חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבעה דברים שעורך הדין המטפל בענייני הנדל"ן שלכם צריך לבצע עבורכם

 1. להבין מה דרוש לכם

על עורך הדין שלכם לסייע לכם לשאול את השאלות הנכונות ולקבל את התשובות להן אתם זקוקים. במקרה של רכישת דירה מיד שנייה, למשל, על עורך הדין לדעת מתי אתם מעוניינים לקבל חזקה בנכס, מה יהיו תנאי התשלום הטובים ביותר עבורכם, כיצד אתם מתכננים לממן את הרכישה, מהם הפריטים אותם אתם מעוניינים שהמוכרים ישאירו בדירה, האם הגעתם להסכמה על המחיר, האם אתם מתכננים שינויים מבניים בדירה ועוד.

2. להסביר את התהליך

אחד מהאמצעים הטובים ביותר להוריד את הלחץ הכרוך בתהליך היא היכולת לצפות את העתיד, או במילים אחרות, לדעת מה עומד להתרחש. בין אם אתם רוכשים או מוכרים נכס, על עורך הדין להסביר לכם את מכלול התהליך המשפטי בשפה פשוטה וקלה להבנה. ההסבר צריך לכלול פרטים גם בנוגע לתהליכי משכנתא כגון הקפאה, גרירה או סילוק. עליכם לקבל גם רשימת הוצאות, אשר יצטרפו לתקציב המתוכנן, הכוללת עלויות שכר טרחה, מס רכישה והוצאות הקשורות לענייני משכנתא, רישום, שמאי, מהנדס ומתווך במידת הצורך.

3. לבדוק את מעמדכם המשפטי הפרטי

עורך הדין המטפל בענייני הנדל"ן שלכם צריך לבקש מכם לאשר את מעמדכם המשפטי בישראל. לעובדת היותכם אזרחים זרים, עולים חדשים או תושבי ישראל עשויה להיות השפעה על זכויותיכם למשכנתא ולפטור חלקי ממס רכישה.

במידה ואתם מוכרים דירה, על עורך הדין לבדוק את מעמדכם בנוגע למס על רווחי ההון (מס שבח). עליכם לדעת האם אתם זכאים לפטור מהמס, ובמידה ולא, מהו שיעור המס שתידרשו לשלם. על עורך הדין לבדוק בנוסף כיצד עשויה עסקה זו להשפיע על עסקאות נדל"ן עתידיות צפויות בהקשר עם חבות המס בגינן.

4. לבדוק את מעמדו של הנכס

על עורך הדין המטפל בכם לבדוק את מצבו הרישומי של הנכס במטרה לאמת את זהות הבעלים הנוכחי של הנכס וכדי לברר האם קיימים משכנתאות, עיקולים או התחייבויות אחרות שנלקחו כנגד הנכס. לאחר בדיקת כל המסמכים הרלבנטיים לבדיקת במצב הרישומי, אמור עורך הדין להיות מסוגל להגיד לכם האם קיימות בעיות כלשהן העלולות להקשות על ביצוע העסקה בכל אופן שהוא. על עורך הדין לבדוק בנוסף את נושא היטל ההשבחה ואת מידת השפעתו עליכם.

5. לנהל משא ומתן על החוזה

עורך הדין שלכם הוא זה שאמור לייצג אתכם במסגרת המשא ומתן. עורך דין שהוא בנוסף מתווך מוכשר ומנוסה יהווה יתרון עבורכם בעת ניהול המשא ומתן על התנאים הטובים ביותר עבורכם, שיהיו במקביל הוגנים לשני הצדדים בעסקה.

לאחר שתגיעו להסכמה על כל הפרטים, יבדוק עורך הדין את הטיוטה הסופית ויכין או יבדוק את כל המסמכים הנדרשים. על עורך הדין שלכם להיות נוכח במעמד החתימה על מנת שיוכל לטפל בכל בעיה העלולה לצוץ ברגע האחרון וכדי להבטיח כי שני הצדדים לחוזה חותמים על כל המסמכים הנדרשים.

6. לטפל במסמכים

לאחר החתימה על החוזה, על עורך הדין למסור הודעה על ביצוע העסקה לרשויות המס ולקבל אישור סופי לתשלום הנדרש או לפטור ממס. ללא אישור זה, העברת זכויות הקבע בנכס עלולה להתעכב. במידה ואתם הרוכשים, על עורך הדין שלכם לרשום הערת אזהרה לזכותכם בלשכת רישום המקרקעין או ברשות הרלבנטית במטרה להגן על זכויותיכם עד לביצוע רישום הנכס על שמכם.

לאורך תהליך העסקה, על עורך הדין לסייע לכם לנווט בין הררי המסמכים והניירת המשפטית, בין אם מדובר במסמכים ממשלתיים או אחרים. לדוגמא, הבנק למשכנתאות עשוי לבקש מסמכים מסוימים ועל עורך הדין לדאוג לספק את אותם המסמכים במידת הצורך, בלוויית הסבר מדוע הם נדרשים.

עם השלמת העסקה על עורך הדין לוודא את ביצוע העברת הזכויות בלשכת רישום המקרקעין או כל רשות רלבנטית אחרת. זהו שלב קריטי בתהליך במידה ואתם הרוכשים. במידה והנכס לא ירשם על שמכם, אתם עשויים להיתקל, בין היתר, בקשיים עם הבנק למשכנתאות במידה ותרצו לקחת משכנתא או למכור את הנכס בעתיד.

7. לפתור בעיות

עורך הדין המייצג אתכם אמור לאתר את כל מוקדי הבעיה ולמצוא להם פתרון בכל שלב של התהליך. בכל מקרה של אי עמידה בהתחייבויות החוזיות, על עורך הדין לטפל במחלוקת המתעוררת במהירות ובאופן שישאיר כמה שפחות טעם רע אצל הצדדים. עורך דין טוב הוא כזה שתוכלו להסתמך עליו שיצפה מראש וימזער את הבעיות באופן שיאפשר השלמה חלקה של עסקת הנדל"ן.

בעזרתו של עורך הדין הנכון, הבקי ברזי החוקים העוסקים בנדל"ן, אמורה עסקת רכישה או מכירה של נכס להיות תהליך פשוט ולא בעייתי.

משרד עורכי דין במודיעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית.

http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניקול לוין

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101173 צפיות
אם אתם שוקלים לקנות נכס מיד-שנייה, כדאי שתהיו מודעים למלכודות אפשריות, ואיך להימנע מהן. הנה 11 דרכים להגן על הכסף ועל הזכויות שלכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101307 צפיות
כשרוכשים דירה יד שנייה, ישנן הוצאות נוספות, מעבר למחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101784 צפיות
כשרוכשים דירה חדשה הנמצאת בבנייה, ישנן הוצאות נוספות, מלבד מחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101436 צפיות
בשעה טובה החלטתם להשקיע בנדל"ן ועכשיו אתם מוכנים לעבור לשלב הבא: להפוך את הנכס למקור הכנסה על ידי השכרתו. הטיפים שלהלן יסייעו לכם להגן על השקעתכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101404 צפיות
שוכרים פוטנציאליים מעדיפים בדרך כלל להשתמש בהסכמי שכירות מן המוכן. אלה הם הסכמי שכירות סטנדרטיים אותם מספק המתווך או הנרכשים בחנות או בדואר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101375 צפיות
ככל ששער השקל מתחזק לעומת הדולר, עסקאות נדל"ן בישראל מתבצעות בסכומים שקליים ולא בדולר ארה"ב, כפי שהיה נהוג בעבר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/102491 צפיות
עובדה ידועה היטב היא כי מרבית הקרקעות במדינת ישראל נמצאות בבעלות המדינה. הקרקעות עליהן ניצבות ערים שלמות, דוגמת בית שמש ומודיעין, כמו גם חלקים גדולים בערים נוספות, נמצאים בבעלות הממשלה. קרקעות אלה מנוהלות על ידי גוף ממשלתי הקרוי מינהל מקרקעי ישראל.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211688 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201315 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201504 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201300 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201586 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20996 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20952 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica