חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שר המשפטים ושר לבטחון פנים – נגד הפרקליטות

מאת: אברהם פכטראקטואליה05/11/2019677 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השר אמיר אוחנה והשר ארדן - באותו יום של חקירת מטה נתניהו וחדירה לטלפון, תקפו את צמרת הפרקליטות ואת נציגי המשטרה, על חקירות חריגות, טעויות מביכות, ללא הסבר לציבור.

לכל אלה שמאמינים שהשרים פוגעים בשלטון החוק, כדאי להבהיר, ששר ממונה על משרדו רואה ומבין שמתנהגים או מתנהלים בצורה לא תקינה, אלה הכפופים לו – רצוי וראוי שישמיע קולו ויתירה מכך יעשה מה שנדרש לתיקון הפגמים.

שרים ונבחרי ציבור – לא נבחרו כדי שישתקו או יפחדו מלבקר, להעיר ולתקן.

השר אוחנה צודק, בביקורת שלו, המציאות מוכיחה זאת, ההדלפות נמשכות שנים, נלחמים בהם שנים ושום דבר לא זז.

היועץ המשפטי מנדלבליט שהיה קשור בפרשת הרפז, תקף את הפרקליטות על ההדלפות נגדו, היום הוא שותק, מחפה, אדיש לנעשה, בתחום שתחת פיקוחו.

ביקורת השר אוחנה על צמרת הפרקליטות, אינה פגיעה בדמוקרטיה או שלטון החוק, אלא תיקון וסגירת חורים, בגג שדולף בפרקליטות.

מסיבת העיתונאים הדרמטית של שר המשפטים אוחנה. הקשבתי לדבריו בקשב, ואני יכול לומר כעו"ד 45 שנים ובעיקר כאיש פרקליטות 12 שנה ,כי שר המשפטים צדק בביקורת הנוקבת שלו על צמרת הפרקליטות. שלא תהיה אי הבנה בנושא, השר לא כיוון את דבריו אל מאות הפרקליטים שעוסקים במלאכה אלא אל קבוצה קטנה בצמרת שמשתמשת בכוחה הרב כדי לפגוע או לטרפד או לסלק אנשים טובים שלא מתאימים לקו המשפטי שהצמרת המצומצמת מובילה או מאמינה בו. הפרקליטות במיוחד היושבים בירושלים התנגדו ועדיין עושים זאת בהצלחה לביקורת פנימית לבדיקת ההדלפות ממנה ומהמשטרה לבדיקת פוליגרף במקרים חריגים ולבדיקה מעמיקה של תיקים תפורים נגד אישי ציבור או חשש לתפירה.

הרשימה ארוכה ומגוונת כמו רובי ריבלין בטרם מונה לנשיא פרופסור נאמן שר המשפטים, הרמטכ"ל רפול, השופטת גרסטל, גיבור ישראל אביגדור קהלני ועוד. פרשת ההדלפות היא פצע מדמם כבר הרבה שנים ומנסים להסתיר זאת בכיסוי של פלסטר במקום טיפול שורש בתופעה הקשה. ליברמן חווה זאת על בשרו משך כמעט 15 שנה, כך גם אריק שרון ומעל כולם בנימין נתניהו. מאחר וביבי נמצא במשחק כבר 20 שנה הרדיפה אחריו וכמות ההדלפות מחקירותיו יכולים למלא ספר. לדוגמא: בפרשת עמדי והמתנות הגיעו עיתונאים וצלמים למעון ראש הממשלה לפני שהגיעו השוטרים ויתירה מכך אחד העיתונאים צלצל לביבי וביקש את תגובתו לפשיטה הסודית עוד טרם הגיעו השוטרים והצטלמו בחגיגיות מופגנת עם הקרטונים שהוחרמו. האם אתם חושבים שמישהו נחקר, מישהו הודח מה פתאום. יש עוד עשרות דוגמאות בנושא ויש עשרות כתבות וראיונות שניתנו כנגד התופעה המחפירה הזאת אך עד עתה לא נעשה דבר.

ועכשיו משהו לגבי השימוע וההחלטות לא הגיוני ולא סביר לתת תשובה מנומקת ויסודית משפטית או ציבורית בזמן הקצר שנקבע לשימוע ולהחלטה החשובה. נכון שבהרבה מקרים של שימוע היו מקרים שהסעיפים בוטלו או שונו אך בנוגע לראש ממשלה לא היתה בהילות וקיצור דרך כל כך קצר ומהיר אלא אם התוצאה הסופית ידועה כבר מקודם או קרוב מאוד אליה. שהרי הודלף ממקור אנונימי שהפרקליטה המובילה שיצאה לחופשה מפנקת בזמן השימוע רק חזרה וכבר גיבשה את דעתה שלא שונתה מלפני חופשתה. והרי זה לא חדש ומפתיע שמי שמגיש כתב חשדות עליו עמל שנתיים ישנה את דעתו תוך יומיים. ולגבי התגובות ששמעתי אחרי מסיבת העיתונאים של אוחנה מפרשנים וכתבים פליליים כולל פוליטיקאים מתנגדי נתניהו, בא לי קצת לגחך, קצת לצחקק על תגובות כביכול תמימות ומתחסדות של פגיעה בשלטון החוק או נסיון למוטט את המערכת המשפטית מאותם אנשים שנותנים את ידם לפגיעה בשלטון החוק כשהדוגמה האחרונה היא חקירת החוג המקורב לביבי בשל הטרדת העד פילבר בנוסח מכונית של חב"ד שמתנהגת כמו מכונית של אלטע זאכן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: