חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיתוג מדינות

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/20092039 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיתוג מדינות

תהליך מיתוג מדינות קיים למעשה מאז ומעולם. כל מדינה ברת-קיימא שולחת אין ספור מסרים לעולם באמצעות תרבותה, אומנותיה, פעילותה הפוליטית, מוצרי היצוא שלה, נציגיה המבקרים בעולם כאנשי רוח, אנשי עסקים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית - כל המסרים הרבים הנשלחים אל מחוץ לגבולות המדינה אמורים לייצג נאמנה את תדמיתה של המדינה, את הלך הרוחות בה, את סדר יומה ויעדיה .
המסרים הרבים ששולחת המדינה כל העת הם הבסיס לתדמיתה הנתפסת של המדינה.

מיתוג מדינות הוא תהליך שבמהותו זהה למיתוג מוצרים מסחריים אך מחייב יתר תאום ושיתוף פעולה בקרב קשת רחבה של גופים וארגונים במדינת היעד.

מיתוג מדינות בדומה למיתוג מסחרי מבוסס על יצירת תדמית חדה ומשכנעת שתכליתה לייצר העדפה בקרב תושבים, משקיעים ותיירים כמו גם לייצר תחושה של גאוות-יחידה בקרב אזרחי מדינת היעד.

העידן הגלובלי העצים את התחרות בין המדינות המבקשות לזכות בנתח גדול יותר של השקעות זרות בכלכלתן, בהיקף יצוא מרשים יותר למוצריהן וכן גידול מרבי במספר התיירים המבקרים במדינה .

וואלי אולינס יועץ מיתוג אנגלי ידוע טוען שצרפת הייתה למעשה המדינה הראשונה בהיסטוריה שהחלה במלאכת המיתוג מחדש עוד בשנת 1789 ..
בעקבות המהפכה הצרפתית באותה שנה נולדה הרפובליקה הראשונה של צרפת שלוותה בשינוי דרמטי במרקם הדתי, החברתי והתרבותי של צרפת באותם הימים.
תהליך השינוי כלל את החלפת הדגל הלאומי לטובת דגל הטריקולור , מנגינת המרסליאז הוכרזה כהמנון לאומי, ערכי המשקל והמידות הוחלפו לשיטה המטרית, הוכרז על לוח שנה חדש וצרפת יצאה לדרך חדשה בעיני אזרחיה ובתדמיתה בעולם.

המהפכה האזרחית של טורקיה העותמנית בעידן קמאל אטאטורק מסמלת גם היא את תחילת עידן מיתוג המדינות.
הולדת הרפובליקה הטורקית בשנת 1923 לוותה בשינוי דרמטי של אורחות החיים במדינה : הפרדת הדת מהמדינה, מעבר מכתיב ערבי לאלפא בית לועזי , שימוש בלוח שנה גרגוראיני ומעל לכל קביעת שם חדש למדינה.

בשנת 1999 חוותה טורקיה רעידת אדמה הרסנית שגבתה אלפי קורבנות והיוותה תמרור אזהרה חמור לעתידה של התיירות הנכנסת לטורקיה המהווה מקור הכנסה מרכזי בכלכלה הטורקית.

לאור האיום על תעשיית התיירות הטורקית הקצתה ממשלת טורקיה סכום של 50 מיליון דולר לקמפיין מיתוג בינלאומי שתכליתו היה מצג של מדינה בשליטה במטרה לחזק את תחושת הביטחון בקרב התיירים שחששו להגיע למדינה מחשש לרעידת אדמה נוספת .

אפריקה המתעוררת. העידן שלאחר מלחמת העולם השנייה יצר גל של מדינות שהשתחררו מעול האימפריות האירופאיות שקבלו החלטה לעצב את זהותן הלאומית החדשה. מדינות אחדות שינו את שמן כחלק מתהליך השינוי במדינה כדוגמת קונגו הבלגית שהפכה למדינת זאיר, ציילון שינתה שמה לסרי לנקה והאיים המזרחיים של הולנד הפכו לאינדונזיה.

ספרד החדשה. תהליך מיתוגה מחדש של ספרד החל למעשה לאחר מותו של השליט הכל-יכול פרנקו בשנת 1975 . תהליך מיתוגה מחדש של ספרד כדמוקרטיה מערבית, מודרנית ומצליחה המחיש את יכולתם של אנשי שיווק ופרסום יצירתיים לשנות תדמיתה של מדינה מקצה לקצה.

הצייר הספרדי הנודע חואן מירו נקרא לדגל תרתי משמע ועיצב צללית שמש יחודית כלוגו מרשים לארצו במטרה להגביר את זרם התיירים המבקרים בספרד.

לוגו "אספניה" החדש של מירו היה אחד הנדבכים החשובים במלאכת המיתוג מחדש של ספרד - המדינה שזוהתה עם מלחמת אזרחים אכזרית שגרמה להתפוררותה של המדינה בשנות השלושים של המאה הקודמת .

ממשלת ספרד פתחה בקמפיין מיתוג רב-מימדים ועתיר השקעות במקביל לתהליך מודרניזציה שכלל מדיניות הפרטות, גלובליזציה של חברות ספרדיות חשובות וכן השקעות ניכרות בחזות האסטטית והארכיטקטונית של ערים מרכזיות כברצלונה ובילבאו.
ספרד הפכה ברבות הימים לאחת מחמש המדינות הקולטות את מרב התיירות הנכנסת בעולם.

קץ הקומוניזם. נפילת ברית המועצות בשנות השמונים של המאה הקודמת פתחה צוהר בפני העולם החופשי למדינות במזרח אירופה שחיו בצילה המאיים של אימא רוסיה שרובם נתפסו תדמיתית כמדינות מפגרות מבחינה חברתית וכלכלית.

מדינות כגרוזיה, בלרוס וחמש המדינות הקזחיות לא תפקדו בעידן הקומוניסטי כמדינות עצמאיות לפי קנה מידה מערבי ומדינות אחרות כצ'כוסלובקיה, הונגריה, רומניה ובולגריה נחשבו למדינות גרורות של המשטר במוסקבה.

מבין המדינות המתעוררות במזרח אירופה פולין הייתה המדינה הראשונה בגוש הקומוניסטי לשעבר שממשלתה קבלתה החלטה אסטרטגית לשנות לחלוטין את תדמיתה האפורה והמיושנת.
הפולנים בחרו בתאגיד הפרסום DDB Corporate Profiles למתג מחדש את תדמית המדינה והמנדט כלל עיצוב מחדש של הדגל הפולני עם דמות הנשר עתיקת היומין.
התוצאה הפתיעה רבים : הלוגו החדש עוצב כעפיפון צבעוני המסמל את מאוויה של פולין החדשה לשדר תדמית של רעננות נעורים, עליצות וחופש.

אירלנד משגשגת. באמצע העשור הקודם החל תהליך המיתוג מחדש של אירלנד אשר סבלה במשך דורות מתדמית ירודה לאור נתוני העוני של רבים מאזרחיה .
בתוכנית חמש-שנתית שינתה אירלנד מקצה לקצה את מדיניות התמריצים למשקיעי חוץ , עודדה את המחקר והפיתוח במוסדותיה ופישטה את התהליכים הכרוכים בהקמת עסקים חדשים במדינה.
את פרות תהליך המיתוג מחדש קצרה אירלנד בגדול: חברות רב-לאומיות מהשורה הראשונה קבעו את בסיסיהן באירלנד בעיקר חברות תרופות שסייעו להגדיל את יצוא התרופות מאירלנד להיקף מדהים של 32 מיליארד דולר וכן נוספו כ 20 מקומות עבודה חדשים במשק האירי התוסס.

בריטניה הגדולה לעומת שכנתה האירית הצנועה בחרה להפיק קמפיין מיתוג בינלאומי בסיסמא היומרנית Cool Britannia שלא זכה להכרה מקצועית מעודדת וננטש ברבות השנים לטובת קמפיינים אחרים.

הספורט הוא המלך. אירוח אירועי ספורט מרכזיים בעולם כדוגמת האולימפיאדה גרמו למדינות המבקשות להתמודד על הכרטיס לאירוח להחליט על תוכנית מיתוג מחדש של המדינה כולל השקעות ניכרות בתשתית המדינה וביכולות האירוח.
אוסטרליה השקיעה משאבים ומאמצים רבים במטרה להבטיח את זכייתה באירוח האולימפיאדה בשנת 2000. תכלית קמפיין המיתוג היתה לשנות את תדמיתה של המדינה המרוחקת גיאוגרפית ותרבותית למדינה מסבירת פנים, חדשנית ועליזה.

ניו-זילנד, שכנתה של אוסטרליה מתמידה שנים בהרצת קמפיין פרסומי לאומי בכותרת PURE 100% . הקמפיין נוצר באמצעות משרד הפרסום הבריטי MC סאצ'י בשנת 1999 ותכליתו לחזק את תדמיתה של המדינה כפנינת תיירות מקורית של אוצרות טבע ותיירות מהיפים בעולם.

מלזיה הוציאה 40 מיליון דולר בשנה הראשונה של קמפיין "אסיה האמיתית" ruly Asia T שהופק על-ידי משרד הפרסום I ntegrated Strategic Communication בתחילת המיליניום החדש.
הקמפיין נועד להגביר את העניין והסקרנות בקרב תיירים מהעולם המערבי בעיקר על-ידי חיזוק תדמיתה של המדינה האסיאתית כבעלת אוכלוסיה רב-לאומית מגוונת, מסבירת פנים וידידותית כלפי אורחיה הזרים.

מותג המדינה החדש של הונג קונג נולד בשנת 2001 לאחר 18 חודשי מחקר בינלאומי והוצג בקמפיין מושקע בשדות התעופה, פרסומות בערוץ הטלוויזיה דיסקברי ובאנרים באתרי האינטרנט בסיסמא "עיר העולם של אסיה" .

המזרח התיכון. לקראת סוף המילניום הראשון השקיע משרד התיירות הישראלי משאבים רבים במיתוג ישראל כיעד תיירות ייחודי המסמל יותר מכל מדינה בעולם את המשמעות האמיתית של המילניום שחלף.
האינתיפאדה שפרצה באוקטובר שנת 2000 טרפה כמובן את כל הקלפים.

ירדן, לבנון ,סוריה ומצרים הפיקו קמפיינים לאומיים לקידום התיירות לארצותיהן בעקבות פיגוע התאומים ב 11 בספטמבר 2001.
הקמפיינים המושקעים נועדו בעיקר לאוזניים ועיניים של תושבי מדינות המפרץ העשירות שחששו לנסוע באותה עת כהרגלם בחודשי הקיץ למדינות מערביות ולארה"ב.

הקמפיין הסורי בסיסמא " סוריה ארץ הציויליזציות" הקרין רצף תמונות הכולל את השוק של דמשק, מסגד אומיה הידוע, מגרש גולף רחב-ידיים ואתרי עתיקות.

שכנתנו ממזרח, ממלכת ירדן, נמצאת גם השנה בעיצומו של קמפיין מיתוג עתיר השקעה המיועד למתג את המדינה כיעד אטרקטיבי ובטוח לתיירים מערביים .

הרשות הפלשתינאית משקיעה גם היא בפרסום בינלאומי בעיקר בהצגת אזורי הרשות כיעדים אטרקטיביים לתיירות נכנסת.
חברון, יריחו ובית-לחם מוצגים בירידי תיירות בינלאומיים, כולל יריד WTM שנערך החודש בלונדון בסיסמא The Holy Land

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני צימט

מאת: דני צימטעסקים בינלאומיים07/06/101261 צפיות
טורקיה מהווה יעד יצוא מרכזי לתעשייה הישראלית,לפי נתוני מכון היצוא הישראלי 650 מפעלים וחברות ישראליות נמצאות במעגל העסקי עם טורקיה וניתן להניח שחלקן יבקשו למצוא דרכים יצירתיות להמשיך את הקשר הכלכלי המניב שנבנה בעמל רב בתנאים של שווקים בינלאומיים תחרותיים.

מאת: דני צימטזהות27/12/091329 צפיות
מאמר זה מתעתד להציג קו מחשבה המצדד בהתגייסות מרצון של ישראלים רבים כשגרירי הסברה, המסוגלים וגם מוכנים לעמוד אל מול קהלים ברחבי העולם ולהציג תמונה מאוזנת אודות החברה בישראל על יתרונותיה התרבותיים, המדעיים וההומאניים.

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/091759 צפיות
גורמי התיירות בארץ מודעים לקושי העצום בהגברת התיירות לישראל הנובע מתדמיתה השלילית של המדינה ולכולם ברור שזירת הסכסוך הישראלי-פלסטינאי אינה מהווה הזמנה אטרקטיבית לבוא לכאן לבקר, לנפוש, לבלות.

מתוך תחושת חוסר ברירה מתמקדים מאמצי השיווק של ישראל ב"משוכנעים", יהודים ונוצרים אוונגליסטיים אוהדי ישראל שתמונת המצב הביטחוני גרועה ככל שתהיה אינה מרתיעה אותם מלבוא בשערי המדינה.

המוחות היצירתיים ביותר במדינה תרים ללא הרף אחר "חומרי גלם תדמיתיים" שיש בכוחם לייצר דימויים חיוביים העשויים לסייע בהבאת "הבל


מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/093102 צפיות
תדמיתה של מדינה וזהותה הלאומית הם ערכים שמאז ועולם שיחקו תפקיד מרכזי על במת ההיסטוריה וסימלו את מידת חשיבותה ומרכזיותה של המדינה במערכת יחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים עם העולם החיצון. תדמיתה הבינלאומית של ישראל העכשווית מושפעת באופן גורף ממראות הפיגועים והמלחמה עקובת הדם באזורנו לאורך שנים רבות. זהו תהליך ארוך שבו נשחק המותג ישראל עד דק ואין תימה שבסקר בינלאומי שנערך זה מכבר דורגה ישראל כאיום מספר אחד לשלום העולם !

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/091738 צפיות
לנוכח הבקורת ההולכת ומתגברת אל מול המלחמה בעזה , האם לא הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעיל טלוויזיה או רדיו המשדרים לעולם האיסלמי, ומדוע לא להקים תחנה בכבלים המשדרת 24 שעות באנגלית/טורקית/פרסית ? האם יהיה זה מוגזם להודות בעובדה שישראל צריכה תחנת אל ג'אזירה משלה ?

מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/091711 צפיות
ישראל הנאבקת זה 60 שנה על זכות קיומה באזור מנוכר לחלוטין להוויה הציונית, לא השכילה לייצר תפיסת תדמית חדה ובהירה המזוהה עם ערכיה של חברה דמוקרטית , הומנית, מערבית באופייה, חילונית ברובה, עם הישגים יוצאי-דופן בתחומי המדע, הרפואה והטכנולוגיה

מאת: דני צימטשיווק ואסטרטגיה10/01/091766 צפיות
קשה להשתחרר מהתחושה שהגיע הזמן לגייס, תרתי משמע, וינסטון צ'רצ'יל ישראלי, אותו מנהיג בריטי לפני ובעת מלחמת העולם השנייה, שהפיח באזרחי הממלכה המאוחדת אוירה של גאווה לאומית, סולידאריות ובעיקר נכונות לשלם את מחירו של מאבק עיקש כנגד האויב הנאצי שהפגיז בלא רחם את ערי בריטניה בעיקר את הבירה לונדון.

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132534 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131832 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128582 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118893 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118678 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118536 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119346 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica