חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יצירת שינוי באמצעות תהליך אימון אישי ואימון עסקי

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ  www.spectra-analytics.com

רובנו מייחלים לשינויים באורחות חיינו ובהם שינויים קלים בדפוסי ההתנהגות המכבידים עלינו, שינויים בתמהיל העיסוקים שלנו, שינוי בסביבת העבודה או המגורים, אינטראקציה טובה וחיובית יותר עם הסובבים אותנו.  

החיפוש אחר תמורות רבות ומגוונות נובע מרצוננו להתפתח ולממש את עצמנו ולהשגת התאמה טובה יותר לצרכים המרכזיים האופייניים לנו.

אצל כולנו, טבועה היטב מערכת ההגנה אשר אינה מעודדת שינוי ומציפה סיכונים אפשריים העלולים לנבוע מתהליך השינוי ומדגישה קשיים אובייקטיבים אחרים שאכן מלווים תמיד כל תהליך של שינוי.

נימוקים המבוססים על תירוצים לדחיית ההחלטה או ההתמודדות לא ייתנו לנו מנוח ואי היכולת לבצע שינוי לא רק שינציח את המצב הנוכחי על חסרונותיו אלא גם יעצים את תחושת החידלון שלנו.

תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

בתהליך האימון האישי והאימון העסקי עובדים המאמן והמתאמן במשותף כדי ליצור חיבור רגשי ומוטיבציה מספיק גדולה להתנעת התהליך בד בבד עם בירור משותף ריאלי ומפורט של יעד השינוי אליו אנחנו שואפים.

השינוי מיושם בפועל לאחר גיבוש וביצוע של תוכנית פעולה המותאמת לצרכיו ומציאות חייו של המתאמן. כל מרכיב בעבודה המשותפת הינו תנאי להשגת התוצאות וההצלחה המבוקשת.

שיתוף פעולה אפקטיבי בין המאמן למתאמן בד בבד עם הרקע המקצועי והניסיון של המאמן מאפשרים לו להוליך את המתאמן לזיהוי מדויק של הגורמים המניעים אותו ומהי ההצלחה אליה הוא חותר.

החיבור הרגשי והרציונאלי להשגת היעד הנדרש בונים את מחויבות המתאמן לאורך התהליך ובדרך כלל, קל יותר ליצור את המחויבות דרך פעילות במסגרת קבועה.

החיבור הרגשי מספק את העוצמה והמוטיבציה הראשונית לפעילות אך יחד עם זאת, החיבור הרגשי יכול להיות 'חמקמק' ולהתפוגג ללא התרעה ועל כן חייב להיות משולב בחיבור הרציונאלי הנותן מענה ברור לתועלת ועוגן ליציבות ולמחויבות ארוכת הטווח.

לרובנו זיכרונות מהעבר על קושי ראשוני בהתחברות לפעילות מסוימת או קבוצה חדשה אפילו עד כדי ויתור ובהמשך לאחר ההתחברות הפך הנושא למרכיב מרכזי בחיינו באותה תקופה או אפילו בהמשך חיינו.

בתהליך האימון האישי מתבררים חסמי ההצלחה אשר מנעו מאיתנו לממש יעדים אלו בעבר וכן עולה כי גורמים שונים שמנעו את התקדמות התהליך בעבר לא היו חסמי הצלחה אמיתיים אלא קשיים נורמטיביים היכולים לעכב או לשתק התקדמות כאשר זו אינה מצוידת במידת המוטיבציה הנדרשת או בחסרונו של יעד ברור.

גיבוש תוכנית פעולה המותאמת למתאמן והמכילה אבני דרך, לוח זמנים, מדדים להצלחה ובקרה היא הדרך להשגת היעד שקבענו לעצמנו.

ביצוע תוכנית הפעולה ע"י המאמן ובליווי המאמן במידת הצורך - היא תנאי להגעה לתוצאות המבוקשות והשגת ההצלחה. התוכנית מאפשרת לנו לנווט בביטחה אל היעד יחד עם משימותינו האחרות בחיי היום יום.

הן תהליך האימון האישי והן תהליך האימון העסקי הינם מוכווני תוצאות, דהיינו ביצוע השינוי כיאות בפועל היא המטרה אליה יש לשאוף בליווי מאמן מקצועי.

ההכרה וההבנה הטובה יותר של עצמנו במהלך תהליך האימון האישי, המיקוד אל מול המטרה והעשייה בפועל תורמים כבר במהלך תהליך האימון לתחושת סיפוק ושביעות רצון ומהווים חוויה חיובית ומעצבת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101402 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101653 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101386 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101577 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101459 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101388 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאת: ד"ר דב רייכמןביולוגיה03/02/109173 צפיות
החברה המנהלת את הניסוי הקליני צריכה לתת את דעתה על חשיפת הצוות הנכון מחוץ לחברה ועליה לבדוק היטב את מידת הייצוגיות והאוריינטציה השיווקית של הגורמים המעורבים בביצוע הניסוי. בדרך כלל יעמוד צוות מגוון מול המרכז הרפואי המנהל את הניסוי ובהם הצוות הטכנולוגי/היזם, אנשים העוסקים בחוזי ההתקשרות והתשלום, עובדים העוסקים בלוגיסטיקה הקשורה באספקה ואיחסון של התרופה במרכז הרפואי ומבקרים נוספים מהחברה המעוניינים לעקוב אחר התקדמות הניסוי.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205518 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196075 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194047 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173134 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173127 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162644 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162374 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica