חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיתוג ישראל כמדינת ספורט עממי

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/20091758 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"הקושי הוא לשכנע את התייר לבוא לישראל בפעם הראשונה" אמר לאחרונה האורח בישראל לוראן רומני, מנכ"ל רשות התיירות הצרפתית, האיש האחראי לשימורה של צרפת כיעד התיירות הבינלאומית מספר אחד בעולם.

גורמי התיירות בארץ מודעים לקושי העצום בהגברת התיירות לישראל הנובע מתדמיתה השלילית של המדינה ולכולם ברור שזירת הסכסוך הישראלי-פלסטינאי אינה מהווה הזמנה אטרקטיבית לבוא לכאן לבקר, לנפוש, לבלות.

מתוך תחושת חוסר ברירה מתמקדים מאמצי השיווק של ישראל ב"משוכנעים", יהודים ונוצרים אוונגליסטיים אוהדי ישראל שתמונת המצב הביטחוני גרועה ככל שתהיה אינה מרתיעה אותם מלבוא בשערי המדינה.

המוחות היצירתיים ביותר במדינה תרים ללא הרף אחר "חומרי גלם תדמיתיים" שיש בכוחם לייצר דימויים חיוביים העשויים לסייע בהבאת "הבלתי-משוכנעים" כתיירים לישראל .

8 פרסי נובל בהם זכו מדענים ישראליים בשנים האחרונות לצד אין ספור פיתוחים טכנולוגיים, מדעיים ורפואיים חלקם מצילי נפש לא משנים את המאזן השלילי בתדמיתה של ישראל, המדינה שהוגדרה במחקר בינלאומי "המדינה המסוכנת ביותר לשלום העולם" ומחקר אחר הגדירה "מדינה לא כיפית..".

אחדים מאוהדי נבחרת אנגליה בכדורגל שליוו את נבחרתם למשחק ברמת-גן אמרו לי באופן כמעט גורף שהתרשמותם החיובית מישראל הייתה מעבר לכל ציפיותיהם וככלל הודו באזני שלולא המשחק ספק אם היו מעלים על דעתם להגיע לכאן.

הספורט במרבית מדינות העולם מהווה כיום כור היתוך אדיר ליצירת מוקדי עניין של ההמונים, עובדה המניעה מיליוני אוהדי ספורט מרחבי העולם להגיע לתחרויות ומפגשי ספורט בין מדינות .

די לעקוב אחר מאמצי השיווק האדירים של מדינות בעולם המתחרות על הזכות לארח טורנירים בינלאומיים בהבינם אל נכון את הפרמיה האדירה הצפויה באירוח תיירים מכל העולם , תרומה נכבדה למשק המקומי, לענף התיירות כמו גם לתדמית הלאומית.

דוגמה אחת מיני רבות היא ברצלונה שארחה את המשחקים האולימפיים בשנת 1992 ומאז הפכה לעיר התיירות התוססת של אירופה.

קשה לראות את ישראל כבמה עולמית לתחרויות ספורט הישגי ככדורגל או כדורסל אך זאת לדעת :
ישראל הופכת בשנים האחרונות למדינה תוססת של ספורט עממי ואתגרי , מרוצי מרתון , תחרויות טריאתלון, מסלולי אופניים ורכב 4/4, תחרויות סנפלינג ושיט ומה לא.

ישראל מציעה לספורטאים כ- 300 ימי שמש בשנה , רצועת חוף לכל אורך המדינה לצד חבלי ארץ מגוונים, מהמדבר בדרום עד הנוף ההררי בצפון - נתוני שטח מעודדים בכל קנה מידה.

נדרשת תובנה שיווקית יצירתית , וכזו נמצאת כאן בשפע, לתרגם את הפוטנציאל התדמיתי של אתרי ההיסטוריה והתנ"ך בהם משופעת המדינה למותגי ספורט עממי בינלאומיים בנוסח
Dead Sea Marathon, Masada Down Hill, Tiberias Triathlon, Caesarea Windsurfing Cup, River Jordan Kayak Challenge

המודעות ההולכת וגוברת בכל העולם ליתרונות הבריאותיים הגלומים בפעילות ספורטיבית יוצרת קבוצות "משוגעים לעניין" המחפשים כל העת אתגרי ספורט חדשים על פני הגלובוס.

לא יהיה זה מופרך להניח שרבים מחובבי הרכיבה באופניים, המכורים לתחרויות הטריאתלון או הג'וגרים והאצנים לסוגיהם עשויים "להעלים עין" מהשפעות של התדמית הבינלאומית של ישראל בבואם לסמן ביומנם את מסלול התחרות הבא שלהם מעבר לים.

המציאות המעודדת בשטח מסמלת הזדמנות לטפח בעולם את תדמית הספורט העממי של ישראל וניתן לפעול ביעילות בעיקר באמצעות האינטרנט המאפשר פילוח מרבי של קהלי "המשוגעים לדבר" בעולם.

האינטרנט מסייע מעשית בבניית מסדי שיווק יעילים ומאפשר לקדם ויראלית את המסר השיווקי ברשתות חברתיות ולא פחות חשוב, לייצר קמפיינים מנצחים בתקציבים שגם מדינת ישראל יכולה לעמוד בהם.
ולמה בעצם לא לרוץ קדימה בסיסמא
Israel . Where sport is also a religion.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני צימט

מאת: דני צימטעסקים בינלאומיים07/06/101260 צפיות
טורקיה מהווה יעד יצוא מרכזי לתעשייה הישראלית,לפי נתוני מכון היצוא הישראלי 650 מפעלים וחברות ישראליות נמצאות במעגל העסקי עם טורקיה וניתן להניח שחלקן יבקשו למצוא דרכים יצירתיות להמשיך את הקשר הכלכלי המניב שנבנה בעמל רב בתנאים של שווקים בינלאומיים תחרותיים.

מאת: דני צימטזהות27/12/091329 צפיות
מאמר זה מתעתד להציג קו מחשבה המצדד בהתגייסות מרצון של ישראלים רבים כשגרירי הסברה, המסוגלים וגם מוכנים לעמוד אל מול קהלים ברחבי העולם ולהציג תמונה מאוזנת אודות החברה בישראל על יתרונותיה התרבותיים, המדעיים וההומאניים.

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/092039 צפיות
תהליך מיתוג מדינות קיים למעשה מאז ומעולם. כל מדינה ברת-קיימא שולחת אין ספור מסרים לעולם באמצעות תרבותה, אומנותיה, פעילותה הפוליטית, מוצרי היצוא שלה, נציגיה המבקרים בעולם כאנשי רוח, אנשי עסקים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית - כל המסרים הרבים הנשלחים אל מחוץ לגבולות המדינה אמורים לייצג נאמנה את תדמיתה של המדינה, את הלך הרוחות בה, את סדר יומה ויעדיה .
המסרים הרבים ששולחת המדינה כל העת הם הבסיס לתדמיתה הנתפסת של המדינה.


מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/093100 צפיות
תדמיתה של מדינה וזהותה הלאומית הם ערכים שמאז ועולם שיחקו תפקיד מרכזי על במת ההיסטוריה וסימלו את מידת חשיבותה ומרכזיותה של המדינה במערכת יחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים עם העולם החיצון. תדמיתה הבינלאומית של ישראל העכשווית מושפעת באופן גורף ממראות הפיגועים והמלחמה עקובת הדם באזורנו לאורך שנים רבות. זהו תהליך ארוך שבו נשחק המותג ישראל עד דק ואין תימה שבסקר בינלאומי שנערך זה מכבר דורגה ישראל כאיום מספר אחד לשלום העולם !

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/091738 צפיות
לנוכח הבקורת ההולכת ומתגברת אל מול המלחמה בעזה , האם לא הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעיל טלוויזיה או רדיו המשדרים לעולם האיסלמי, ומדוע לא להקים תחנה בכבלים המשדרת 24 שעות באנגלית/טורקית/פרסית ? האם יהיה זה מוגזם להודות בעובדה שישראל צריכה תחנת אל ג'אזירה משלה ?

מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/091708 צפיות
ישראל הנאבקת זה 60 שנה על זכות קיומה באזור מנוכר לחלוטין להוויה הציונית, לא השכילה לייצר תפיסת תדמית חדה ובהירה המזוהה עם ערכיה של חברה דמוקרטית , הומנית, מערבית באופייה, חילונית ברובה, עם הישגים יוצאי-דופן בתחומי המדע, הרפואה והטכנולוגיה

מאת: דני צימטשיווק ואסטרטגיה10/01/091766 צפיות
קשה להשתחרר מהתחושה שהגיע הזמן לגייס, תרתי משמע, וינסטון צ'רצ'יל ישראלי, אותו מנהיג בריטי לפני ובעת מלחמת העולם השנייה, שהפיח באזרחי הממלכה המאוחדת אוירה של גאווה לאומית, סולידאריות ובעיקר נכונות לשלם את מחירו של מאבק עיקש כנגד האויב הנאצי שהפגיז בלא רחם את ערי בריטניה בעיקר את הבירה לונדון.

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132533 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131831 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128580 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118890 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118677 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118535 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119344 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica