חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צנתור לב

מאת: גיא אלוןמחלות לב08/01/201010137 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הליך צנתור הלב מבוצע על מנת לבחון את הלב ואת העורקים הכליליים שלך. ההליך משמש על מנת לבחון את זרימת הדם בתוך העורקים הכליליים, זרימת הדם ולחץ הדם בתוך חדרי הלב, לבחון את איכות התפקוד של שסתומי הלב, ולבחון האם קיימים פגמים בתנועת דפנות הלב. אצל ילדים, ההליך מבוצע על מנת לבחון בעיות לבביות שהיו קיימות כבר בלידה (פגם לבבי מולד).

המטרה לביצוע צנתור לבבי היא על מנת לאבחן האם אתה סובל ממחלות בעורקים הכליליים שלך (טרשת העורקים). במידה ואתה סובל מטרשת העורקים, הליך רפואי זה יכול לאבחן את הכמות ואת המיקום של המשקעים השומניים ומשקעי הסידן (פלאק) אשר גורמים להיווצרות היצרויות בעורקים הכליליים שלך. התוצאות המתקבלות מביצוע צנתור לבבי יכולות לבחון את מידת היעילות שתהיה לביצוע ניתוח מעקפים או צנתור מלעורי ראשוני (percutaneous coronary intervention PCI) כגון ביצוע כירורגיה בכלי הדם.

הליך הצנתור המלעורי הראשוני (PCI) דומה במהותו לביצוע צנתור ללבי אך ייעודו הוא לפתוח את העורקים הכליליים הסובלים מהיצרויות. בעזרת הליך הצנתור המלעורי הראשוני הרופא המטפל בך יוביל צינורית גמישה ודקה (צנתר) אל תוך העורקים הכליליים המוצרים על מנת לפתוח אותם בעזרת כלים מיוחדים ובכדי לשפר את זרימת הדם שלך אל עבר הלב. ישנם שני סוגים של צנתור מלעורי:

  • כירוגיית כלי דם בעזרת הכנסת תומכן (סטנט). ניתוח כלי הדם מבוצע בעזרת הצמדת בלון קטן לצנתר. ברגע שהצנתר נמצא במיקום המתאים בתוך העורקים הכליליים, מנפחים את הבלון. הלחץ עשר נוצר על ידי הבלון המנופח דוחף את הפלאק אל עבר דופן העורק על מנת לשפר את זרימת הדם. ברגע שהפלאק נדחס אל עבר דפנות העורק, מוכנס מתקן זעיר הבנוי מחוטי מתכת, המכונה סטנט, אל תוך העורק ומסייע להשאיר אותו פתוח. הסבירות לחסימה מחודשת של העורק לאחר הכנסת הסטנט נמצאת בסבירות נמוכה יחסית לאפשרות זו בביצוע ניתוח בכלי הדם ללא הכנסת סטנט. זהו הליך כירורגיית כלי הדם הנפוץ ביותר. נא ראה צילום של ביצוע כירורגיה בכלי הדם.
  • Atherectomy. הליך זה יכול להיות מבוצע במהלך ביצוע צנתור לבבי על מנת לפתוח עורקים כליליים עם חסימה חלקית. ברגע שהצנתר מגיע אל עבר החלק החסום של העורק, מכשיר חיתוך, מכשיר מסתחרר (כגון rotoblade) או קרן לייזר, מסייעים להסיר את הצטברות הפלאק. הליך זה מבוצע בשילוב של ניתוח כלי הדם בעזרת בלון או הכנסת סטנט.

ניתן לבצע בדיקות נוספות במהלך ביצוע צנתור לבבי על מנת לאתר בעיות לבביות. ניתן לבצע בדיקת צילום רנטגן, המכונה ventriculogram, אשר מודד את מידת שביעות הרצון מזרימת הדם דרך חלקו השמאלי של הלב שלך. הבדיקה בוחנת את תנועות הדופן של חדר הלב השמאלי ואת תפקודם של מסתמי הלב.

המאמר מוגש מטעם IMED פורטל הרפואה המקיף והגדול ביותר בישראל ,  ניתן למצוא בו את אינדקס הרופאים הרשמי של אתר YNET.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111699 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112213 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102397 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012422 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102413 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא מחלות לב

מאת: דניאל seoמחלות לב12/06/147245 צפיות
אם אתם מחפשים אטרקציה מהנה ואטרקטיבית לימי הקיץ החמים המתקרבים ועימם עולה הטמפרטורה מדי יום, מצאנו לכם פעילות מהנה וכיפית לכל המשפחה.פארק מים זו החוויה הכי מהנה להעביר יום שלם בכיף ובהנאה בימי הקיץ הרותחים.

מאת: ישראלמחלות לב27/10/139159 צפיות
מאמר העוסק בתרופות מדללות דם ביחוד קומדין COUMADIN.המאמר מסקר את התרופה ,שימוש,והצורך בניטור ומעקב של רמת התרופה בדם.

מאת: ישראלמחלות לב08/07/132204 צפיות
ניתוח לב פתוח אחד הארועים הכי לא צפויים שנוחתים עלייך ביום בהיר אחד, לרוב מדובר בניתוח מעקפיים אך בניתוח מסתמים מרבית הניתוחים הם יזומים ומתוכננים מראש.זה מתחיל בעבודה, בזמן נהיגה או באירוע עם כאבים בחזה ,לחץ ותחושה רעה, ישנם כאלה אשר מסתובבים מס' ימים עם התחושה הזאת ומרגישים עייפות וחולשה בהליכה או עלייה במדרגות עד שמגיעים לרופא או למיון כי הכריחו אותם או המליצו להם. ישנם כאלה שמגיעים במסגרת בדיקות לחדר כושר ומשם הם מגיעים לצינטור ואף לחדר ניתוח בעל כורחם. יש לציין שהאחרון הוא מקרה הכי טוב מבין השאר משום שזה יזום והלב אינו נפגע ותהליך ההחלמה מהיר יותר.

מאת: מיכאל רומנסקימחלות לב26/05/132125 צפיות
הלב הוא, כיודע המשאבה שאחראית על זרימת הדם הסדירה בגוף האדם. על מנת לאפשר לדם לנוע בכיוון הנכון, ולמנוע ממנו מצב של זרימה הפוכה, מכיל הלב מסתמים - ארבעה במספר. לעיתים, פגיעה במסתמים עשויה להצריך התערבות כירורגית לצורך תיקון הבעיה באמצעות החלפת המסתם הפגום. למרבה המזל, מדובר בניתוח קל, יחסית. למעשה ניתוחי מסתמים הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל. מרכזים רפואיים פרטיים מציגים, גם בתחום זה, יתרונות רבים.

מאת: רוני סופרמחלות לב13/12/129214 צפיות
ורידים הם כלי הדם בגוף אשר מחזירים דם מהזרועות, הרגליים ושאר האיברים אל הלב. אי ספיקה ורידית היא מצב בו זרימת הדם בורידים חסום או מוגבל. אי ספיקה ורידית יכולה להתרחש בגלל מספר הפרעות – בעיקר פקקת של ורידים עמוקים ודליות. בורידים בריאים ישנה זרימה מתמדת של דם מאיברי הגוף. ישנם שסתומים בתוך הורידים ברגליים אשר מונעים מהדם לזרום בכיוון ההפוך.

מאת: לי באומןמחלות לב23/04/129106 צפיות
מחלת לב היא המחלה השכיחה ביותר בעולם המערבי, והתמותה ממנה רק הולכת וגדלה. למטופלים שחיים עם מחלה חמורה יש מספר צרכים בסיסיים מהמערכת הרפואית: ניהול כאב וסימפטומים, הימנעות מהארכה לא מתאימה של גסיסה, להשיג תחושה של שליטה והעצמה של יחסים עם אחרים משמעותיים.מטופלים עם בעיה לבבית סובלים מעייפות, כאבים, דיכאון, בצקות, נדודי שינה, דיכאון, בלבול, אנורקסיה ועצירות. טיפול פליאטיבי יכול לסייע למטופלים ובני משפחותיהם בשלב הסופני ולהפחית עלויות מהמערכת הרפואית, אלא שמעט הרופאים מפנים לטיפול פלאטיבי

מאת: רויטל בוחניקמחלות לב01/12/118975 צפיות
הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו. התקפי לב הם מצבים מסוכנים העשויים להביא למוות וכדאי לדעת כיצד ניתן למנוע אותם ואיך אפשר לטפל בהם. להלן כמה עובדות אודות התקפי לב שכדאי שתדעו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica