חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלשייך ו-40 האישומים

מאת: אברהם פכטראקטואליה02/09/2020551 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כדי למנוע אי הבנה – מותר לאלשייך להתראיין, לכתוב ספר, להסביר את עמדותיו, לתת את גרסתו לאירועים, אבל לא בעיתון שבמשמרת שלו, הבעלים ונותן הטון בעיתון, עומד לדין – בחברותא עם ביבי.

הכשלונות של אלשייך – מהדהדים למדי, הראיון עם אילנה דיין, פרשת ניצב ריטמן, הפרשיות המוסריות של הניצבים שנאלצו להתפטר, ולא עם כיבודים אלא עם אישומים.

האמון במשטרת ישראל בהנהגתו, ירד לשפל וחבל וזאת למרות שמונה בתקופת נתניהו תוך מחשבה שהצלחתו בשב"כ תביא לשינוי מרענן במשטרה.

אלשייך שיצא "מחושך לאור" – הסתנוור מאור הזרקורים של התקשורת והחל לפשל בראיונות ובהופעות מיותרות.

מסקנה – האיש כשל מבחינה משטרתית, מקצועית ולא היה מתאים לתפקיד. זה קורה!

אלשייך – שלא שייך למשטרה

הראיון הנרחב של המפכ"ל הנכשל רוני אלשייך ואיפה הוא מתראיין, בעיתון שבעליו נאשם ביחד עם נתניהו, והם עומדים יחד לדין. ומה אומר אלשייך המפכ"ל שבמשמרת שלו היתה החקירה שנתניהו יורשע, וזה עוד בטרם החל המשפט הענייני, ואף מילה על מוזס ועל אישומיו ועיתונו. האם זה בסדר לא נראה לי, מחד מותר ורשאי אלשייך להתראיין ולהציג את גרסתו אבל מאידך בשל מעורבותו בפרשיות ומעמדו דאז כראש הפירמידה המשטרתית היה ראוי שימנע בשלב זה מלהתראיין, ובוודאי לא לעיתון שבעליו גם הוא נאשם, ולהביע עמדה כנגד נאשם אחר באותו תיק. זה מצביע על שיקול דעת לקוי כמו הראיון והתוכן שהיה לו עם אילנה דיין. כמו הגיבוי והחיפוי שנתן בפרשת תת ניצב ריטמן והתבטאויות מיותרות ומטופשות נוספות במהלך הקדנציה שלו. אם אלשייך חשב או קיווה לנהל את המשטרה בסגנון השב"כ ובשיטותיו, הוא טעה והטעה את האחרים, ובכך כשל קשות. בקיצור הראיון היה מיותר, מלא בשאלות קשות שלא נשאלו, לא נענו ולא הושמעו. עדיף היה לו היה שומר על זכות השתיקה או לא מגיב על תעלולי החקירה של עדי המדינה, מגנה או פוסל את התרגילים המסריחים של העד חפץ ואחרים הלחצים הלא חוקיים, ובעיקר את ההדלפות השיטתיות מהחקירות און ליין ישירות לכתבים.

בקיצור הקדנציה של אלשייך היתה כשלון מהדהד מתמשך וחבל שלא נקט בעקרון והחכם בעת ההיא ידום. ברוח זו יש להתייחס לראיון וגם לאכסניה שלו. תחשבו על זה וגם על העיתוי... מסקנה סופית: האיש שבא מהחושך יצא לאור, הסתנוור מהשמש ומהפרוז'קטורים של התקשורת, והוכיח שמבחינה משטרתית, מקצועית לא היה בשל ומתאים לתפקיד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: