חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כשל מוסרי – או כשל משפטי

מאת: אברהם פכטראקטואליה31/05/2020661 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשל משפטי

השופט העליון מני מזוז: נאשם בראשות ממשלה - כשל מוסרי. ובכן זה אותו מזוז שהיה בין 11 שופטי בג"צ שקבעו פה אחד שנאשם יכול להרכיב ממשלה, כי יש לו רוב בכנסת, כלומר: רוב בעם, ועומדת לו "חזקת החפות". זה אותו מזוז שיודע שחוק יסוד הממשלה קובע מפורשות שנאשם כראש ממשלה יכול להמשיך לתפקד עד פסק דין חלוט, ואותו מזוז שעם כניסתו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בנאום ההכתרה הצהיר בפסקנות כי הפרקליטות יורה חץ, ואחר כך מציירת סביבו מעגל, ועל סמך הנחה זו בניגוד לדעת פרקליטת המדינה דאז עדנה ארבל סגר את תיק האי היווני הקשור לאריק שרון. זה אותו מזוז שיודע על עשרות תיקים בהם אנשי ציבור, ראשי ערים ושרים יצאו זכאים לאחר שהואשמו על-ידי היועץ המשפטי כמו פרופסור נאמן שר המשפטים, השר קהלני (גיבור ישראל), השר רפול, הנשיא ריבלין, שכמעט הועמד לדין על תיק שהורידו מהבוידם, ושורה ארוכה של ראשי ערים ומועצות שזוכו מאשמות של שחיתות והפרת אמונים.

ולכן אני רואה באמירה של השופט מזוז כשל משפטי בראש וראשונה והיה מצופה ממנו שיחכה עד להחלטה והכרעת הדין כדי לקבוע איזה סוג כשל זה. ברור היה לשופט מני מזוז שאמירה שלו תקבל כותרות ראשיות בתקשורת, ומצופה משופט עליון ליתר איפוק ושיקול דעת משפטי ופוליטי. ומאידך מי הסמיך את השופט מני מזוז, להיות המצפון המוסרי של החברה או של בית המשפט או השופט העליון של המוסר או המוסריות. אולי כדאי להשאיר זאת לשיפוט הציבור ובעיקר רוב הציבור. וכדאי לזכור, כל האישומים היו ידועים לציבור הבוחרים לפני שלוש מערכות הבחירות ושנתיים קודם לכן בשל הדלפות רצופות, תוך קביעת עמדה של הרשעה ובכל זאת, רוב הציבור בחר שלוש פעמים רצוף כולל ממשלת אחדות בצורה חד משמעית בעד. כלומר: תחליטו בעצמכם ואל תחכו ששופטים יחליטו במקומכם בכל הקשור למוסר, לאמונה, לדרך חיים למסורת ודרך ארץ.

נ.ב: אותו יועץ משפטי מנדלבליט, בהיותו נחקר על פרשת הרפז כפרקליט צבאי ראשי, תקף בחריפות את הפרקליטות והמשטרה במילים בוטות על הדרך והשיטה. ואחרי שמונה, ציפו שיעשה משהו בנידון של דרך החקירות ההדלפות ושימוש מופרז בכוח, הכוח שיש בפרקליטות. ודבר לא נעשה והוא נבלע בתוך המערכת, לכן זכותו המשפטית והמוסרית מוטלת בספק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: