרות תיקי רצח, שהיה מקום לזכותו מחמת הספק. מאז כתבתי באתר זה והתראיינתי בתקשורת, תוך דגש על הפשלות בחקירה והראיות הלא חד-משמעיות ובעיקר חוסר בראיות פורנזיות חד-משמעיות, כולל הסכין המשוננת שהמכון הפתולוגי קבע שאיתו נרצחה תאיר ראדה ז"ל, ולא סכין יפנית שנתפסה אצל זדורוב. לכן הבקשה למשפט חוזר שהגיש סנגורו של זדורוב עו"ד ירום הלווי עם ראיות חדשות חזקות בהחלט במקומה. זו הזדמנות להדגיש-כי בנוסף לאלמנטים הקבועים בחוק להגשת משפט חוזר. כמו ראיות חדשות שלא היו ידועות או מצויות בידי הצדדים בזמן המשפט והערעור נוסף אלמנט חדש וחשוב בפסק דין מנחה של הנשיא לשעבר פרופסור אהרון ברק בו נאמר כי "חשש לעיוות דין" הוא בסיס למשפט חוזר. ובמשפט זדורוב, היה ללא ספק, עיוות דין מהדהד. אי לכך אני מקווה שנשיאת העליון תענה לבקשה ותצהיר על משפט חוזר בהקדם. ואז אני מצפה מהפרקליטות כדי להציל את כבודה וכבוד המערכת המשפטית להסכים לזיכוי מחמת הספק ללא משפט חדש .סיום נקודה אישית בגילוי נאות עו"ד ירום הלווי היה מתמחה שלי בפרקליטות מרכז, אני מקווה שלמד ממני משהו חשוב וחיוני במשפט, כי מאז הוא נסק למעלה והפך לעורך דין פלילי מוביל אך בעיקר, רודף צדק ואמת-ומעל לכל כשהוא מאמין בקליינט הוא נלחם למענו בכל הכוח ובכל הלב. ואין אדם מתקנא בבנו או תלמידו--אלא רק מתגאה בו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: