חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיקור חיובי – וסיקור שלילי

מאת: אברהם פכטראקטואליה16/11/2019892 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם פרסומים כלליים יהפכו לנושא, לתביעות, הראשונים להפגע זה העיתונים, התקשורת בכללותה ופגיעה חמורה בחופש העיתונות.

הפרקליטות רוצה ליצור תקדים בתיק 4000 שעלול להיות מסוכן.

סיקור סיקור תרדוף

אם סיקור חיובי הוא שוחד, מה לגבי סיקור שלילי הוצאת לשון הרע פגיעה בפרטיות במעמד בפרנסה. השופטת באשקלון קפצה על העגלה כדי לקבל כותרות במשפט על שוחד ודמי לא יחרץ כשהסיקור במקומון הוא שולי ביותר. אבל השופטת הבינה את הפוטנציאל של תיק וואלה והבעיות של הפרקליטות בנושא ומיהרה לעזרתם עם קריצה לקידום בבוא היום שזה כשלעצמו סיקור חיובי אישי...אז אולי זה גם ....לגוף הנושא אין תקדים בארץ או בעולם הדמוקרטי לסיקור חיובי, שהוא שוחד. על פי קריטריון זה יש להעמיד לדין את כל ראשי הממשלה והשרים מאז קום המדינה עד ימינו אלה. ופרט לכך הרשעה בנושא זה תביא מכה קשה לתקשורת ולעיתונות חופשית. אז אנא כל התומכים הצעקנים המתלהבים והמתלהמים להרגע ולחשוב כמה מהלכים קדימה כולל ההשלכות לכל הכיוונים.

סיקור חד-ממדי

סיקור מעין זה, יכול להתבצע רק במדינה רודנית, מפחד שלטוני.

פגישות עם עורכי עיתונים

הציבור כבר שכח, ששנים רבות, בשנות 60-70, היו פגישות של עורכי העיתונים, שבהם סוכמו מה יפורסם ומה לא – כולל בענייני מדינה ובנושאים של מנהיגים, שרים וראשי ממשלה, מעין צנזורה פנימית בהסכמה. אבל זה היה לפני, הרשתות החברתיות, האינטרנט והטכנולוגיה.

ברגע האחרון: גלגל הצלה – וסיקור חיובי.

המכתב של שי ניצן, פרקליט המדינה, לחבריו ולשופטים מכהנים, מעין קבוצת "ווטסאפ", שתתגייס להגן עליו ועל הפרקליטות, כנגד התקפות על מעשים חריגים, בניגוד לחוק ולנוהלים, הוא יותר ממעשה חריג, הוא פגיעה באמון הציבור במערכת.

המכתב – "לחבר טלפוני" – הוא גילוי שחייב בדיקה של וועדה משפטית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: