חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימון אישי ואימון עסקי להצלחה ולהשגת תוצאות

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ  www.spectra-analytics.com

התחרות בשוק הולכת ומתעצמת בין אם בתוך מקום העבודה, כאשר הדרישות מהמנהל ומהעובד הולכות וגדלות כתוצאה מדרישות התחרות בהם מתמודדת החברה ובין אם התמודדות של בעלי עסקים לקדם את פעילותם בשוק התחרותי.

בשתי הזירות העסקיות הולך וגובר הצורך של הפרט, עובד או מנהל, להוכיח יצירתיות ומגוון כישורים וידע למציאת פתרונות להתמודדות עם המצבים והתרחישים בהם החברה פועלת בד בבד עם יכולת בין אישית העולה בקנה אחד עם התרבות האירגונית.

טבעי הוא שלרובנו אין את הניסיון בכל שפע המצבים וגם איננו מוכשרים במידה שווה בצד הטכנולוגי או השיווקי, הפיננסי או התיפעולי ואין כמעט תפקיד שלא דורש הבנה מינימלית לפחות בכל תחום.

תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים.

האימון הניהולי מכיל את פרק האימון האישי בו עובדים המאמן והמתאמן להכרת מיכלול הערכים האישיים של העובד או המנהל ובהם הצרכים והמניעים המרכזיים, עקרונות הפעולה שלו ודפוסים אחרים המאפיינים את פעילותו בתחומי הקריירה, משפחה ופנאי.

הכרה והבנה אישית זו מסייעים להתאמת שיטת העבודה ודרכי הפעולה בתוך האירגון שיובילו לתפוקות גבוהות ושביעות רצון ויצמצמו את השחיקה וההתחככות הלא רצויים.

עובד המודע יותר לצרכיו האישיים ומבין טוב יותר את תגובותיו במצבים השונים, יהיה מודע גם להשלכות על סביבתו. מנהל, לדוגמא, המודע לצורך החזק שלו בשליטה יהיה עירני הרבה יותר לריסון ההשפעה השלילית על הסביבה ויעשה מאמץ אפקטיבי יותר לצימצום הריכוזיות והאצלת סמכויות.

במהלך האימון האישי, מתבררים חסמי ההצלחה של המתאמן שכפו עליו בעבר ויתורים על מהלכים שעשויים היו לקדם אותו. זיהוי נכון של חסמי הצלחה אלו, מאפשר תיכנון דרכים חליפיות בהם השפעת אותם חסמים מתמתנת. כמו כן, מתבררים כלל המשאבים, הכישורים והניסיון העומדים לרשות המתאמן וברוב המקרים חלקם אינו בא לידי ביטוי.

באימון האישי מוגדר החזון האישי של המתאמן, באשר לעתידו בתחום הקריירה, ואשר נרצה בהמשך למצוא את ההקשרים המתאימים ביותר למימושם במסגרת היעדים האירגוניים.

במהלך האימון העסקי מנתחים המאמן והמתאמן בצוותא את התפוקות הנדרשות בכל תחום ותחום בעסק (שיווק ומכירות, תיפעול, מחקר ופיתוח, כספים, משאבי אנוש) ומגדירים את התפוקות המרכזיות, אשר טיפול בהם ישפיע במידה הטובה ביותר על התוצאות העסקיות והאישיות.

בשלב האימון העסקי מגדירים המאמן והמתאמן את היעד החזוני בו המתאמן היה רוצה לראות את העסק שלו, בעתיד או כשמדובר בעובד או מנהל באירגון ההתייחסות היא לחלק באירגון בו המנהל או העובד לוקח חלק ויש לו יכולת השפעה על התפוקות הנדרשות.

תוכנית הפעולה למימוש היעד האירגוני הרלוונטי לעובד או המנהל, מתייחסת למרכיבים המותאמים לעקרונותיו של המתאמן אליהם הוא מתחבר בצורה הטובה ביותר ועל כן גם יוכל להשיג תוצאות טובות לאורך התהליך.

למתאמנים העובדים על תוכנית פעולה למיקסום ההצלחה האישית שלהם, תוך תיאום כמובן עם המטרות האירגוניות, קל יותר להתמקד ולהגיע לתוצאות. הפעילות על פי המתווה האישי והחוזקות האישיות, בד בבד עם מעברים מצומצמים יותר באיזורי אי הנוחות מגדילים את הסיפוק, את שביעות הרצון הכללית של המתאמן ומושגת הערכה גבוהה יותר ע"י הסביבה.

כולנו רוצים להשיג מעמד והערכה ע"י הסביבה אך, לכל אחד מאיתנו יש לזה משמעות שונה והמטרה היא להשיג את הביטוי והתוצאות המתאימים לכל אחד ואחד מאיתנו במסגרת המציאות בה הוא פועל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101403 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101655 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101578 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101462 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101423 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101390 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאת: ד"ר דב רייכמןביולוגיה03/02/109177 צפיות
החברה המנהלת את הניסוי הקליני צריכה לתת את דעתה על חשיפת הצוות הנכון מחוץ לחברה ועליה לבדוק היטב את מידת הייצוגיות והאוריינטציה השיווקית של הגורמים המעורבים בביצוע הניסוי. בדרך כלל יעמוד צוות מגוון מול המרכז הרפואי המנהל את הניסוי ובהם הצוות הטכנולוגי/היזם, אנשים העוסקים בחוזי ההתקשרות והתשלום, עובדים העוסקים בלוגיסטיקה הקשורה באספקה ואיחסון של התרופה במרכז הרפואי ומבקרים נוספים מהחברה המעוניינים לעקוב אחר התקדמות הניסוי.

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213838 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193182 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173586 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162775 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162632 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163532 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica