חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קניין רוחני של אמנים במדינת ישראל

מאת: עו"ד חגית לבקנין רוחני15/02/20101172 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 אחת הסיבות למצבם של אמני ישראל היא האמנים עצמם. נכון, אשמים ניתן למצוא גם במסדרונות ביטוח לאומי ובין סעיפי דיני מיסים, אולם אין ספק כי במקרים רבים אשמים גם האמנים עצמם.
אמני ישראל במקצועות התיאטרון, מוזיקה, פיסול, ציור ושאר התחומים, מתמסרים לפעמים כל כך ליצירתם, עד שהם מתעלמים לעתים מהעובדה שגופם גוף אדם הוא וכי גם הם זקוקים לאותם משאבים ארציים, שעל אף אפרוריותם, העומדת בסתירה לנפשו של אמן ויוצר, הרי שהם אלו שיבטיחו קורת גג מעל לראשם.
כך, אמנים רבים שרוצים כל כך להקדיש עצמם ליצירה החשובה כל כך להם, מוצאים עצמם מסתמכים פעמים רבות על חסדי הלוואות הבנקים וקורסים תחת נטל מס דרקוני כזה או אחר.

סיבה נוספת שיש בה להסביר את מצבם הרע של חלק מאמני ישראל, היא אורח חייהם התובעני וחסר הסדר, שגורם להם גם להסתמך על מקורות הכנסה דלים ובעייתיים.

אמנים רבים, כושלים בניסיונם להתפרנס רק מאומנותם ונאלצים לשלוח ידם בעבודות נוספות, במשרות חלקיות שכלל אינן קרובות למשלח ידם האמיתי. המשרות הללו, לרוב מכניסות לבעליהן משכורות דלות הניתנות לאמנים, לעתים מתחת לשולחן.

מוזיקאים רבים, צעירים ובוגרים, עוסקים מלבד בעבודתם, גם בעבודות במה שונות ושחקני במה המתפארים ברזומה מפואר בקנה מידה עולמי, עורכים הופעות מול קהלי ערב רב של ועדי עובדים. לבושתנו קל מדי לראות במסדרונות החברה הישראלית, גם שחקנים מהתיאטרון הלאומי אשר רעבים ללחם, מסתגרים בביתם, מייחלים להצעות עבודה ומתפשרים על תפקידים לא מכניסים.
ולמרות זאת, כובד האשמה אינו רובץ רק על כתפי האמנים ועל כך בשורות הבאות.


קניין רוחני דמיון מול מציאות
קניין רוחני. זה השם שניתן לדין הקובע את מעמדם של נושאים מופשטים. מגדיר בין היתר את מעמדה של היצירה וזכויותיו של האמן, על יצירותיו ועל רעיונותיו.
חוק זכויות יוצרים, מקבל את כוחו מדין קניין רוחני ומהווה למעשה הגנה מפני שימוש בלתי הוגן ביצירה.
אמנים רבים, חתומים על חוזים המסדירים את מעמדו של האמן בתחומי הכנסה, מס וביטוח. חוזים המתקיימים לפי כללי דיני חוזים נעשים גם לפי דיני מיסים האמורים {לסייעלעזור לאמן, אך לרוב הם מתהפכים עליו כחרב פיפיות.

הסיבה לכך היא העלות הכלכלית הגבוהה, שיש בכל יצירה אשר לרוב תמלוגיה מתחלקים בצורה שרירותית, אשר פוגעת באמן הנאבק בבעלי אינטרס הגוזלים את פרנסתו.

רגישה היא נפשם של אמנים וידיהם אשר טובות לפרוט על מיתרים ולהנפה במחוות תודה לקהל מריע לא ישכילו להתמודד עם משוכות היצירה. מה בצע לנו בדיני זכויות יוצרים וסעיפי דיני מיסים אם לא נשכיל להרים את המסך היורד מעל אמני ישראל. הצילו את האמנים. זוהי תרבות.

למידע נוסף בקרו באתרנו:

עו"ד חגית לב  |   גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף בקרו באתרנו:

עו"ד חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד חגית לב

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111129 צפיות
נישואים חד מיניים בישראל הם פצצת גירושין מתקתקת אומרת עורכת הדין חגית לב המתמחה בדיני משפחה. לדבריה, הולדת ילדים במשפחה חד מינית משולשת או מרובעת, (כלומר אם ביולוגית החולקת זוגיות עם אישה, הרה לאב ביולוגי החולק גם הוא זוגיות עם גבר) עלולה ליצור בעיות קשות שבית המשפט יפסוק בהן הרבה פעמים שלא לטובת הילד, ובוודאי שלא מן הצדק – אלא על פי החוק.

מאת: עו"ד חגית לבחוק ומשפט - כללי07/08/111125 צפיות
עידן ההיי-טק שחדר אל העולם לפני מספר שנים, הניח למעשה פלטפורמות של פיתוחים טכנולוגיים, שצמאים ליצירות ולתוכן ייחודי. תוכן מקורי זה מתחומים שונים – מוגן בדיני בזכויות יוצרים. יוצרים של תכנים ויצירות מוגנות אלו, הנם למעשה, על פי דיני זכויות היוצרים בארץ ובעולם, הבעלים של נכסים אלו שהנם קניינם הבלעדי. שלא כמו מעמד של בעלי נכס נדל"ן שכולנו יודעים מהו, בכל הנוגע למעמדו של בעל יצירה המוגנת בזכויות יוצרים, המודעות לכך אינה ברורה דיה.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111259 צפיות
כיום מתגוררים בארץ אנשים רבים שאינם יהודים אשר אין להם כל כוונה להתגייר. לבית הדין הרבני אין כל סמכות לגבי אנשים אלו. סמכותו של בית הדין הרבני חלה על אם שני בני הזוג הינם יהודים ובמידה והינם נשואים. כך גם אין לבית הדין הרבני סמכות לגבי ידועים בציבור.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101343 צפיות
גירושין הם תהליך כאוב היכול להוביל למשבר אישי. כאשר מעורבים בגירושין ילדים ובדרך כלל זהו המצב, התהליך קשה בהרבה. הילדים קולטים הכול והשפעות הגירושין מותירות בהם צלקות לכל החיים. כדי להימנע מכך יש לנקוט בכמה צעדים:

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101691 צפיות
בהסכם הגירושין האב מחויב לשלם מזונות לילדיו עד שהם מגיעים לגיל 18. אב שלא עושה כן עובר עבירה פלילית לכל דבר שדינה יכול להיות הפעלה של הוצאה לפועל ועיקולים, עיכוב יציאתו מהארץ ואף מאסר.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101148 צפיות
תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול להוביל לחיכוכים ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך שיכולים להיפגע . כדי שהגירושין יתבצעו במהירות, ביעילות וללא בעיות חובה לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה.

מאת: עו"ד חגית לבפסקי דין16/06/101651 צפיות
אימוץ הוא הליך של קבלת ילד ביולוגי למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת. אימוץ כרוך בדרך כלל בביטול הזכויות והחובות החוקיות של המשפחה הביולוגית כלפי הילד וחובות וזכויות אלו יחולו מעתה ואילך על המשפחה המאמצת החדשה של הילד. בתום תהליך האימוץ הילד זוכה למשפחה חדשה אצל הוריו המאמצים לכל דבר ועניין.

מאמרים נוספים בנושא קנין רוחני

מאת: tiloniקנין רוחני09/05/171679 צפיות
תשלום עבור רישום סימן מסחר מושפע מכמות האגרות ומסוג האגרות שיש לשלם, ממקרים לא צפויים של התנגדויות, מהיקף ההשקעה הנדרשת מעורך הבקשה ועוד. לאור כל זאת ניתן להבין כי עלות רישום סימן מסחר לא יכולה להיקבע מראש וכי היא יכולה להשתנות ממקרה למקרה ובכל מצב

מאת: ניב אבןקנין רוחני13/02/171610 צפיות
איזה רעיון טוב יש לכם הבוקר? משהו מהפכני שיכול להציע שינוי מרענן לדרך שבה כל אדם בעולם המודרני או אפילו אנשים ממדינות העולם השלישי יכולים לנצל בצורה תדירה? לפני שאתם הופכים את הרעיון לכדי פטנט רשום קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: רוני הכהןקנין רוחני06/02/171665 צפיות
הרבה לפני שפטנט מתקדם אל עבר שלבים מורכבים של פיתוח, תמיד ראוי שיתבצע חיפוש מקיף שלפיו יהיה ברור עד כמה הוא חדש ומקורי.

מאת: שרון צרפתיקנין רוחני23/11/161763 צפיות
תהליכים מאוד מורכבים שכן כדי שהמצאה תהפוך להיות פטנט רשום ומוצלח צריכים סוללה שלמה של בעלי מקצוע בתחום. מה כולל צוות מנצח להעמדת פטנט?

מאת: אופירקנין רוחני30/12/151877 צפיות
לעתים, נוטריון צריך לנסח אישורים המעידים כי הכתוב בהם – אכן נכון. ישנם כל מיני מסמכים שבלעדיהם לא ניתן לקדם תהליכים בארץ ובעולם. כך, למשל, אישור שאדם מסוים חי הוא אחד מאותם אישורי נוטריון המעידים כי האדם נותר בחיים.

מאת: ראובן ברמןקנין רוחני14/07/152147 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים www.epal.co.il מסביר בצורה פשוטה מהו פטנט, התנאים לרישום פטנט, תהליך הרישום, ועוד.

מאת: רוני אילןקנין רוחני07/02/148082 צפיות
המילה "מקוריות" היא מילה מרכזית ביותר בכל הקשור לדיני זכויות יוצרים. רוני אילן מסביר כי המשמעות שלה היא שהמקור של היצירה, בין אם מדובר בשיר, סיפור או פסל קינטי, הוא ביוצר שלה, כלומר שהיצירה תהיה הקניין הרוחני שלו ורק שלו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica