חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שטיפת מוח - בקפסולות

מאת: אברהם פכטראקטואליה28/10/2020847 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרשן בכיר אוהב נתניהו, טוען שההסכם מבורך אבל המסגרת שלו דפוקה, כי הסתירה את עסקת הנשק מכחול לבן. פרשן בכיר ותיק לענייני ערבים, מתקן אותו בכך שמי שהדליף את העסקה, זה נציג דמוקרטי, במסגרת מלחמת הבחירות בארה"ב ויתירה מזאת, "ממתי יש לנו אופציה על מכירות נשק של אמריקה". שאלה טובה, אותה אני שואל כבר שנים, ללא מענה רציני.

לא נראה לכם מגוחך, שישראל יכולה להתנות את קשריה עם ארה"ב שהיא תחליט למי למכור נשק, אמנם הנשיאים האמריקאים הבטיחו לשמור על עליונות ביטחונית ישראלית בתקציבים ובכלי נשק מתוחכמים, אך לא התחייבו למנוע מהם להרחיב השפעתם או למכור נשק גם לאחרים.

עכשיו תארו לעצמכם, מצב היפותטי אבל יכול לקרות במציאות. נבחר נשיא בארה"ב שאומר: נמאס לי מהמזרח התיכון, מישראל והפלסטינים והסכסוכים שם, ואני יוצא מהאזור, כמו שהתחיל במהלך הנשיא אובמה.

לוואקום שייווצר נכנס בשקיקה הנשיא פוטין שיישאר עוד 20 שנה בתפקיד ואומר לארצות ערב: "אני אעזור לכם בתקציבים בנשק כמו בסוריה, אל תדאגו, מה יגידו אזובי הקיר הישראלים.

הדיקטטור הזהוב

הדיקטטור הזה בבית הלבן עשה זאת כמו נפוליון בזמנו, כיבושים, הסכמים, מכירת נשק מתוחכם בלי לקבל אישור של תו כחול לבן ומסתפק בשתיקה של הימין השפוי, חוצפן חסר תקנה ועוד לפני הבחירות. לא יאומן כי ייחתם...

בוגי וגנץ הברווז – קצת הומור ציני

בוגי וגנץ: אם טראמפ לא יפסיק לעשות הסכמים עם ביבי בלי ידיעתנו, נפסיק את הסיוע לאמריקה וישראל לא תעמוד מאחורי אמריקה בשעת צרה, חוצפה למכור F35 בלי הסכמת ישראל ועוד לפני הבחירות. אנחנו נגיב מיד בהחרמת מלאניה ולא ניסע לסלובניה עם מסכות, ושטראמפ לא יתערב לנו בבחירות ובהפגנות כי לפיד וכחול לבן לא יסכימו להמשיך בקשר החולני הזה, אתם הבנתם...

ההסכמים עם האמירויות ושכניהן, הן נכס אסטרטגי חדש של ישראל, והן יוצרות חומת מגן נוספת מול איראן שהולכת ומאבדת מכוחה באיזור.

ויתירה מכך – הפלסטינים יוצאים כמעט מהמשוואה הישנה השחוקה, שבלי הסכם עם הפלסטינים לא יהיה שלום באזור.

המציאות מוכיחה את ההיפך ובגדול – שלום תמורת שלום, בלי התנאיות מיוחדות.

ולכל השואלים, מתלבטים, מבקרים, מתנגדים – האם היה כדאי לבטל על ריבונות (בשלב זה) ביהודה ושומרון, ולא להתנגד להתעקש על F35 – התשובה באותיות גדולות, ועוד איך כי המצב ביהודה ושומרון לא ישתנה לרעה, גם ללא סיפוח עכשווי ואילו השלום האזורי יביא רק לשגשוג כלכלי, שקט, בטחונו וקלף מנצח חזק בידי ישראל במו"מ עם הפלסטינאים.

לסיכום – שטיפת המוח הפוליטית המונהגת ע"י אגודה מגמתית, כולל שיתוף של אנשי צבא ומוסד לשעבר, היא לא רצינית ולא משוכנעת, מדובר באנשים עם עבר מפואר אבל עם ראיית עתיד של קטרקט או בצורה ציורית יותר, ראיית עתיד עם משקפת סגורה.

נ.ב.:

לגבי הטוענים בלהט - למה ראש הממשלה מקבל החלטות לבד ללא הקבינט והחליפי, כדאי להבהיר בצורה פשוטה.

ראש הממשלה מקבל הרבה החלטות לבד, המתבקשות מתפקידו.

החלטות של רגע הקשורות בביטחון המדינה וחיי אדם, כמו מבצעים של המוסד, שרק ראש המוסד וראש הממשלה מודעים לכך.

אם ראש הממשלה יצטרך בכל הכרעה כזאת, לפנות לקבינט, עוד שזה לא יבוצע, ידלוף ויתבטל.

אם נניח שנשיא ארה"ב – אומר לראש הממשלה, זה יישאר ביננו בלבד, עד לסיכום סופי, נראה איזה חכמולוג יגיד שצריך להודיע להתייעץ עם הקבינט והחליפי.

החיים הביטחוניים והמדיניים – מרכיבים מהלכים סודיים וטוב שכך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: