חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבני דרך לקראת רכישת בית החלומות שלכם

מצאו מתווך נדל"ן טוב

מובן שאין הכרח להסתייע במתווך, כדי שיעזור לכם למצוא את בית החלומות שלכם, אבל אתם עשויים לגלות שזה יחסוך לכם זמן וכסף. מתווכים לרוב דורשים 2% פלוס מע"מ, גם מהרוכש וגם מהמוכר. על פי החוק בישראל, המתווך צריך להיות בעל רישיון, אז ודאו שהמתווך שלכם מורשה. לרוב, מתווכים יבקשו מכם לחתום על מסמכים שונים בטרם יראו לכם נכסים. מאחר שזה עשוי להיות חוזה מחייב, כדאי לכם להראות את המסמך לעורך הדין שלכם לפני שתחתמו.

קחו מהנדס מבנים שיבדוק את הדירה

אלא אם אתם נהנים לקחת סיכונים, סביר להניח שתרצו לבטל את העסקה אם המהנדס מוצא פגמים מבניים או כל פגם רציני אחר בדירה. על פי סוג הבעיות שמצאתם, אתם תוכלו להתמקח על מחיר נמוך יותר עם המוכר, שלוקח בחשבון את הסכומים שתיאלצו להוציא כדי לתקן את הליקויים. ייתכן גם שהמחיר שנאמר לכם הוא מחיר סופי, בלי קשר לליקויים שנמצאו בדירה. אם המוכר לא יסכים לתקן פגמים או לרדת במחיר תצטרכו להחליט אם אתם מעוניינים להמשיך בעסקה.

דו"ח מהנדס כתוב עולה לרוב כ-500$ בצירוף מע"מ. דו"ח בעל פה הוא לרוב חצי מהסכום, אבל דו"ח כתוב יהיה שימושי יותר, אם תגלו בעיות בלתי מדווחות בהמשך.

תנו ייפוי כוח לעורך דין שייצג אתכם

עורך הדין שלכם

  • יערוך את בדיקת הזכויות כדי לוודא שהמוכרים אכן בעלי הדירה ולגלות אם קיימים שיעבוד או חובות קודמים על הנכס
  • ינהל משא ומתן על החוזה, כולל לוח הזמנים לתשלומים
  • ינהל את חובות המיסוי שלכם
  • ינהל את תהליך ההרשמה של הזכויות על הנכס

ישנה אפשרות שעורך הדין שלכם יסייע לכם בפתיחת חשבון בנק, יקל על התשלומים המחויבים ואפילו יסייע לכם עם מסמכי המשכנתא.

על עורך הדין שלכם לתת לכם הערכה לגבי סך העלויות של התהליך, כולל כל התשלומים הקבועים והמשתנים הכרוכים בו. למשל, משתנה אחד הוא ביטוח הנכס, שיכסה אתכם במקרה שיש טעות בבדיקת הזכות או ברישום.

שכר טרחה משפטי נע בין 0.5% ל-2% ממחיר הנכס, פלוס מע"מ.

התייעצו עם שמאי מקרקעין

השמאי יכול לומר לכם אם המחיר המוצע הגיוני או לא, ויכול לבדוק את השכונה ואת הוראות תוכנית בנין ערים החלה באישור. הוא יזהיר אתכם לגבי תוכניות עתידיות ברחוב או בשכונה, שעלולים להשפיע על ערך הנכס או על רמת הנוחיות. תוכלו גם לגלות אם לנכס שאתם שוקלים לקנות יש תוספות לא חוקיות שנבנו עליו, ואם תוכלו לקבל אישור לבנות תוספות בעתיד. אם הנושאים האלה חשובים לכם, התייעצו עם שמאי מקרקעין לפני שתחתמו על החוזה.

בדקו את מצבכם הכלכלי

גם אם אתם לא ממש חייבים משכנתא, אתם עשויים להחליט שתעדיפו לממן את הרכישה מהלוואה ולא להשתמש בכסף שלכם. אם אתם  בוחרים להשתמש בכסף שלכם, בדקו אם הוא זמין מיידית או לא. אם אתם מסתמכים על משכנתא שתממן את הרכישה, ודאו שהבנק מאשר לכם את ההלוואה לפני שתחתמו על החוזה. ברגע שתחתמו, אין דרך חזרה מבלי לשלם פיצויים למוכר, אלא אם נקבע אחרת בחוזה.

סוכני משכנתאות

אם אתם מתכננים לקחת משכנתא מבנק למשכנתאות, כדאי לשקול להתייעץ גם עם סוכן משכנתאות. סוכן משכנתאות יכול לבדוק עבורכם את ההלוואות המוצעות בשלל בנקים למשכנתאות, ולנהל עבורכם משא ומתן, כדי לקבל את שיעור הריבית הטוב ביותר. הוא גם יכול לעזור בחישוב ההחזר החודשי למשכנתא בשקלים. סוכני משכנתאות גובים לרוב עבור שירותיהם 1.5% מהמשכנתא פלוס מע"מ.

בכל מקרה שתשכרו אנשי מקצוע, אל תחששו לשאול את כל השאלות שעולות, וודאו שאתם מבינים את כל זכויותיכם וחובותיכם. קחו את זה צעד צעד, ותגלו שתוך זמן קצר תחתמו על חוזה, ותהיו בדרככם לבית החלומות החדש שלכם.

משרד עורכי דין במודיעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית.

http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניקול לוין

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101174 צפיות
אם אתם שוקלים לקנות נכס מיד-שנייה, כדאי שתהיו מודעים למלכודות אפשריות, ואיך להימנע מהן. הנה 11 דרכים להגן על הכסף ועל הזכויות שלכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101309 צפיות
כשרוכשים דירה יד שנייה, ישנן הוצאות נוספות, מעבר למחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101786 צפיות
כשרוכשים דירה חדשה הנמצאת בבנייה, ישנן הוצאות נוספות, מלבד מחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101438 צפיות
בשעה טובה החלטתם להשקיע בנדל"ן ועכשיו אתם מוכנים לעבור לשלב הבא: להפוך את הנכס למקור הכנסה על ידי השכרתו. הטיפים שלהלן יסייעו לכם להגן על השקעתכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101407 צפיות
שוכרים פוטנציאליים מעדיפים בדרך כלל להשתמש בהסכמי שכירות מן המוכן. אלה הם הסכמי שכירות סטנדרטיים אותם מספק המתווך או הנרכשים בחנות או בדואר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101376 צפיות
ככל ששער השקל מתחזק לעומת הדולר, עסקאות נדל"ן בישראל מתבצעות בסכומים שקליים ולא בדולר ארה"ב, כפי שהיה נהוג בעבר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/102494 צפיות
עובדה ידועה היטב היא כי מרבית הקרקעות במדינת ישראל נמצאות בבעלות המדינה. הקרקעות עליהן ניצבות ערים שלמות, דוגמת בית שמש ומודיעין, כמו גם חלקים גדולים בערים נוספות, נמצאים בבעלות הממשלה. קרקעות אלה מנוהלות על ידי גוף ממשלתי הקרוי מינהל מקרקעי ישראל.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201512 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201310 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica