חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיסי נדל"ן שכדאי להכיר

מס שבח

אם אתם מוכרים בית, דירה, קרקע, חנות, משרד או כל נכס נדל"ני אחר, יש סיכוי שתצטרכו לשלם מס שבח. זהו מס המוטל על כל רווח שלכם כתוצאה ממכירת הנכס.

אם אתם מוכרים קרקע או נכס מסחרי, לא תוכלו לבקש פטור ממס שבח. עם זאת, אם תמכרו דירה למגורים, אתם עשויים להיות פטורים ממס שבח, בתנאים מסוימים. לדוגמה, תוכלו לקבל פטור אם עשיתם שימוש בדירה למטרות מגורים ולא מכרתם דירה בארבע השנים האחרונות (אם ברשותכם יותר מדירה אחת) או במהלך 18 החודשים האחרונים (אם זוהי הדירה היחידה שלכם).

לפני שתמכרו דירה, יהיה נבון להתייעץ עם עורך דין לענייני נדל"ן לגבי מצב מס השבח במקרה שלכם, לבדוק אם אתם זכאים לפטור ואיך המכירה הזאת עשויה להשפיע על פטורים עתידיים, להם אתם זכאים, במכירת נכסים אחרים.

כדי לרשום את הזכויות לדירה על שם הקונה, יש לשלם את מס השבח, או להוציא פטור. משום כך, עד להוצאת אישורים אילו יש להפקיד את הכסף בנאמנות.

מס מכירה

מס מכירה חל על נכס מסחרי או נכס למגורים, כשהבעלים עוסקים במכירת נכסים למגורים בתור עסק. הוא אינו מוחל על מכירת נכס למגורים על ידי אנשים שאינם עוסקים בנדל"ן למחייתם. מס המכירה מחושב בכ-2.5% ממחיר הנכס, באופן בלתי תלוי אם הנכס נמכר ברווח או הפסד. עם זאת, יש מקרים בהם המוכר עשוי לקבל הקלה ולשלם רק.0.9% מס זה בוטל במהלך השנה שעברה.

מס רכישה

מס רכישה משולם על ידי הרוכש בכל עסקת מקרקעין. יש לשלם אותו תוך 50 יום מחתימת החוזה, או להסתכן בקנס. המס הוא אחוזון מהמחיר, המחושב על פי מדרגות. מדרגות המס מעודכנות בד"כ כל שלושה חודשים.

במקרים מסוימים, הרוכשים עשויים להיות זכאים לפטור חלקי ממס רכישה. למשל, נכים ועולים חדשים זוכים להקלה, כמו גם מי שרוכש דירה בתור תושב חוץ ואז עולה לארץ תוך שנה. במקרה האחרון, הרוכשים מקבלים החזר על חלק ממס הרכישה ששולם ביתר. אם עליתם לארץ לפני שרכשתם את הדירה, אתם זכאים לקבל הקלה במהלך 7 השנים מאז שעליתם.

הקלה ניתנת גם למי שמקבל דירה במתנה מבן משפחה. במקרה כזה, המקבל משלם שליש מגובה המס בעסקה רגילה. עם זאת, אם המקבל רוכש דירה נוספת, מבלי למכור את הדירה שקיבל, מס הרכישה גבוה מהרגיל.

לא ניתן לרשום את הנכס על שם הרוכש עד שמס הרכישה שולם.

את מדרגות מס הרכישה הנוכחיות ניתן לראות באתר שלנו.

היטל השבחה

זהו מס המשולם כאשר הרשויות מאשרות שינוי לתוכנית בניין עיר (תב"ע) לשכונה, המביאה לעלייה בערך הנכס. המס הוא 50% מהערך המוסף לנכס (לפי הערכת שמאי) בזכות השינוי בתוכנית.

דוגמאות להיטל השבחה הן כאשר אדמה חקלאית מוסבת לאדמה למגורים או כשזכויות הבנייה לבית או בניין עולות, מה שמאפשר לבעלים לבנות תוספת לבית.

היטל ההשבחה משולם כשהבעלים מוכרים את הנכס, או כאשר הוא מבקש היתר בנייה. אם אתם שוקלים לרכוש נכס, כדאי שעורך הדין שלכם יכלול את תשלום היטל ההשבחה בתוך העסקה, בכדי שלא לעכב את רישום הנכס על שמכם. כדאי גם שעורך הדין שלכם יבדוק אם היו תוכניות נוספות לשינוי תוכנית בניין עיר, שעשויות לגרור היטל השבחה בעתיד.

ארנונה

זהו מס המשולם לרשות המקומית עבור הנכס. הוא משולם פעם בחודשיים, אך ניתן גם לשלם אותו מראש לכל השנה. ישנם מקרים בהם ניתנים פטורים מלאים או חלקיים, למשל, עולים חדשים פטורים מתשלום ארנונה בשנה הראשונה. גם אזרחים ותיקים מקבלים הנחה. ישנן קבוצות נוספות, כמו משפחות מעוטות יכולת, הזוכות להקלות.

אם הארנונה אינה משולמת, אי אפשר לרשום את הדירה על שם הרוכש, כך שחיוני לבדוק ולהתייחס לעניין זה במהלך עסקת נדל"ן.

מס הכנסה על שכירות

רשות המסים בישראל מטילה מס הכנסה על דמי השכירות המשולם לבעל בית. בנכסי מגורים,כ- 900 הדולרים הראשונים פטורים ממס. כל סכום מעל כ- 900$ לחודש חייב במס.

בעל בית יכול לבחור איך לחשב את מס ההכנסה באחת משלוש השיטות הבאות:

  1. 10% מההכנסה, כולל 900 הדולרים הראשונים לחודש.
  2. 30% מכל ההכנסות שלו, כולל 900 הדולרים הראשונים לחודש, פחות הוצאות מוכרות שניתן להחסיר.
  3. 30%מהסכום מעל 900$ בחודש, כפול שתיים.

כדאי שרואה החשבון שלכם יעשה את החישוב, כדי לראות איזו שיטה היא הטובה ביותר עבורכם.

על שכירות של נכסים מסחריים מוטלים מסים בגובה של 30% מההכנסה (כולל 900 הדולרים הראשונים לחודש) פחות הוצאות מוכרות.

חשוב!

המאמר הזה מציע סקירה כללית של מסי נדל"ן והוא נכון ליום כתיבתו.
המידע הכלול במאמר כפוף לשינויים.
התייעצו תמיד עם עורך הדין שלכם לענייני נדל"ן או רואה החשבון שלכם, על מנת שיסייעו לכם לחשב את המסים ואת הפטורים שאולי תהיו זכאים להם.

משרד עורכי דין במודיעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית.

http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניקול לוין

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101174 צפיות
אם אתם שוקלים לקנות נכס מיד-שנייה, כדאי שתהיו מודעים למלכודות אפשריות, ואיך להימנע מהן. הנה 11 דרכים להגן על הכסף ועל הזכויות שלכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101309 צפיות
כשרוכשים דירה יד שנייה, ישנן הוצאות נוספות, מעבר למחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101786 צפיות
כשרוכשים דירה חדשה הנמצאת בבנייה, ישנן הוצאות נוספות, מלבד מחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101438 צפיות
בשעה טובה החלטתם להשקיע בנדל"ן ועכשיו אתם מוכנים לעבור לשלב הבא: להפוך את הנכס למקור הכנסה על ידי השכרתו. הטיפים שלהלן יסייעו לכם להגן על השקעתכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101407 צפיות
שוכרים פוטנציאליים מעדיפים בדרך כלל להשתמש בהסכמי שכירות מן המוכן. אלה הם הסכמי שכירות סטנדרטיים אותם מספק המתווך או הנרכשים בחנות או בדואר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101376 צפיות
ככל ששער השקל מתחזק לעומת הדולר, עסקאות נדל"ן בישראל מתבצעות בסכומים שקליים ולא בדולר ארה"ב, כפי שהיה נהוג בעבר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/102494 צפיות
עובדה ידועה היטב היא כי מרבית הקרקעות במדינת ישראל נמצאות בבעלות המדינה. הקרקעות עליהן ניצבות ערים שלמות, דוגמת בית שמש ומודיעין, כמו גם חלקים גדולים בערים נוספות, נמצאים בבעלות הממשלה. קרקעות אלה מנוהלות על ידי גוף ממשלתי הקרוי מינהל מקרקעי ישראל.

מאמרים נוספים בנושא מיסוי מקרקעין

מאת: בנימין קלינגרמיסוי מקרקעין01/03/211012 צפיות
פסיקות שונות של בתי המשפט – העליון והמחוזי – מהחודש האחרון מלמדות סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין קובע מסגרת זמן של 4 שנים לפתוח שומת מס שבח או מס רכישה. לאחר 4 שנים, קובע הסעיף כי השומה ומה שנקבע בה לגבי המיסוי הם סופיים. מסגרת הזמן הזו מגלמת את האיזון בין עקרונות של סופיות, ודאות ויציבות מצד אחד לבין העיקרון של הטלת מס אמת בצד שני.

מאת: בנימין קלינגרמיסוי מקרקעין10/11/205314 צפיות
עבירות בתחום התכנון והבניה הפכו זה מכבר "מכת מדינה". על פניו ובהיעדר מגבלות תקציביות, היה ראוי לאכוף טיפול בכל עבירות הבניה, באשר הן. דא עקא, במציאות המוגבלת, במגבלות כוח האדם והתקציב, הרי שאין מנוס מקביעת תעדוף אכיפה, תוך מתן עדיפות לעבירות חמורות יותר וככאלה שהועדה המקומית שמה לעצמה לטפל בקדימות לאחרות. אופן התעדוף, מטבע הדברים, שונה מועדה אחת לאחרת ונקבע בשיתוף התביעה העירונית, מחלקת הפיקוח על הבניה, מנהל ההנדסה ואגף רישוי בניה ובליווי המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות המדינה. מדיניות זו נתונה

מאת: ניב אבןמיסוי מקרקעין05/10/162473 צפיות
אחד התחומים שנמצא כעת בכותרות הוא דווקא זה של בעלי הדירות אשר המדינה מנסה לחלץ מהם את כל ההשקעות הללו שיעברו לכדי מגורים אצל אנשים ואולי גם תיעצר הרכישה של דירות על ידם, וזאת בעזרת כל מיני מיסים מלבד מס רווח הון על הדירות הללו.


מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין28/07/151902 צפיות
משה, חתם ביום 1.2.54 על חוזה שכירות של חנות. לאור התקופה הממושכת של שכירות החנות (מעל 14 שנה) התגבשה למשה זכות של דייר מוגן לפי חוק הגנת הדייר, מבלי ששילם דמי מפתח.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין14/04/152160 צפיות
דוגמא 25.1: מכירת דירה יחידה; מכירה לפני תקופת המעבר ואחריה; תושב חוץ ביום 1.1.2012 רכש יחיד תושב ישראל 2 דירות מגורים מזכות לראשונה בחייו. ביום 31.12.13 מכר היחיד דירה ראשונה בפטור ממס מכוח סעיף 49ב(1) לחוק. ביום 1.1.2015 מכר היחיד את הדירה השניה.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין11/09/143224 צפיות
סעיף 49ב(5) לחוק מיסוי מקרקעין, (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963 (להלן - החוק) מעניק פטור במכירת דירה מזכה שקיבל המוכר בירושה בהתמלא כל התנאים הבאים:

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica