חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מינוף שיווקי באמצעות ועדה מדעית מייעצת (Scientific Advisory Board)

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/20101388 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ www.spectra-analytics.com

חברות טכנולוגיות מיישמות היום דיסציפלינות שהינן בחזית המדע והחיבור עם מומחים מהאקדמיה ומוסדות מחקר בתחומי המדע והטכנולוגיה המגוונים מתחיל בדרך כלל כבר בשלב היזמות.

בחברות טכנולוגיות רבות היזם הוא מומחה אקדמי או שבמהלך הקמת המיזם שולב מומחה בעל שם בצוות המוביל.

מומחה זה קובע במידה ניכרת את התייחסות הסביבה העסקית להיתכנות הטכנולוגית של המיזם.

בנוסף, ועל מנת לחזק את מוקד הידע מוקמת בדרך כלל ועדה מדעית מייעצת חיצונית לחברה המשמשת כוועדת היגוי בכל הקשור ליישום המדעי/טכנולוגי/רפואי של מוצרי החברה.

ועדה זו מתכנסת מעת לעת ודנה בכל היבטי הפיתוח והיישום הטכנולוגי אשר החברה מתלבטת לגבי דרך ניהולם ופתרונם.

לוועדה המדעית המייעצת (Scientific Advisory Board) חשיבות רבה בבניית תדמיתה של החברה, חשיפתה לשוק הבינלאומי וקידום מקצועי של תהליכי הרגולציה ובסופו של דבר, בנייה והפעלה נכונה של צוות זה תשפיעה במידה ניכרת על ערכה של החברה והמימוש העסקי לבעלי המניות.

השקעה ארוכת טווח

הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. 

ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

ועדה שמכירה היטב את סוגיות היסוד של החברה, שנבנתה כצוות הטרוגני המייצג את כלל הדיסציפלינות הרלוונטיות למיסחור הטכנולוגיה/המוצר, שפיתחה זיקה לחברה והנהלתה – תניב פירות רבים לאורך הדרך, תהיה מסוגלת לתת מענה איכותי תוך זמן קצר ותתרום משמעותית לחוסנה של החברה.

הועדה המדעית המייעצת צריכה לפעול לתוך האירגון פנימה ולסייע בתהליכי קבלת ההחלטות ובמקביל לפעול מול ממשקי האירגון החיצוניים לקידום האינטרסים של החברה.

שיקולים מרכזיים לגיבוש תמהיל מומחי הועדה

השיקול המרכזי הינו המובילות המדעית והטכנולוגית בתחומי פעילותה של החברה וההכרה והמעמד המקצועי הבינלאומי.

זמינות המומחה – טיבם של מומחים טובים שהינם מבוקשים מאד, החברה צריכה להבין את המורכבות בהתקשרות מסוג זה ולוודא שאינו פוגע בקידום פעילות החברה. מומלץ לוודא כי אין ניגוד אינטרסים או חשיפת מידע מול התקשרויות אחרות של המומחה.

מעורבות בפעילות מקצועית/ציבורית – חברות של המומחה בועדות מקצועיות בתחום וועדות היגוי ציבוריות/ממשלתיות, יכולה לסייע לקידום פעילותה של החברה.

ייצוגיות – יכולתו של מומחה להשפיע נובעת לא מעט ממאפייני אישיותו ולא רק ממקצועיותו.

יכולת ביטוי, שליטה מגוונת ובשפות ותקשורת בין אישית טובה ישפיעו במידה ניכרת על תרומתו לחברה.

צוותיות, השלמת היכולות של שאר חברי הועדה – הצוות צריך להיות הטרוגני ביכולותיו, אך בעל יכולת לפעול ביעילות ובהרמוניה.

מעורבות בתהליך השיווקי

מומחי הועדה המדעית המייעצת במקרים רבים מייצגים היטב את צורכי השוק, מכירים את מובילי הדעה ולמרות מעורבותם העסקית, נתפסים כגורם מקצועי אובייקטיבי בניגוד להנהלת החברה ולצוות השיווקי שמזוהים כבעלי אינטרס ישיר.

הועדה המייעצת יכולה לסייע לפעילות השיווקית, בין השאר, בתחומים הבאים: 

·         קידום מהלכים מול רשויות הרגולציה

·         קידום פירסום מאמרים מקצועיים לגבי הטכנולוגיה/המוצר של החברה

·         בחברות ביומד וביוטק - תכנון נכון של פרוטוקול הניסוי הקליני שהינו קריטי להצלחת הניסוי

·         השתתפות בסירטוני החברה וחומר שיווקי אחר.

·         השתתפות מבוקרת בדוכני החברה בתערוכות בינלאומיות

·         חיבור החברה למובילי דעה בינלאומיים

בחברות ביומד, ביוטכנולוגיה דיאגנוסטיקה ותרופות, ננוטכנולוגיה וקלינטק לוועדה המדעית המייעצת (Scientific Advisory Board), צריך להינתן מקום מרכזי.

מומלץ לבנות את הועדה המייעצת כצוות אינטגרלי המסייע להנהלת החברה כבר בשלבי הפעילות הראשונים.

ל-Scientific Advisory Board יכולת לתרום רבות לתהליכי קבלת ההחלטות, לפריצה השיווקית ולמיצוב מעמדה ויוקרתה של החברה בשווקי היעד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101402 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101653 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101387 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101577 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101460 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101422 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןביולוגיה03/02/109176 צפיות
החברה המנהלת את הניסוי הקליני צריכה לתת את דעתה על חשיפת הצוות הנכון מחוץ לחברה ועליה לבדוק היטב את מידת הייצוגיות והאוריינטציה השיווקית של הגורמים המעורבים בביצוע הניסוי. בדרך כלל יעמוד צוות מגוון מול המרכז הרפואי המנהל את הניסוי ובהם הצוות הטכנולוגי/היזם, אנשים העוסקים בחוזי ההתקשרות והתשלום, עובדים העוסקים בלוגיסטיקה הקשורה באספקה ואיחסון של התרופה במרכז הרפואי ומבקרים נוספים מהחברה המעוניינים לעקוב אחר התקדמות הניסוי.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201337 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201151 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica