חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית קשרים וכישורי Networking

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/20101460 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ www.spectra-analytics.com

כולנו מרגישים מידי פעם כי הקשרים שצברנו לאורך השנים אינם אפקטיביים מספיק אל מול מטרה חדשה שצצה בחיינו בין אם עסקית או חברתית.

הצורך בהתפתחות מתמדת מחייב לפרוץ ולהרחיב את מעגלי הקשר הקיימים ((Networking ולאפשר אינטראקציות חדשות אשר יגדילו גם את ההזדמנויות העסקיות אליהן אנו שואפים וגם על מנת לרענן את קשרינו החברתיים.

כמו כן, נגלה כי גם הקשרים הקיימים לא מטופחים די הצורך ועל כן לעיתים לא מספקים את תחושת התועלת הן במישור החברתי/אישי והן במישור העסקי.

הרחבת מעגל הקשרים האישי בצורה איכותית ועמוקה מגדילה במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה שלנו בתחומים השונים ותורמת במידה משמעותית לתחושת האושר האישי הכללי שלנו.

תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

בהמשך מגדירים המאמן והמתאמן במשותף את היעד אותו רוצה להשיג המתאמן בעתיד הקרוב בכל הקשור לשיפור יכולותיו ותוצאותיו ביצירת קשרים חדשים כך שיותאם בצורה ריאלית ומוחשית להצלחה כפי שנתפשת ע"י המתאמן.

תהליך ה-Networking ליצירת קשר עם אנשים חדשים קשה לרובנו ומחייב יציאה מ'תחום הנוחות' של הסביבה המוכרת לנו שבה אין צורך להציג את עצמנו או לרכוש את אמונו של השני.

קשה לנו ברוב המקרים לצפות את תגובתו של השני ומאחר ואף אחד מאיתנו אינו אוהב להיפגע – הוויתור על המהלך נראה לנו הגיוני.

בחלק מהמקרים הפנייה הנדרשת מאיתנו מוגדרת וייעודית, לדוגמא: פנייה ללקוח ולעיתים זוהי פניית גישוש טרם שהובררה התועלת או מה מחפש הצד השני לדוגמא מפגש אקראי בכנס או אירוע חברתי.

בתהליך האימון האישי או האימון העסקי בדגש על Networking מוגדרים הערוצים המתאימים ביותר הן מבחינת מאפייני המתאמן והן בהקשר למטרותיו להרחבת מעגל הקשרים.

ההזדמנויות ליצירת קשר, מסתבר, הן רבות אך עלינו להיות ערוכים לכך ולהפיק את המיטב להשגת מטרותינו. ראוי לציין כי אין הכוונה ליצירת קשרים אופורטוניסטיים המוכוונים להשת תועלת ישירה ומיידית. הקשרים שניצור מוכוונים לערכים המרכזיים שלנו ומבוססים על קשרים אמיתיים של נתינה לא פחות מקבלה. רוב האנשים רגישים מאד לאינטרס תועלתי ברור של הצד השני וכמובן במקום להיפתח הם נסגרים ומתגוננים ומנסים להבין "מהו רוצה למכור לי ?" או "מהו בדיוק צריך ממני ?"

עלינו להיות מוכנים עם מסרים ברורים לגבי הצגת עצמנו בצורה פשוטה ומובנת על מנת להקל על הצד השני להבין בזמן הקצר מי עומד מולו. כדאי להתעניין בכנות באדם איתו אנו משוחחים ולא לנסות לספר את כל יתרונותינו מתוך חשש שמא לא נצליח למכור את עצמנו בזמן הקצר.

הצגתנו צריכה להיות צנועה ומאוזנת ולספר בקצרה במה אנחנו מתעסקים מבלי לחשוש שחלק מאי ההצלחות שלנו בעבר כתובים לנו על המצח.

בעבודה עם מתאמנים בנושא Networking בין אם באימון אישי ובין באימון עסקי עולה כי לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בהזדמנויות להתרועע אך בפועל לא שוחחו עם אף אחד מתוך אי יכולת לתהות על קנקנו של האחר טרם השיחה, מתוך חשש שהשני לא פתוח לשיחה או מתוך אי בהירות לגבי המטרות והמסרים אותם אני רוצה להעביר לצד השני.

כולנו מכירים לא מעט מקרים בהם התיישבנו ליד אדם שנראה מנותק לחלוטין ובודאי לא פתוח לשיחה, אך כששאלנו אותו מה עושה החברה המצויינת על דש ביגדו או שהתעניינו בטלפון הסלולרי המיוחד שלו – הוא לא הפסיק לספר על עצמו רגעים ארוכים.

תהליך האימון האישי והאימון העסקי מגדיר מטרות ברורות להשגת תפוקות להרחבת מעגל הקשרים, איכות הקשרים ולוחות זמנים על מנת שנוכל לראות את עצמנו תוך זמן קצר יחסית במסלול ההתפתחות וההצלחה לו ייחלנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101402 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101653 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101387 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101577 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101422 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101389 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאת: ד"ר דב רייכמןביולוגיה03/02/109176 צפיות
החברה המנהלת את הניסוי הקליני צריכה לתת את דעתה על חשיפת הצוות הנכון מחוץ לחברה ועליה לבדוק היטב את מידת הייצוגיות והאוריינטציה השיווקית של הגורמים המעורבים בביצוע הניסוי. בדרך כלל יעמוד צוות מגוון מול המרכז הרפואי המנהל את הניסוי ובהם הצוות הטכנולוגי/היזם, אנשים העוסקים בחוזי ההתקשרות והתשלום, עובדים העוסקים בלוגיסטיקה הקשורה באספקה ואיחסון של התרופה במרכז הרפואי ומבקרים נוספים מהחברה המעוניינים לעקוב אחר התקדמות הניסוי.

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193611 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173758 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173782 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174127 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162631 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163055 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162594 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica