חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח קריירה, שינוי תפקיד ושינוי קריירה

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ www.spectra-analytics.com

תחום הקריירה ומקום העבודה מהווים נתח נכבד מסדר היום שלנו.

על כן, חוסר סיפוק בעבודה, תיסכול ושחיקה משפיעים במידה ניכרת על מידת שביעות הרצון הכללית שלנו ועל האינטראקציות האחרות שלנו בתחומי המשפחה ופנאי.

הסיבות לחוסר הנחת רבות ומגוונות ושכיחות בקרב אוכלוסיה רחבה. חלקנו משובצים בתפקיד לא מתאים, בסביבת עבודה ותרבות אירגונית שאינה נוחה לנו ומלווים לעיתים ביחסי עבודה מורכבים ולחצים להצגת תפוקה בתפקידנו.

התחושה המלווה עובדים ומנהלים במצבים אלו היא חוסר מימוש עצמי ופגיעה בהערכה העצמית אשר מובן כי צרכים אלו יסודיים מאד ומהווים תנאי לתפישת ההצלחה ולדרגת האושר של כולנו.

רוב האנשים מזהים פיתרון למצבם דרך שינוי מקום העבודה או קידום בתפקיד אך ברור כי ההזדמנויות מוגבלות והזמן הנדרש להן לא תמיד תואם את הסבלנות ואת יכולת השרידות שלנו במצב השוחק.

לעיתים כשמתחוללת התמורה ונוצרת ההזדמנות – מסתבר לנו שהפיתרון שלכאורה איתרנו מספק אותנו לטווח קצר בלבד ולא הוביל אותנו להצלחה. תפקיד שנראה 'מרחוק' מפתה אינו באמת תואם את הצרכים והמניעים המרכזיים שלנו.

תפקיד ניהולי נחשק שהתחרות לקבלו הייתה לא פשוטה, חושף את המנהל לאינטראקציות חדשות, מורכבות ותובעניות עם ההנהלה הבכירה או הדירקטוריון, האינטימיות והקולגיאליות הצוותית נעלמו ולעיתים חלק מהכישורים והחוזקות שלנו לא באים לידי ביטוי.

תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מעטים המקרים בהם יכול אדם לזהות בבהירות ובדייקנות מוקדים אלו אצל עצמו. רובנו יודעים להגדיר ב'גדול' את המרחב המתאים לנו אבל לא את ההתאמה המדויקת שבלעדיה לא תיתכן הנינוחות כפי שבמשחק הפאזל לא מספיק לדעת את האזור אליו שייך החלק והחיוך מגיע בחיבור הנכון למקום הנכון שאת זה כולנו מחפשים לא מעט במהלך חיינו.

במהלך האימון האישי והאימון העסקי אנחנו מגדירים לעצמנו בבהירות היכן היינו רוצים לראות את עצמנו מבחינת הקריירה בעוד שנה או שנתיים ונערכים היטב להשגת היעד. כל זאת תוך בדיקה מתמדת שזהו היעד הנכון מבחינתנו וכי הוא עולה בקנה אחד עם תפישת ההצלחה שלנו. כולנו רוצים מעמד והערכה עצמית אך הביטוי לכך שונה מאדם לאדם.

בתהליך האימון האישי והאימון העסקי, בעבודה המשותפת של המאמן והמתאמן נשלפים כלל העוצמות, הכישורים והניסיון האישי של המתאמן על מנת להביאם לידי ביטוי להשגת המטרה. מסתבר שרובנו לא מנצלים את כלל הניסיון והידע המצטבר שלנו לאורך הקריירה ולא מממשים יכולות אלו להשגת ההצלחה המבוקשת.

לכולנו יש לעיתים חולצה עמוק בארון ששכחנו מקיומה והייתה יכולה לשרת אותנו כשהיינו צריכים אותה.

בנוסף, מתייחס תהליך האימון לחסמי ההצלחה אשר מנעו מאיתנו או עיכבו אותנו בעבר מלהשיג את מה שרצינו וחייבו אותנו לוותר בציר שבחרנו וכנראה לא התאים לנו.

זיהוי נכון ומדוייק של חסמים אלו יאפשר לנו לעקוף את המיגבלות ולהתרכז בחוזקות ובעוצמות שלכל אחד מאיתנו יש. אם נסתכל לאחור על מהלך חיינו, נוכל למנות מספיק אירועים שעמדנו בהם בהצלחה למרות הקשיים.

להכרה המדוייקת יותר של עצמנו והמטרה הייחודית לנו מתווספת בתוכנית האימון האישי והאימון העסקי תוכנית פעולה ברורה אשר מהווה תנאי להגשמת היעד כך שאכן נממש את התוכנית.

תהליך האימון חותר להשגת תוצאות ברורות ולא מסתפק בתוכנית על הנייר, היישום בפועל הוא תנאי להצלחת האימון ומהווה את עמוד השידרה לאורך כל מהלך האימון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101402 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101653 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101386 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101459 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101418 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101388 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאת: ד"ר דב רייכמןביולוגיה03/02/109173 צפיות
החברה המנהלת את הניסוי הקליני צריכה לתת את דעתה על חשיפת הצוות הנכון מחוץ לחברה ועליה לבדוק היטב את מידת הייצוגיות והאוריינטציה השיווקית של הגורמים המעורבים בביצוע הניסוי. בדרך כלל יעמוד צוות מגוון מול המרכז הרפואי המנהל את הניסוי ובהם הצוות הטכנולוגי/היזם, אנשים העוסקים בחוזי ההתקשרות והתשלום, עובדים העוסקים בלוגיסטיקה הקשורה באספקה ואיחסון של התרופה במרכז הרפואי ומבקרים נוספים מהחברה המעוניינים לעקוב אחר התקדמות הניסוי.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194046 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152831 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152666 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica