חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הניסוי הקליני והסיפור התקשורתי

מאת: ד"ר דב רייכמןביולוגיה03/02/20109177 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ www.spectra-analytics.com

בחברות ביוטק וביומד רבות מהווה הניסוי הקליני נדבך מרכזי בפיתוח המוצר וצורך בצדק רב את עיקר משאבי הניהול והתקציב של החברה עקב השפעתו המהותית על עתיד החברה ושוויה.

יחד עם זאת, ניתן באותה עת למנף חלק מהפעילות הקלינית לצרכים השיווקיים העתידיים של החברה ולבניית התדמית העסקית הנדרשת לחברה בשוק היעד.

מהלכים שיווקיים במהלך הניסוי הקליני יקדמו את תהליך גיוס החולים ויחזקו במידה ניכרת את מעמדה של הטכנולוגיה החדשה בעיניי הקהילייה הרפואית.

איתור פציינט עם סיפור תקשורתי

הקריטריונים לקליטת חולים, המופיעים בפרוטוקול הניסוי מאפשרים לעיתים לאתר חולים פוטנציאליים לניסוי אשר המקרה שלהם יכול לעורר הד ועניין ויש בו סיפור תקשורתי.

בין אלו נמנים אנשי ציבור וסלבריטאים, מקרים בהם יכול להתרחש שינוי דרמטי באורח החיים של המטופל, וחולים בעלי כישורים לספר את סיפורם האישי בדרך מעוררת עניין וקסם אישי.

האימפקט של טיפולים מוצלחים בחולים מסוג זה הינו משמעותי ביותר.

החדשנות הטכנולוגית ופוטנציאל ההצלחה העתידי נתפסים, במקרים אלו, ע"י הקהילה הרפואית בעוצמה רבה ומכאן גם נגזרת תרומה רבה לתפיסת הערך של החברה.

בניסוי קליני Double Blind, מובן מאליו כי החולה בעל הסיפר התקשורתי יכול להיות מטופל כחלק מקבוצת הביקורת דהיינו, ייתכן שנפספס את האפקט אצל חלק מהחולים שיכולים לסייע שיווקית.

יחד עם זאת, ניתן ליישם גישה זו במסגרת טיפולי חמלה (כאשר אין עדיין אישור שיווק לתרופה או לתכשיר) או במוקד רפואי נוסף לניסוי עצמו (כאשר כבר יש אישור שיווק והניסוי נועד להרחיב את היקף המשתמשים).

העמדת צוות ייצוגי בחזית הניסוי

החברה המנהלת את הניסוי הקליני צריכה לתת את דעתה על חשיפת הצוות הנכון מחוץ לחברה ועליה לבדוק היטב את מידת הייצוגיות והאוריינטציה השיווקית של הגורמים המעורבים בביצוע הניסוי. בדרך כלל יעמוד צוות מגוון מול המרכז הרפואי המנהל את הניסוי ובהם הצוות הטכנולוגי/היזם, אנשים העוסקים בחוזי ההתקשרות והתשלום, עובדים העוסקים בלוגיסטיקה הקשורה באספקה ואיחסון של התרופה במרכז הרפואי ומבקרים נוספים מהחברה המעוניינים לעקוב אחר התקדמות הניסוי.

לעיתים הניסוי הקליני הוא אחד האירועים הראשונים בו החברה עובדת מול גורמי חוץ, כגון רופאים מובילים שיקבעו את תדמיתה העתידית של החברה, המוצר או הטכנולוגיה.

התרשמות שלילית מאירגון הניסוי ויחסי אנוש לקויים של הצוות המוביל את הניסוי יכול ליצור תדמית בעייתית שקשה יהיה לתקן בהמשך הדרך.

צוות ניהולי מרשים וייצוגי ישפיע במידה ניכרת על התייחסותו החיובית של הצוות הרפואי המעורב בניסוי ויתרום בדרך עקיפה להעצמת הטכנולוגיה הנבדקת.

סימון נכון של מובילי הדעה בקהילה הרפואית

באופן טבעי לסוגיות רפואיות רבות ישנן דיסציפלינות רפואיות מגוונות ולעיתים מתחרות.

על החברה לזהות מראש את מובילי הדעה המתאימים לדיסציפלינה הרפואית הנידונה על מנת לערב בניסוי הקליני את מובילי הדעה הרלוונטיים לטכנולוגיה שניחנו בתקשורת בין אישית גבוהה וביכולת הופעה במדיה במידת הצורך.

היבט זה, הגם שראוי שיהיה משני, צריך להילקח בחשבון. בחברות טכנולוגיות ובמיוחד במגזר הרפואי ראוי ונכון כי איש מקצוע יוביל את הקמפיין התדמיתי ולא כל רופא מוביל 'יעבור' מסך במידה הנדרשת.

 תיעוד איכותי של מהלך הניסוי

יש לתת את הדעת ולהקצות משאבים לתיעוד הניסוי לא רק בהיבט המדעי רפואי אלא גם בהיבטי השיווק שלאחר הניסוי.

צילום מקרים איכותי ובמידה הניתנת להשוואה שיכיל את הנתונים הנדרשים והרקע הנדרש, תמונות, סירטונים, ראיונות עם המטופלים והצוות הרפואי, חשובים מאד ליצירת האמינות והרגישות החיוניים להעברת המסר השיווקי בהמשך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101403 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101655 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101390 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101578 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101462 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101423 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101390 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאמרים נוספים בנושא ביולוגיה

מאת: בתיה כץביולוגיה02/12/196033 צפיות
האם לא אמרתם שהדינוזאורים הם סתם שקר? על אף שנשאלתי את השאלה הזאת מספר פעמים, אני מעולם לא זוכר את עצמי מכחיש את קיומם של דינוזאורים. בשונה מעצמות קטועות של "קוף-אדם", עצמות דינוזאורים השתמרו בצורה יוצאת מן הכלל וקשה מאוד להכחיש את קיומם

מאת: בתיה כץביולוגיה30/10/196298 צפיות
כל האיברים "המנוונים" (שרידי איברים, Vestigial organs) וחסרי התועלת שעליהם הצביעו אבולוציונים במשך דורות, מתגלים כיום כבעלי תכלית וכוונה. התוספתן, השקדים ואיברים נוספים שחשבנו אותם לחסרי תכלית ולשרידי איברים מתגלים כיום כמונעי מחלות וכמאגרי חיסון.

מאת: אלכס אדמוןביולוגיה29/01/176488 צפיות
כולנו יודעים על השפעות פלאיות של ים המלח על בריאות האדם, אך המומחים עדיין לא פיצחו ממה בדיוק זה נובע. אחד הרכיבים החשובים הוא ללא ספק המיקרואורגניזמים שחיים במי ים המלח למרות תנאי סביבה קיצוניים.

מאת: ניר ביולוגיה22/12/1317737 צפיות
כיום יש מרכזים רבים העוסקים במחקרים מתחום הביולוגיה, הביוטכנולוגיה ועוד. לא בכל מרכזי המחקר הללו ישנן המעבדות הדרושות לשם מחקר ופיתוח ברמה הדרושה למחקר, ולשם כך נוצרה האפשרות של אאוטסורסינג שירותי מחקר ופיתוח. חברה המספקת אאוטסורסינג של שירותי מחקר ופיתוח בעצם נותנת את האפשרות ליצור מחקר מדוייק, לפי צורכי החוקר. האפשרות של אאוטסורסינג שירותי מחקר ופיתוח יכולה לתת מענה רחב למגוון תחומי מחקר ובכל פעם לספק את הצוות הדרוש לעיבוד נתונים ספציפי ולפיתוח.

מאת: מכונת-כתיבהביולוגיה24/02/133402 צפיות
פיפטה (הידועה גם בשם טפיפית) הינו מכשיר הנכלל על ציוד מעבדות כימיות וביולוגיות, המכשיר משמש להעברה של כמויות נולים קטנות. קיימים סוגים שונים של פיפטות כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בעיקר ביכולת של כל פיפטה לשנות את כמות הנוזל המועברת בתוכו.

מאת: יוסי קרמר ביולוגיה27/06/1110599 צפיות
מהו השעון הביולוגי? המשך במאמר...

מאת: מישל ארנסטביולוגיה12/02/1111236 צפיות
כאשר למדתי בבית הספר בכיתה ח, שנקרא בית הספר היסודי הכרמל הקרוב להיכל התרבות בתל אביב, הכרתי את חברי עמיקם, ילד הזואולוגיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica